Tralala deklaration...
36 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Tralala deklaration...
sprallos: Jag har för mig att det är upp till varje kommun om man ska ha jämställdhetsbonus. Men nu när jag läser om det på försäkringskassans sida så gäller det bara barn som är födda efter 30 juni 2008 så det var ju kört där ändå... 
Vi brukar inte få tillbaka så mkt, ska in o kolla om jag kan se nåt. Eftersom vi inte har några lån så blir det liksom bara rena "betalt för mycket i inkomstskatt-pengar" tillbaka.. Inte ens bil kan vi dra av, R har arbetsbil som kostar 0 kr och jag har mindre än 1 mil till jobbet, hehe...
Vi brukar inte få tillbaka så mkt, ska in o kolla om jag kan se nåt. Eftersom vi inte har några lån så blir det liksom bara rena "betalt för mycket i inkomstskatt-pengar" tillbaka.. Inte ens bil kan vi dra av, R har arbetsbil som kostar 0 kr och jag har mindre än 1 mil till jobbet, hehe...
-

Nelia - Alltid online

woho, jag får tillaka 11 lappar...trodde inte jag skulle få nästan nått eftersom jag jobbat så lite 2009..men tydligen har jag iaf betalat massa för mycket..
- Maiyah
- Alltid online

Nästan 3000 får jag tillbaka. Prisa Gud här kommer skatteåterbäringen! 
Nämen det känns ju riktigt bra det där. Kanske man kan unna sej nåt tjusigt i sommar
Nämen det känns ju riktigt bra det där. Kanske man kan unna sej nåt tjusigt i sommar
-

soltrollet - Alltid online

Fru Wahlström- nja, huset vi köpte och huset vi sålde var tillträde på 2010, så de lär väl komma nästa deklaration. Jag misstänker att man kanske använt fel skattesats när jag var föräldraledig och att huslånsräntorna ger en hel del.
Hur som helst hoppas jag att jag inte upptäcker något fel i beräkningen för det kan ju bli en trevlig Thailandsresa såsmåningom med ett sånt bidrag- vi har länge funderat på att åka dit.
Gällande jämställdhetsbonusen så fick vi hem papper för ett par månader sedan, som vi skickat in. Men jag vet inte om utbetalningen görs i samband med skatteåterbäringen?
Hur som helst hoppas jag att jag inte upptäcker något fel i beräkningen för det kan ju bli en trevlig Thailandsresa såsmåningom med ett sånt bidrag- vi har länge funderat på att åka dit.
Gällande jämställdhetsbonusen så fick vi hem papper för ett par månader sedan, som vi skickat in. Men jag vet inte om utbetalningen görs i samband med skatteåterbäringen?
- Snigel
- Alltid online

Här blir det nog max en tusenlapp, men jag blev lite uppskrämd först och trodde vi skulle behöva betala över 10.000 så jag känner mig ändå nöjd även om det varit skönt med lite extra pengar. Grattis alla ni som får pengar över - det är alltid välbehövligt.
Jämställdhetsbonusen kommer på slutskattebeskedet.
Jämställdhetsbonusen kommer på slutskattebeskedet.
- Trötta mamman
- Alltid online

Jag får tillbaka 10 000 och sambon ska betala 4500,men då ligger vi iallafall på 5500 plus 
- milla
- Alltid online

36 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3

[/url