Banner Forum Image

Tvilling sulky inför resan.? Och övriga tips..

Här kan alla ressugna ge tips och råd inför barnsemestern

Tvilling sulky inför resan.? Och övriga tips..

Inläggav karisma__ » sön nov 28, 2010 20:15

I juni ska vi åka på vår första solsemester med barnen, till Turkiet. Vi ska vara borta en vecka och våra killar blir då 2&3 år. Vi kommer bo på ett hotell som ligger 4,5 km från centrum och det känns som man kommer vilja ha med sig en vagn. Nu är då frågan hur jag ska göra.? Vi har en UJ tvilling vagn som är kanon, men den är för stooor att släpa med.! Vad ska jag köpa för annan vagn som är smidig att ta med sig.? Tar liten plats ihop fälld och inte väger så mkt.? Jag har kollat på lite tvilling paraply sulkys men killarna väger juh såå mkt nu redan (13,5 o 14 kilo) och paraplyerna tar juh bara 30kilo max.!?
Jag hade kunnat tänka mig att skippa vagn till 3åringen men som läget är nu så vill han så gärna åka om brorsan får åka. Och gå nästan 5kilometer enkel väg känns lite maffigt för en 3åring eller.? Är jag en curlig mamma nu.? Hjälp mig snälla. Jag känner mig heelt lost.

:qaf
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Re: Tvilling sulky inför resan.? Och övriga tips..

Inläggav lime95 » sön nov 28, 2010 21:27

Jag hade nog försökt skaffa en billig vagn. Är den inte alltför dyr (kolla blocket, tradera och loppisar) kan man ju slänga den på plats när semestern är över.
Jag tänker väl att det inte bara är för den långa promenaden man behöver vagnen, utan även i värmen blir de oftare trötta å så. Plus att det är smidigt med alla saker som ska med till poolområden/stranden.
LYCKA TILL!!
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön nov 28, 2010 22:03

Heej Karisma!!! Jag har inget svar på din fråga men ville bara säga att det är så kul att se dig här igen! =) Inte lust att uppdatera oss lite på hur det går för er och grabbarna, hur det varit/är att ha barn så tätt och visa lite bilder?! *nyfiken i en strut* Hihi.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » sön nov 28, 2010 23:36

jag tror att det finns små plastmojänger som man kan använda för att sätta ihop två vanliga simpla paraplyvagnar så de blir som en dubbel, kanske kan vara nåt? om inte vikten ställer till problem då förstås :/
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » mån nov 29, 2010 01:06

Åh Sitamoia, söööta duu.! Va glad jag blir att du skriver, och va fina barnen är. Älska älska din pres bild dåå.!
Haft 2 galet intensiva år nu känner jag med 2 barn såå tätt och hus å hela faderullan. Det har varit både jobbigt och underbart på samma gång, ibland har man kännt det som att jorden ska gå under och alt har bara varit jobbigt och ibland är man bara såå lycklig och förstår inte hur man kunde tycka allt var såå jobbigt dagen innan.
Båda killarna går på fsk nu och jag pluggar till lärare, vi renoverar och grejar mest hela tiden. Och livet rullar på. Killarna leker mer och mer med varandra och delar sovrum. Dom bråkar och leker om vart annat, men det är väl så det ska vara. ;)

Sedan jag börjat plugga och barnen är på fsk så känns det som man missar såå mkt, med Miio var jag juh hemma mkt mkt mer och man missade inget känns det som, Alex utvecklas såå mkt på fsk och det missar jag ju men det är smällar man får ta anntar jag. Så är det väl för alla.

Hur går det för dig.? Dina barn är så fina. Du oxå. Kram på dig.

Ang vagn o semester:
Jaa, jag får kolla lite, men asså jag är lite orolig för det där med vikten bara.? :S
Bilagor
00f66d2ba00f50a37e.jpg
Grabbarnas fsk-kort. 2o1o.
(47.12 KB) Nerladdad 27 gånger
kldsmcvxö.jpg
Mina tomte nissar
(247.42 KB) Nerladdad 18 gånger
kdsfölkcsmd.jpg
Grabbarna i Pulkabacken.
(223.35 KB) Nerladdad 19 gånger
BildBild

BildBild

Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » mån nov 29, 2010 09:19

Jaa det är svårt för man är njuh rädd att den ska gå sönder och det ska hända ngt med barnen. Men samtidigt som jag vill ha ngt säkert så måste den vara smidig. Men jag vet inte man får kolla upp det mer ingående. Jag var på babyproffsen men där känndes det bara som hon ville sälja en så dyr vagn som möjligt och ville pracka på mig en baby jogger city mini duo och visst den är jätte smidig oså men såå himmla liten ihopfäld blir den juh inte. Sedan så är juh rek max vikt 45kilo på den såå då skulle man juh inte behöva oroasig för det men ah jag vet ej. :S Och sedan så man har man juh hört hur de behandlar vagnarna på flygen och lägga 6000:- på en resevagn som de typ förstör på flygplatsen känns juh inte heller lockande direkt. Jag blir snurrig i huvudet av allt tänk. Är lite nohhig för att köpa begagnat oxå då många vänner och såå råkat ut för massa skit just när det kommer till begagnat. =/

Har du en Emmaljunga sulky.? Ngt smidigare typ.?
BildBild

BildBild

Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » mån nov 29, 2010 18:04

Om ni kommer vara två vuxna kanske ni kan köpa två billiga paraplysulkys? Kanske dumt att lägga ner för mycket pengar på en vagn som bara ska användas en vecka...

Jag har en Quinny zapp som resevagn, nackdelen är att den inte går att fälla bakåt om barnet somnat, men i somras när jag var i Spanien i en vecka så tippade jag bara vagnen bakåt (körde på bakhjulen) när Elis somnade i vagnen och sen satte jag mig i skuggan på ett café och drack nått kallt :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » mån nov 29, 2010 23:47

Jaa jag vill nog gärna ha en tvilling vagn ifall Miio vill gå ur och gå osåå. Då vill jag att C ska kunna hänga med han utan att behöva släpa på en vagn lixom. :S Men frågan är om en tvilling paraply klarar liiite mer lixom, den klappar väl knappast ihop av 31kilo typ.?
BildBild

BildBild

Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Återgå till Resa med barn