Banner Forum Image

Träningsplan för Vasaloppet??

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

Träningsplan för Vasaloppet??

Inläggav Snigel » mån jul 04, 2011 21:48

Nu har jag Googlat mej tokig, hittar inget bra där. Så nu ställer jag återigen min tro till er braiga forummammor istället:

Jag vill komma i form nu när jag är färdig (enligt planen) med barnafödandet! Tänkte att Vasaloppets Öppet Spår 2012 kan vara en morot så nu behöver jag hjälp med en träningsplan...
Jag är totalt i oform... Inte en muskel nånstans :oops: Just nu kör jag motocross nån gång i veckan och rör mej inte alls i övrigt. Har tänkt att amma tills November ungefär så jag kan väl inte tok-träna innan dess.
Har tränat lite smått innan barnen kom (motocross 1-2 ggr vecka och kanske nåt pass med löpning eller dyl då också) men inget att "luta sej tillbaka på" direkt alltså.

Kan nån med lite skid-koll vara snäll o berätta för mej hur jag ska träna?? Vill inte anmäla mej innan jag har en grym Plan. Skulle vilja komma i mål på ca 9,5 timmar.

Jag har kört Vasaloppet (tävlingsloppet) enbart på vilja för några år sedan. Det gör man bara en gång så SNÄLLA SNÄLLA kan nån hjälpa mej att få ihop en rimlig plan? Kanske rent av några fler som funderar på att anmäla sej? :D

All hjälp mottages tacksamt- nu måste fläsket bort...
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Re: Träningsplan för Vasaloppet??

Inläggav Gotland » tis jul 05, 2011 21:35

Kolla http://www.formtopp.com
En skitbra kille som heter Gunnar (min massör och naprapat, skitduktig) tränar ett gäng i knivsta. Han kan säkert hjälpa dig. Skicka ett mail och hälsa från mig : )

Btw, vasaloppet? är du tokig???
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » ons jul 06, 2011 09:32

Tack Gotland! Ja han verkar ju vara rätt kille att prata med. Jag ska kolla in hans hemsida lite mer i detalj och sedan kontakta honom!

Ja jag har alltid sagt att "Vasaloppet gör man bara en gång annars är man korkad" så nu får jag kanske äta upp det. Men jag måste komma i form och det finns inget mer motiverande än att veta att jag kommer att få lida oerhört om jag inte tränat ordentligt :)
Du kanske vill haka på förresten? Jag kan tänka mej att du inte räds en utmaning!!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » fre jul 08, 2011 21:11

Utmaningar är min grej, men såna grejer som vasaloppet verkar jobbigt. man kan ju bli svettig :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Återgå till Träning för en bättre hälsa