Underbara och kloka barn!
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Underbara och kloka barn!
Jag måste bara dela med mig av vad ett barn på mitt förra jobb sa till mig.
Jobbade på en förskola och på en småbarnsavdelning med barn i åldrarna 1-3 år.
Här kommer en av anledningarna till att jag älskade att jobba med små barn.
Under vilan en dag ligger lille P, snart 3 år, med nappen i munnen och tittar på mig.
Så tar han ut nappen och säger högt och ljudligt: "Danielle, jag älskar dig!"
Jag blev lite varm i hjärtat men kunde liksom inte säga att jag älskade honom (det är väldigt stora ord för mig och jag har svårt att säga det till dem jag verkligen älskar också).
Jag sa att jag tyckte om honom jättemycket istället.
Dagen efter låg vi på vilan igen och han tog återigen ut nappen och sa till mig: "Danielle, jag älskar inte dig. Jag älskar min mamma."
Man riktigt såg hur han funderade och sen stoppade han nappen i munnen igen och somnade. Han konstaterade i all enkelhet att han älskar sin mamma och inte känner likadant för mig.
Underbara barn!!
Jobbade på en förskola och på en småbarnsavdelning med barn i åldrarna 1-3 år.
Här kommer en av anledningarna till att jag älskade att jobba med små barn.
Under vilan en dag ligger lille P, snart 3 år, med nappen i munnen och tittar på mig.
Så tar han ut nappen och säger högt och ljudligt: "Danielle, jag älskar dig!"
Jag blev lite varm i hjärtat men kunde liksom inte säga att jag älskade honom (det är väldigt stora ord för mig och jag har svårt att säga det till dem jag verkligen älskar också).
Jag sa att jag tyckte om honom jättemycket istället.
Dagen efter låg vi på vilan igen och han tog återigen ut nappen och sa till mig: "Danielle, jag älskar inte dig. Jag älskar min mamma."
Man riktigt såg hur han funderade och sen stoppade han nappen i munnen igen och somnade. Han konstaterade i all enkelhet att han älskar sin mamma och inte känner likadant för mig.
Underbara barn!!
- Dannie
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Underbara och kloka barn!
Va gulligt, o va han måste ha tänkt! 
- Ki27
- Alltid online

ha ha va söt:)
Måste också berätta en gullig grej som en liten pojke sagt:) Min moster har fosterbarn varav ett e en pojke på 5 år. Min kusins tjej satt och ammade sin son så kom lilla C fram och frågar -Är det Mjölk i den (pekar på ena tutten) och mat i den andra? (och pekar på den andra) Jätte söööt!
Barn kan verkligen vara roliga =)
Måste också berätta en gullig grej som en liten pojke sagt:) Min moster har fosterbarn varav ett e en pojke på 5 år. Min kusins tjej satt och ammade sin son så kom lilla C fram och frågar -Är det Mjölk i den (pekar på ena tutten) och mat i den andra? (och pekar på den andra) Jätte söööt!
Barn kan verkligen vara roliga =)
-

m83 - Har vimedbarn.se som startsida

Hahah klockrent!!
När jag var gravid jobbade jag på dagis och gjorde detta fram till v 37. Magen var STOR och många barn hade funderingar på detta. En flicka som just fått syskon kunde berätta för de andra precis hur det låg till, kejsarsnitt osv osv osv...Hon kunde ALLT. Men en pojke satt och lyssnade och tog liksom inte till sig det...han bara tittade på magen och funderade. Sen lutade han sig mot en annan fröken och viskade..."Men varför har hon ätit upp bebisen??"
När jag var gravid jobbade jag på dagis och gjorde detta fram till v 37. Magen var STOR och många barn hade funderingar på detta. En flicka som just fått syskon kunde berätta för de andra precis hur det låg till, kejsarsnitt osv osv osv...Hon kunde ALLT. Men en pojke satt och lyssnade och tog liksom inte till sig det...han bara tittade på magen och funderade. Sen lutade han sig mot en annan fröken och viskade..."Men varför har hon ätit upp bebisen??"
- sprallos
Haha sprallos 
Vad gulligt, han måste ha klurat en del på det där med att älska. Verkligen, underbara barn!
Vad gulligt, han måste ha klurat en del på det där med att älska. Verkligen, underbara barn!
-

Tossy - Alltid online

sprallos skrev:Hahah klockrent!!
Haha! Det var för sött!
- Dannie
- Har vimedbarn.se som startsida

Haha... Jag har också en historia från tiden som förskollärare att dela med mig av:
Jag satt och pratade med några av barnen om vad vi hade gjort i helgen...
När det blev min tur så berättade jag att jag hade klippt gräsmattan här hemma...
Det blev tyst och jag såg hur en av killarna funderade. Sen kom det...
-MEN! Har du ingen man eller???
Jag satt och pratade med några av barnen om vad vi hade gjort i helgen...
När det blev min tur så berättade jag att jag hade klippt gräsmattan här hemma...
Det blev tyst och jag såg hur en av killarna funderade. Sen kom det...
-MEN! Har du ingen man eller???
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2