Trotsigt barn?
2 inlägg • Sida 1 av 1
Trotsigt barn?
Vår son, 2 år trotsar allt: sömn, mat, påklädning, blöjbyten, när vi ska gå ut, när vi ska gå in! Han skriker och bråkar. I går vägrade han sova! Var omöjlig att söva. Han somnade först efter kl 21.00 och steg upp före kl. 06.00. Han har varit bråkig hela dagen idag. Men även kramig som han brukar vara då han trotsar.
Han har skrikit, slagits, sparkats, "nej" hela dagen har man fått höra. Han har varit lila under ögonen av sömnbrist
Han har kastat saker, varit otrevlig mot andra, vilket han aldrig varit förut. Han somnade som en stock efter kvällsvällingen kl. 18.00 efter ett snabbt bad. Undrar om fler känner igen sig? Man blir så trött och sliten av detta
Kan vi inte utbyta erfarenheter och tips? Vår son är snart exakt 2 år och 1 månad gammal.
Vi har bra rutiner. Han brukar sova en stund på dagen. Han verkar behöva det för det är verkligen full rulle ute som inne
Han får lite välling på morgonen, sedan frukost och lunch. Ett mellanmål med frukt, kex eller yoghurt. Middag och kvällsvälling får han cirka kl. 18.30 då han läser sagor med mig eller sin far. Vi går på öppen förskola. Han är väldigt lätt att aktivera och har börjat leka lite med andra barn. Han älskar att lära sig nya saker! Han kan nu räkna till 3, känner igen siffrorna, roligt! Han pratar på: "där inne", ibland säger han "in där" och en massa långa meningar som man inte förstår 
Han har skrikit, slagits, sparkats, "nej" hela dagen har man fått höra. Han har varit lila under ögonen av sömnbrist
Han har kastat saker, varit otrevlig mot andra, vilket han aldrig varit förut. Han somnade som en stock efter kvällsvällingen kl. 18.00 efter ett snabbt bad. Undrar om fler känner igen sig? Man blir så trött och sliten av detta
Kan vi inte utbyta erfarenheter och tips? Vår son är snart exakt 2 år och 1 månad gammal.
Vi har bra rutiner. Han brukar sova en stund på dagen. Han verkar behöva det för det är verkligen full rulle ute som inne

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Broderibruden - Alltid online

Re: Trotsigt barn?
Det låter som du skriver om min lille Oliver.. förutom att han är 1 år å 3 månader å han kan inte prata å inte räkna då förståss..*L*
Vi har det likadant här hemma! Han har verkligen en vilja av stål då han sätter den västen på ...
Och ibland så känner jag att man inte riktigt vet hur man ska bemöta det.. tycker jag har provat allt lixom.. har du några bra råd? eller ngn annan? det är inge roligt att behöva bråka sig igenom påklädningen för att man ville hitta på en rolig grej å gå ut...Eller blöjbytet heller ... för man vill ju bara att han ska vara torr å det ska kännas bättre i rumpan... ja, du vet vad jag menar... *pust*
Vi har det likadant här hemma! Han har verkligen en vilja av stål då han sätter den västen på ...
Och ibland så känner jag att man inte riktigt vet hur man ska bemöta det.. tycker jag har provat allt lixom.. har du några bra råd? eller ngn annan? det är inge roligt att behöva bråka sig igenom påklädningen för att man ville hitta på en rolig grej å gå ut...Eller blöjbytet heller ... för man vill ju bara att han ska vara torr å det ska kännas bättre i rumpan... ja, du vet vad jag menar... *pust*
-

Carola - Alltid online

2 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder