Tråden för oss som photoshopar! Från nybörjare till proffs!
Re: Tråden för oss som photoshopar! Från nybörjare till proffs!
sitamoia skrev:Nelia: Hihi, vi fixade visst samtidigt. =) Bra idé att lägga lite skärpa på bilden också ja. Jag brukar inte göra det (tänker väl mest inte på det), men det kan hjälpa ibland.
Bellsebubba: Jag skulle gjort liknande som när man ska göra bakgrunden suddig, dvs kopiera bilden och klistra in den igen så att man har två lager att jobba med. Gör det bakre lagret svartvitt och sudda bort allt på det övre lagret som du vill ha s/v, och behåll bara det som ska vara färg.
Frixie: Det här beskriver väl bara hur man får ett eller flera objekt i färg. Eller gäller också det här när man ska göra färggenomsläpp?
- Eva
- Alltid online

Färggenomsläpp gör du på samma sätt fast utan att maskera fram ett visst område...
Du lägger hela bilden i dubbla lager. Det översta gör du svartvitt och sen ändrar du opaciteten på det till du får det färggenomsläpp du vill ha...
Tror att det finns beskrivet tidigare i tråden, men nu fick ni det förklarat igen...
Lycka till!
Du lägger hela bilden i dubbla lager. Det översta gör du svartvitt och sen ändrar du opaciteten på det till du får det färggenomsläpp du vill ha...
Tror att det finns beskrivet tidigare i tråden, men nu fick ni det förklarat igen...
Lycka till!
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
första försöket
Haha..
Lyckades med ett litet konstverk iaf, tog lite tid hit o dit för att se vad som hände när jag använde det.... får nog be mamma om hjälp, hon är expert på sånt här, hihi!
Lyckades med ett litet konstverk iaf, tog lite tid hit o dit för att se vad som hände när jag använde det.... får nog be mamma om hjälp, hon är expert på sånt här, hihi!
- Ki27
- Alltid online

Så fint Sasoki!! 
-

MammaLotta - Alltid online

nu va det länge sedan jag kikade in i den här tråden, passar på att slänga in mitt eftermidags projekt
.
vet inte om jag är 100 nöjd men jag har som mål att det ska bli en julklapps tavla.
vet inte om jag är 100 nöjd men jag har som mål att det ska bli en julklapps tavla.
- Bilagor
-
- PIA MOD 2 li2.jpg (47.66 KB) Visad 260 gånger
-

gellis - Alltid online

å en till 
- Bilagor
-
- PIA MOD 1.jpg (41.69 KB) Visad 256 gånger
-

gellis - Alltid online

Är det någon som kan förklara för mig hur man gör ett collage (sätter ihop flera bilder till en) i photoshop??
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

Jag kan omöjligt förstå mig på photoshop. ,hur skjutton fungerar det??????????
Jag har suttit med det i flera flera dagar då och då och verkligen försökt, men får det inte att fungera!!!! jag blir galen, kommer bli gråhårig innan jag blir 28, och de blir jag den 3 feb,. gaaaah !
Så hur skjutton fungerar det...
Jag har suttit med det i flera flera dagar då och då och verkligen försökt, men får det inte att fungera!!!! jag blir galen, kommer bli gråhårig innan jag blir 28, och de blir jag den 3 feb,. gaaaah !
Så hur skjutton fungerar det...
-

Angel Of Rainbow´s - Alltid online

Marimo: Jag brukar börja med en tom fil. Sen kopierar jag de bilder jag vill ha och klistrar in i olika lager. Detta gör att man kan jobba med en bild i taget och justera alla individuellt. Det sista man gör när man är klar är att platta ihop lagren till en bild....
Hoppas du kan klura ut hur jag menar!
Angel: Vad är det du vill göra i Photoshop? Kommer att ta väldigt lång tid om vi skall förklara alla funktioner med programmet. Det finns väldigt många nämligen...
Hoppas du kan klura ut hur jag menar!
Angel: Vad är det du vill göra i Photoshop? Kommer att ta väldigt lång tid om vi skall förklara alla funktioner med programmet. Det finns väldigt många nämligen...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
-

Nelia - Alltid online

Sen har vi lite fler bilder, för det mesta gör vi sånt här ihop i Photoshop, men det är R som sitter inne med kunskapen, så jag kan inte ta full credit för det 
Här är från när vi flög ballong över Göteborg. Vi tog mängder av foton som vi sedan har satt ihop till en jättepanorama. Kan egentligen inte njutas fullt i så här liten version, men det är det största man kan posta i forumet så...

Och stranden i Portugal. Ääääälskar hur mörk och dyster den här ser ut. My kind of mood

Här är från när vi flög ballong över Göteborg. Vi tog mängder av foton som vi sedan har satt ihop till en jättepanorama. Kan egentligen inte njutas fullt i så här liten version, men det är det största man kan posta i forumet så...

Och stranden i Portugal. Ääääälskar hur mörk och dyster den här ser ut. My kind of mood

-

Nelia - Alltid online

häftiga nelia!!
här e en till som fattar sådär mycket av ps.. hehe..
här e en till som fattar sådär mycket av ps.. hehe..
-

evelinah - Alltid online

Jag brukar alltid googla det jag vill göra. Skriv typ "collage i photoshop" och då får man upp ett helt gäng tutorials som beskriver steg för steg hur man gör. Vissa saker fastnar och efter ett tag kan man göra rätt mycket utan att kolla.
-

Sofia85 - Alltid online

Hur lägger man in en vattenstämpel på sina kort?
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

Återgå till Foto & scrapbooking