Banner Forum Image

Träningssällskap på avstånd?

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

Re: Träningssällskap på avstånd?

Inläggav neaochcorneliasmamma » tis maj 19, 2009 13:22

:D Hej igen tack för alla uppmuntrade inlägg jag gillar denna sida så jag hänger på :D Idag så tog jag min minsta tjeja hon är 4mån och åkte upp till mormor och morfar och lämnade henne där en stund medans jag sprang/gick en runda på ca 60min i skogen härligt känndes det efteråt vill jag lova :D

Vill verkligen kunna springa ett helt varv detta är mitt mål :D Ha det bra
neaochcorneliasmamma
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Nelia » tis maj 19, 2009 14:27

Ikväll blir det Body Toning igen! Längtar! Får liksom träningsabstinens!! :lol: :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis maj 19, 2009 18:39

Kul tråd som jag missat helt!
Jag har haft oflyt ned träningen ett tag nu pga sjukdom, resor osv, det har bara blivit 1-2 pass/vecka och knappt det ibland.

jag kör Bodypump en gång i veckan och sen själv i gymmet annan tid. jag har även kört lite situps + armhävningar hemma om det varit helt omöjligt att träna på gymmet.
jag väger samma som innan grav och har nästan samma mått...men kroppen känns inte lika för det....kanske mest fel på självbilden...:-S
sprallos

Inläggav Tigi » tis maj 19, 2009 19:23

nelia--- vad skönt det måste kännas med sån abstinens ändå :D...

Sprallos---- jadu jag vet hur det känns kan man säga...jag väger nu mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid och ändå känner jag mig inte så nöjd ännu..... tror det kan va fel på min självbild oxå lite :-S ...... men men, jag jobbar på den! Och jag kan säga att det hjälper mkt av att bara få skriva av sig här ibland :) ( tycker för övrigt att du har tränat grymt bra ändå! )

idag missade jag min spinning som jag brukar gå på tisdagar för vi kollade ett hus...imorn blir det spinning iallafall .. å sen på kvällen ska jag å killen på fin restaurang å äta gott o unna oss lite . (barnen ska sova hos svärmor så det kommer bli hur skönt som helst att bara få va VI en kväll ) :D
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis maj 19, 2009 21:53

Aaaah... Någon kommer ha goo träningsvärk imorgon på sin födelsedag :lol: Oh My God vad han körde med oss idag! Al the Killing-Machine! Men känns så gött nu! Längtar redan till fredag!

Ja, det är sjukt att jag(!) har fått sån träningsabstinens, men Al's pass är grymt tuffa och roliga. Han är underbar som instruktör!

sprallos: Äntligen hittade du hit, jag väntade på dig! :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav karra80 » sön maj 24, 2009 12:59

Efter att först ha drabbats av konstig feber nattetid två nätter i rad sen att min Grodprins väckt mig vid 2, 4 och 7 varje natt i två veckors tid och avslutningsvis fått ruskig huvudvärk (kanske på grund av att jag inte får sova...) har det inte blivit någon träning alls för mig, så tråkigt!

Jag hoppas nu på nystart och att jag har ork och får möjlighet att träna något nästa vecka. Längtar redan!

Kul att se att ni andra tränar så bra, fortsätt så, bra jobbat!
karra80
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav Nelia » sön maj 24, 2009 19:23

Jag har fått ta ledigt från träning sen i tisdags, har inte mått tipp-topp och eftersom Al's pass är såpass tuffa och jobbiga så har jag motvilligt valt att inte delta förrän tidigast tisdag igen. Det tar verkligen emot, jag vill så gärna träna, men samtidigt så vet jag ju hur viktigt det är att man känner sig kry när man tränar. Vill inte riskera att skada mig på nåt sätt.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » sön maj 24, 2009 21:23

Nelia--- tycker jag låter bra! Du känne rdin kropp bäst..

själv har jag inte tränat sen i onsdags ....har haft mkt gäster och grejjer å göra under denna långhelg! Imorgon e det måndag och nya tag igen! :D
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav neaochcorneliasmamma » tis maj 26, 2009 19:07

:D Hej goa tjejer det har blivit lite si och så med träningen men jag har i alla fall försökt att springa lite och gått mina promenader jag ska så jag är hyfsat nöjd ändå och så har det varit så tråkigt väder att man inte har velat gå ut alls men nu ser det ju bättre ut så det är bara att ta sig i kragen min dröm är att köpa att ett löparband att ha hemma och träna upp löpningen men det kostar massor och man kan ju faktiskt springa ute men det ser så roligt ut kanske ska ta och damma av min obitrek /crosstrainer som står och samlar damm i vardagsrummet hmm :shock: bra i de kanske :D Ha det gott
neaochcorneliasmamma

Inläggav karra80 » tis maj 26, 2009 19:17

Kul att följa hur alla tränar!

Jag inledde min comeback med en promenad med vagnen igår, villet inte chocka kroppen efter långt uppehåll, kändes skönt att få röra på sig igen!
karra80
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav Nelia » tis maj 26, 2009 21:56

Wohoo vad gött det känns nu! Har precis varit och kört ett hårt Body Toning-pass, 90 min. :D
Oh my vad jag svettades, är helt slut nu. Man mår ju så gött efteråt! Ser fram emot fredag redan, när nästa pass är.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav neaochcorneliasmamma » fre maj 29, 2009 22:01

:D Tog mig i kragen och åkte till mam och papp och lämnade barnen och sprang en runda och det gick faktiskt hyfsat måste jag säga :D hittade en ny runda så jag slapp bli alldeles dyngsur efter allt regn :D
neaochcorneliasmamma

Inläggav sprallos » lör maj 30, 2009 07:47

Jag körde Pump i onsdags och var i gymmet igår. Upptäckte till min förskräckelse att jag blivit SVAGARE av att köra Pump. Fast när jag sen tänkte efter så är det ju helt i sin ordning. Pump är inte styrkebyggande på det sättet som ren styrketräning är, det går mer ut på uthållighet och muskelseghet...Typ.

Så för att inte tappa den styrka jag byggt och och slitit för i alla år ska jag köra minst 1 pass i gymmet utöver Pumpen. Det har tyvärr inte sett ut så på sista tiden...
sprallos

Inläggav Nelia » lör maj 30, 2009 17:29

sprallos: Det har jag faktiskt inte tänkt på.. Det är ju typ samma på Body Toning. Men men, nu är det bara två pass kvar innan jag åker till Portugal så där nere lär det bli av att styrketräna istället. Det finns ju ett gym vid poolen, 5 minuter från oss, där jag tränade förra sommaren. Har tänkt köra styrke 2 dagar i veckan och springa på stranden 2 dagar i veckan. :) Åååh vad jag längtar ner nu! Snart bara 2 veckor kvar!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Träning för en bättre hälsa