Tv-tittande!
28 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tv-tittande!
Dagens fråga på minibebis idag var "Hur länge får ditt barn titta på tv?" Och jag röstade fast egentligen finns inte mitt alternartiv med och det är att Alexander får aldrig titta på tv!
Varför jo jag tycker helt enkelt att han är för liten 2,5år och att man ska sysselsätta dem med annat i den här åldern,jag har lärt mig av erfarenhet vad tv tittande kan innebära i längden genom att jag har två vuxna barn och jag kan bara säga att VÄNTA med tv-tittandet så länge det går.
För jag är nog benägen att hålla med forskare att tv-tittandet gör ingen gagn för hjärnan,åtminstone inte för yngre barn med tanke på dagens program och tv:n är ingen barnvakt,har kompisar vars barn som är lika gammla som Alexander och till och med yngre som tittar på tv:n ofta. Och de som är lika gammal som Alexander har börjat att titta på tv:n för över 6 månader sen och jag känner bara en klump i magen.
Lek med dem,låt de hjälpa till i köket ,sjung för dem det finns mycket annat att göra men tv:n tycker jag nog personligen de kan vänta med länge än.Kram
Varför jo jag tycker helt enkelt att han är för liten 2,5år och att man ska sysselsätta dem med annat i den här åldern,jag har lärt mig av erfarenhet vad tv tittande kan innebära i längden genom att jag har två vuxna barn och jag kan bara säga att VÄNTA med tv-tittandet så länge det går.
För jag är nog benägen att hålla med forskare att tv-tittandet gör ingen gagn för hjärnan,åtminstone inte för yngre barn med tanke på dagens program och tv:n är ingen barnvakt,har kompisar vars barn som är lika gammla som Alexander och till och med yngre som tittar på tv:n ofta. Och de som är lika gammal som Alexander har börjat att titta på tv:n för över 6 månader sen och jag känner bara en klump i magen.
Lek med dem,låt de hjälpa till i köket ,sjung för dem det finns mycket annat att göra men tv:n tycker jag nog personligen de kan vänta med länge än.Kram
-

Xena66 - Alltid online

Kan ju inte göra annat än hålla med dig,,,,MEN,,,,,här hemma står tv:en på för det mesta. Usch,,,vilket dåligt samvete jag fick nu,,,,,, JAG VET ju att tv-tittande inte är bra,,,,vet inte varför jag hamnat i denna tv-tittande,,,,så gjorde jag aldrig med Tobias när han var liten,,,han fick högst kolla på bollibompa,,,,sen stängde jag av teven igen. Men nu har jag inte ork att ta dom konflikterna,,,jag låter Zelda kolla mycket,,,men hon gör ju så mycket annat också,,,hon är ju mycket i sitt rum o leker. Det handlar ju helt enkelt om mig detta,,,,min ORK finns inte att sysselsätta henne hela tiden,,,hon är givetvis med mig vad jag än gör i köket osv,,,,,,Behöver nog bryta detta mönstret med att jag får helt enkelt slå av teven vissa tidpunkter på dagen,,,,
-

Helen - Alltid online

Hannis ser inte ens på tv då hon är en bebis... Men när jag avr liten så fick vi se max 2 timmar fram tills jag var sex år då blev det mer fritt då vi flyttade till sverige och lämnade en regel galen pappa bakom oss. Tror jag kommer köra med 2 timmar fram tills 10 år kan ju bli mer på helgen och vid speciella tillfällen.
-

kingala - Har vimedbarn.se som startsida

virmana skrev:Kan säga att har hon svårt att sova/har mycket energi! brukar jag lägga henne i sängen med bärbara DVDn och en film, med lite kamomillthe eller varm mjölk!! kan meddela att hon går på dagis på dagarna så jag inte får massa upprörda mammor på mej!!
-

Xena66 - Alltid online

acko skrev:Jennifer tittar väl inte så mkt på tv, men desto mer på dvd. Saltkråkan, Pingu och Disneys ett småkryps liv går varma här hemma.....
När hon var liten tittade hon på MTV men det gör hon inte längre.
Jag undrar vad det är med bebisar och MTV!!
Cayden får stora ögon och flinar när brudarna på MTV skakar rumpan!! hahaha
- virmana
He he ... Linnea fastnar direkt om vi skulle råka ha på Simpsons. Annars så e hon inte direkt intresserad 
-

nita - Alltid online

nita skrev:He he ... Linnea fastnar direkt om vi skulle råka ha på Simpsons. Annars så e hon inte direkt intresserad
Jaaa Jennifer älskar Simpsons
-

acko - Alltid online

Ja stackars barn av idag!! blir matade med all möjlig skit rent ut!virmana skrev:acko skrev:Jennifer tittar väl inte så mkt på tv, men desto mer på dvd. Saltkråkan, Pingu och Disneys ett småkryps liv går varma här hemma.....
Cayden får stora ögon och flinar när brudarna på MTV skakar rumpan!! hahaha
- Johanna H
- Alltid online

Johanna H skrev:Ja stackars barn av idag!! blir matade med all möjlig skit rent ut!virmana skrev:acko skrev:Jennifer tittar väl inte så mkt på tv, men desto mer på dvd. Saltkråkan, Pingu och Disneys ett småkryps liv går varma här hemma.....
Cayden får stora ögon och flinar när brudarna på MTV skakar rumpan!! hahahatycker synd om dem flesta tyvärr... Jag håller med Xena66 jag tycker man ska umgås mer med barnen, dem kan inte ta in alla intryck som är till för vuxna.. dessutom sover man dåligt av tv tittande..
Jasssåå??? sover dom dåligt?? det kanske dina gör men det gör inte mina!!
jag kan inte umgåsmed mina barn 24 timmar om dygnet (emela går på dagis) för jag har lite själv att fixa med här hemma!!
vem skulle annars laga matoch städa??
jag håller med om att tv inte är barnvakt....
men det gör mej lite förbannad när du citerar det jag skrev och skriver själv att du tycker synd om vissa barn!!!!!!!! undra vem du menar?? hehe
- virmana
Ursäkta mig om du blev förbannad.. men jag tycker faktiskt synd om ALLA barn som får se på MTV! Jag tycker inte det är barnprogram precis... och det var inte menat som ett påhopp utan mer att jag uttryckte min åsikt!! Och jag vet inte vem som ska städa hos dig men hos mig städar jag och mina barn ser inte på MTV för det..(det sista var ett skämt!!)

- Johanna H
- Alltid online

ok, jag trodde inte det va ett skämt för det såg inte ut så!!
MTV har jag på när jag städar eftersom mina radiokanaler inte funkar så bra hos mej!!
det där att min son sitter och glor på mtv va också ett skämt!!
jag hade inte brytt mej om det bara va din åsikt, men jag tog det som ett påhopp eftersom du citerade det jag skrev!!
du kan väl berätta för mej hur du sitter fastklistrad vid dina barn hela dagarna, eller vad dom gör om dom inte är det??!!
kan ju få lite bra tips av dej kanske???
MTV har jag på när jag städar eftersom mina radiokanaler inte funkar så bra hos mej!!
det där att min son sitter och glor på mtv va också ett skämt!!
jag hade inte brytt mej om det bara va din åsikt, men jag tog det som ett påhopp eftersom du citerade det jag skrev!!
du kan väl berätta för mej hur du sitter fastklistrad vid dina barn hela dagarna, eller vad dom gör om dom inte är det??!!
kan ju få lite bra tips av dej kanske???
- virmana
28 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling