Banner Forum Image

Ung? eller lagom?

Diskutera motgångar, framgång och ansvaret som förälder

Ung? eller lagom?

Inläggav sarah_emk » ons sep 05, 2007 00:54

jag ska inte klaga på att jag "bara" e 17. E man yngra orkar man ju så mycket mer, plus att jag kommer fortfarande vara "ung" när min son e 18 :)
Användarvisningsbild
sarah_emk
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav ZandraSanna » ons sep 05, 2007 10:48

jag var 18 när jag fick min lilla.. o jag kan säga att min svärmor är jätte glad att vi fick nu så hon kan vara mer delaktig i henne utan att bli trött..

visst kommer du vara ung när pojken bli 18., men det gäller oxå att ta ansvar för barnet o inte bara skaffa, för det är ett jobb o ett stort ansvar.
ZandraSanna

Inläggav sarah_emk » ons sep 05, 2007 12:21

men det var ju inte precis så att jag bara skaffa för att.
Jag visste inte om att jag var gravid förns det var för sent, o jag vet att det e stort ansvar, men jag klarar ju av det :)
Användarvisningsbild
sarah_emk

Inläggav Misty » ons sep 05, 2007 15:40

det har ju inte med åldern att göra tycker jag, det har mer med mognad att göra, sen tror jag man växer in i rollen redan när man är gravid.
Bild
Användarvisningsbild
Misty
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Helen » ons sep 05, 2007 17:00

Ja så tror jag med!!!
Men jag är ju tvärtom mot dig,,,,jag är ju gammal i stället som ändå har skaffat en liten. Men det är såååå kul,,,fast jobbigt,,,det ska jag inte förneka. Jag känner faktiskt att jag hade mycket mer ork när jag fick Tobias,,,för då var jag ju bara 23 år,,,o det är lite skillnad mot 38 som nu.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Ung?eller lagom?

Inläggav Xena66 » ons sep 05, 2007 20:10

Jaha och jag är 41 och har en liten på 2år,visst orkar man mycket mera när man är ung,men jag tror att man orkar på ett annat sätt ändå när man är äldre med tålamod och erfarenheten som blir och detta är mitt 3:e barn har 2 som är 20 och 19 år gammla. Jag personligen skulle om jag i dag var 21 när jag fick mitt första med den erfarenheten inte skaffat barn när jag var så ung och det andra vid 22. Med det är det inte sagt att man inte ska skaffa barn när man är ung,bara man verkligen vill och vet vad man gör för som sagt åldern spelar ingen roll oavsett vad andra tycker,om inte annat får de väl nåt att prata om,roligt att kunna glädja andra,menar att det retar väl alltid någon om man är för ung eller för gammal :lol: :lol: .
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav sarah_emk » ons sep 05, 2007 21:39

Ålder e bara en siffra. Men jag mena mer, att jag inte ska klaga för jag fortfarande har hela livet kvar...Har ändå gott om tid att hinna med allt jag vill även fast jag har barn. Och många säger "nej du är så ung du har förstört ditt liv"..det anser inte jag..och klart det handlar om mognand, men jag tror äldre människor kollar ner på unga som har barn, jag kankse har helt fel men det e den kännslan jag har fått..
Användarvisningsbild
sarah_emk

Inläggav ZandraSanna » tor sep 06, 2007 10:18

" du har förstört ditt liv", det har man hört många gånger, men jag har rättat sagt fått ett bättre liv. jag var rätt omogen av mig nr jag väntade min tös, men man mognade rejält...

men för ung tycker jag att man inte ska vara, typ 15 är väl ingen höjdare tycker jag... o inte för gammal heller. för man får tänka hur gammal man själv blir när ungen är 20 år..
ZandraSanna

Inläggav Stina » tor sep 06, 2007 10:43

Tycker inte att det handlar om ålder, snarare mognad som ni säger! En femtonåring kanske vill ha barn o så! Men när man är i tonåren så utvecklar man ju sig själv o vill ta reda på vem man är!

Den som får barn oavsett ålder VET JU sedan att inget i hela världen är mer underbart än sin lilla bebis! Jag kan vissa gånger själv tycka att jag var för ung osv.... Men det händer bara ibland!

Resa o så går o göra ändå! Nästa sommar ska vi till Italien i en månad med barnen! :D

Kram på er!!! Ni är världens bästa mammor åt era barn!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav sara_and » tor sep 06, 2007 20:14

Jag tycker inte att man heller ska prata om åldern eller mamman för den delen.
Tycker det är barnet i centrum och barnet behöver en stabil familj, stabil ekonomi och stabila föräldrar för att ha bra förutsättningar.
Tycker inte en 17 åring har detta och tycker därför inte de ska ha barn.
Ella 020828
Mira040925
Nelly 070427
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online
Alltid online

Inläggav sarah_emk » tor sep 06, 2007 21:25

Hur vet du att jag inte har en stabil familj? att jag har ekonomi? vad säger att om man e 17 och får barn inte ger barnet en bra famtid osv?
Du vet väll inte hur jag eller andra 17 åringar är, eller hur?..man kan klarar det hur bra som helst ändå. Okey till visst del har du väll rätt, men ändå.. ÅLDER ÄR BARA EN SIFFRA!!
Användarvisningsbild
sarah_emk

Inläggav ZandraSanna » fre sep 07, 2007 10:01

Jag tycker det där med ålder är bara en siffra. det stämmer bara i vissa lägen. låt oss säga att hon är 16 o får barn, o bor hemma i hos sina föräldrar, o pappan bor på sitt håll.. det tycker inte jag är rätt.. därimot om tjejen bor ihop med pappan o har en ekonomi som går, då ser jag inget fel i det hela.. men jag skulle inte vilja att min dotter kom hem när hon är 15 o säga att hon är gravid o ska behålla det....
ZandraSanna

Inläggav sarah_emk » fre sep 07, 2007 11:19

men jag bor hemma hos min mamma, o pappan vill inte ha något med det hela att göra...får mitt barn då en sämmre uppväxt?
Användarvisningsbild
sarah_emk

Inläggav Helen » fre sep 07, 2007 14:11

Nä,,,sarah_emk,,,,,,,Jag tror absolut inte att ditt barn får en dålig uppväxt!!!
Det kanske finns lite andra omständigheter i ditt fall också,,,tycker jag.
Du visste ju faktiskt inte om att du var gravid,,,,,,förräns i vecka 39,,,,,,,Det kanske inte alla vet om här på forumet.
Jag tror du kommer bli en toppenmamma,,,,jag har läst dina bloggar o berättelser,,,och jag tycker det låter jättefint!!! :qaf
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav sarah_emk » fre sep 07, 2007 14:13

Åhh va glad jag blir :D

Det känns som om folk bara ser ner på en eller va man ska säga för att jag e 17, men efter att ha läst det du skrev blev jag bara glad. värmde själen lite haha tack :D
Användarvisningsbild
sarah_emk

Nästa

Återgå till Livet som förälder