Banner Forum Image

Uppfostran

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Uppfostran

Inläggav acko » tor dec 20, 2007 08:08

Är du och din partner överrens i uppfostran?

Vi är nog ganska överrens förutom att han är mer pedant än mej, han vill inte hon ska smula ner i soffan osv sånt. Eller inte att hon ska hälla ut hela leksakslådan på golvet.

Var dina föräldrar överrens eller sa dom emot varandra vad det gällde dej?

Jag tror mina föräldrar var ganska överrens. Men pappa hade fått för sej att jag skulle hålla gaffeln i "rätt " hand, (nu kan jag inte minnas om rätt är höger eller vänster! :-D ) så det tjatade han MASSOR om, medans mamma tyckte att vad spelar det för roll vilken hand ungen håller gaffeln i
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » tor dec 20, 2007 17:37

Ja, jag och min man är överens i det mesta.. Och är vi oense pratar vi om det på tu man hand, så att vi inte ger olika besked till barnen. Däremot är jag inte överens med Jespers pappa hela tiden, vi har olika regler. Men, jag tror att man får acceptera det. Jag kan ju inte påverka det så mycket, bara framföra när jag tycker att något är fel, som att Jeppe får vara uppe alldeles för sent när han är där t.ex.

Jag har inga minnen av att mina föräldrar var oense angående min uppfostran, så de gjorde nog likadant..
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » tor dec 20, 2007 20:03

Vi är också överens,,,,,,och OM det skulle va nåt så gör vi som Helena säger,,,,vi pratar om det. Nånting om hur det var när jag var liten,,,,,,vet jag inte så mycket om,,,och det jag vet är inget bra,,,så jag låter det va osagt.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling