Banner Forum Image

Träning med Activ nitendo wii wii fit

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

Träning med Activ nitendo wii wii fit

Inläggav neaochcorneliasmamma » sön jun 21, 2009 23:54

Vi köpte Nitendo wii till familjen här om dagen och jag hittade ett tränings spel med
personlig tränare som gjorde ett work out pass till mig och det var faktiskt jättebra
plus att jag kör wii fit träning oxå bla step up och löpning :D himmla roligt undrar bara om det är någon mer som kör activ 30 dagars challangen så kanske man kan peppa varanndra och utmana varann kanske :D
neaochcorneliasmamma
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Träning med Activ nitendo wii wii fit

Inläggav 30-åringen » mån jun 22, 2009 08:41

Jag står på min Fit, ganska ofta, men det gåt i perioder, handlar nog bara om att komma ihåg att den finns.... Det är ett jätte kul sätt att träna tycker jag!!
Man kan ju inte fuska heller och det är bra :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Loam » mån jun 22, 2009 12:23

Oh jag vill oxå köpa det spelet. Alltså inte Wii fit utan det andra. Vad behöver man till förutom handkontrollerna?? Jag är gärna med sen.
Bild

Bild
Loam
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav neaochcorneliasmamma » mån jun 22, 2009 14:29

Hej Loam till spelet Akctiv behövde man inget utan allt fanns med i kartongen bla en väska man sätter på benet så att man och ett träningsband :D Lite krångligt att hålla både träningsbandshandtagen och kontroller i båda händerna men det går säkert bättre vart efter :D

I morse körde jag wii fitens Yoga pogram innan frukost mycket roligt :D
Ikväll blir det boxning och step up ska vila från work out passet enligt min pt ha ha ha :D ha det gott kram Anna
neaochcorneliasmamma

Inläggav 1tove » mån jun 22, 2009 15:57

Jag har funderat på att köpa det, men har inte vetat om det är ett roligt bra sätt att täna på. Men som jag läser här så verkar det ju skit bra :) Så nu blir det nog till att köpa det och sen e jag också på :D
1tove
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav neaochcorneliasmamma » tis jun 23, 2009 00:07

:D Hej och go kväll eller godnatt har nu tränat i några timmar är mycket nöjd i dag :D Först värmde jag upp genom att springa sedan körde jag step up gånger 2 :D
Kom på att man kunnde jogga medans man tittade på tv så kallad fri jogging satte den på 30min phuu säger jag vad jobbigt sedan avslutade jag det hela med att gå igenom mina muskler :D Ja jag glömmde boxninngen den var göör svår och jag höll på att slå av mig handleden :? :D men övning ger färdighet imorrn blir det Yoga på morgonen och Activ på kvällen nu ska jag sova godnatt :D
neaochcorneliasmamma

Inläggav Tossy » tis jun 23, 2009 08:43

Hmm, en fundering, hur joggar du? Stillastående på stället eller? Har också funderat på att köpa men har inte kommit så mycket längre. Kanske skulle man slå till?
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » tis jun 23, 2009 09:30

Japp, man lägger kontrollen i bakfickan och joggar på stället...
Skulle aldrig klara av att motivera mig att jogga ute, men inne på detta sättet är det ingen konst :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav neaochcorneliasmamma » ons jun 24, 2009 23:15

:D Man har en ficka man sätter på benet och sedan stoppar man nunchuken där i vet inte hur det stavasoch sedan springer man på stället och har andra kontrollen i höger handen :D Håller med jag har väldigt svårt att springa ute men i vardagsrummet går det fin fint :D
Idag onsdag körde jag mitt work out pass + att jag la till några övnigar eftersom passen bara är på 30min känns det lite lite då brukar jag pussla ihop ett eget efter det passet med övningar jag tycker är roligast.

sedan satt jag på nitendo wii fit och körde step up puls en gång och sedan
5 st yoga övningar :D .
I morrn är det vila på activ work out passet men jag kommer nog köra yoga i morrn bitti och även stup upen :D Nu jäklar ska fläket bort =)
neaochcorneliasmamma

Inläggav neaochcorneliasmamma » mån jul 13, 2009 15:36

:D Hej sväjs i sommar sverige :D Jag har inte varit här inne på ett tag för jag har helt enkelt inte hunnit eller haft lust att träna men här om kvällen tog jag mig i kragen och nu så har jag tränat i några dagar :D är ju så nöjd efteråt .

Igår kväll somnade barnen vid 21 óch maken skulle se en film som jag inte ville se så då passade jag på att träna väntade på att Cornelia skulle vakna men det gjorde hon ju inte =)Så jag fick träna ostört mellan 21-22.45 :D Så jag körde work out passet på 30 min sen körde jag ett till på 40 min sen satt jag och kollade runt lite och insåg att jag kunnde sätta i hop ett eget pogram och det mina vänner var riktigt roligt =)

Det blev mycket boxning och Tennis ,basket baseboll och dans :D Så det körde jag oxå .kram på er alla kämpar
neaochcorneliasmamma

Återgå till Träning för en bättre hälsa