Två bilbarnstolar
38 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Två bilbarnstolar
Fast det är riktigt trångt att sitta mellan barnen bak, det går nästan inte kanske jag ska tillägga!
- Maiyah
- Alltid online

Vi har en Ford Mondeo (09) och den ska det inte vara några problem att få plats med två bakåtvända stolar i. Om man sätter en i fram o en bakom så kan förarsätet dras tillbaka helt- om passageraren inte är alltför lång förstås.
- Snigel
- Alltid online

Jag livar upp denna tråden igen, då jag skulle behöva lite mer tips.
Det börjar bli dags för Alma att få ny stol eller överta Oskars. Vi hade ju tänkt oss att han skulle få en Britax mulittech jag har prövat den i bilen tidigare men idag när jag hade köpt den och skulle montera den och sen få maken att sitta i bilen så gick det inte. Det var knappt så den gick in bakom mig (förarstolen) så vi var och lämnade tillbaka den. Nu vill vi ha hjälp på ny stol, förtillfället lutar det åt en akta cosmic comfort till.
Vi har en skoda Fabia kombi, den är relativt liten för att vara kombi. Den stolen får plats bakom mig utan problem men vi vill helst ha bägge barnen bak då maken lider av åksjuka. Han är 183 cm lång och jag är 165 cm lång.
Ni som har multitechen kan ju gärna berätta hur det är för er, för jag hade svårt att få ner stödbenet i golvet om inte stolen framför var långt fram.
Tacksam för tips och råd.
Det börjar bli dags för Alma att få ny stol eller överta Oskars. Vi hade ju tänkt oss att han skulle få en Britax mulittech jag har prövat den i bilen tidigare men idag när jag hade köpt den och skulle montera den och sen få maken att sitta i bilen så gick det inte. Det var knappt så den gick in bakom mig (förarstolen) så vi var och lämnade tillbaka den. Nu vill vi ha hjälp på ny stol, förtillfället lutar det åt en akta cosmic comfort till.
Vi har en skoda Fabia kombi, den är relativt liten för att vara kombi. Den stolen får plats bakom mig utan problem men vi vill helst ha bägge barnen bak då maken lider av åksjuka. Han är 183 cm lång och jag är 165 cm lång.
Ni som har multitechen kan ju gärna berätta hur det är för er, för jag hade svårt att få ner stödbenet i golvet om inte stolen framför var långt fram.
Tacksam för tips och råd.
- Taweret
- Alltid online

Vi köpte en ny till Penny igår. Hon satt tidigare fram i sitt babyskydd. Nu sitter de båda bak. Hon fick en britax highway. Sitter bakom passagerarsätet. Edwin sitter nu i mitten, eftersom framsätet inte går att dra fram (ja, det går men inte så bra för körställningen). Han har en äldre modell tror jag av nån akta-variant.

-

Redhotwera - Alltid online

Blir det inte trångt när ni har stolarna bredvid varandra så, eller blir det något "bråk" nu är dock Oskar snäll så det skulle ju kunna vara en lösning.
- Taweret
- Alltid online

Intressant med multitechen Tawaret. Vi har tänkt att köpa en sån till Thea, men har tänkt att hon ska sitta i framsätet. Mest för att hon ska få mer plats för benen. Men då ska vi nog allt provmontera ordentligt innan vi köper den, både fram och bak.
Jag mottar tacksamt åsikter om stolen, om det är någon som har den.
Jag mottar tacksamt åsikter om stolen, om det är någon som har den.
-

magda - Alltid online

Jag vet att Eva har en multitech och är jätte nöjd med den. Sen är det ju ett minus till med multitechen det är ju att den är så grymt tung, så jag vet inte hur bra den är sen när man ska använda den framåtvänd.
Vi ska åka till babyproffsen på lördag så ska dom få hjälpa oss och jag tror faktiskt att dom får montera den åt oss med
så får vi i så fall ta ur den andra stolen så länge på väg hem.
Vi ska åka till babyproffsen på lördag så ska dom få hjälpa oss och jag tror faktiskt att dom får montera den åt oss med
- Taweret
- Alltid online

Vi har en Multi-tech. Precis som Taweret skriver, så är den ganska stor och tung. Men jag flyttar inte runt den. Vi har även en Britax Secura.
Multi-tech stolen har vi oftast fram i vår S80 eller bakom passargerarstolen i antingen V70 eller S80 (ganska storra bilar båda två). Securan uppfattar jag som mindre och mer lättplacerad.
Så ska jag råda till ett köp av en bakåtvänd stol, så är vinnaren Securan.
Men har ni några frågor om stolarna, så är det bara att höra av sig.
TREVLIG MIDSOMMAR!!
Multi-tech stolen har vi oftast fram i vår S80 eller bakom passargerarstolen i antingen V70 eller S80 (ganska storra bilar båda två). Securan uppfattar jag som mindre och mer lättplacerad.
Så ska jag råda till ett köp av en bakåtvänd stol, så är vinnaren Securan.
Men har ni några frågor om stolarna, så är det bara att höra av sig.
TREVLIG MIDSOMMAR!!
- lime95
- Alltid online

38 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar