Tjock lekfilt?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tjock lekfilt?
Har någon nåt tips på en bra stor lekfilt att ha på golvet, men en som är tjock?? Den jag har nu (Laban) är så tunn så jag har tre vikta fleecefiltar under den för att den ska vara mjuk, skulle vara skönt att bara ha en filt att flytta runt på.
-

Linds - Alltid online

Re: Tjock lekfilt?
Vi fick en jättebra filt som är relativt stor och den var ca. 2 cm tjock..men den var köpt på en marknad så jag vet tyvär inte vilka som säljer/gör dom 
- LillaMalin
ja såg en cool grejj i leksaks affären BR dt va typ en matta av nåt halvmjukt material som man satte ihop som stora pusselbitar,,.,.,.,va liksom inte jättemjuk å absolut inte hård,,,,heheh svårt att förklara men som man kan ha så dom inte slår sej om dom välter å så å den blev ganska stor ihopsatt
- loooolita
- Alltid online

Det är nog rätt många här på forumet som har en sån pusselmatta. Jag tror den är lite stadigare än en filt. Det behövs ju när man ska kryp-öva! Funderar starkt på att investera i en sån.
-

Mickis - Alltid online

loooolita skrev:ja såg en cool grejj i leksaks affären BR dt va typ en matta av nåt halvmjukt material som man satte ihop som stora pusselbitar,,.,.,.,va liksom inte jättemjuk å absolut inte hård,,,,heheh svårt att förklara men som man kan ha så dom inte slår sej om dom välter å så å den blev ganska stor ihopsatt
Jag vet vad du menar, sån är ju jättebra. Om man inte måste plocka isär "pusslet" när den ska flyttas... Ska kolla upp det, tack för tipsen
-

Linds - Alltid online

pusselbitarna e ju smarta. vi har dock en hemmagjord som är av fleece med trippelvikt täcke emellan. rätt tjock o mjuk
-

ToToRo - Alltid online

pusslet behöver ej plockas isär när man ska städa... men man ska ju inte slita upp den från golvet då rasar den i bitar.....vi har en sån och är supernöjd... nu har vi lagt ett överkast i påslakan över den när han ligger med babygymet så att det blir ytterligare lite mjukare......men annars så ligger han direkt på den och leker
- Lollo_80
- Alltid online

Vi har en matta från Ikeas barnavdelning som lekfilt, den är plastad på undersidan så den glider inte iväg när Elis kryper på den 
- shoegal
- Alltid online

Vi fick en madrass med när vi fick vår spjälsäng till Jesper av hans faster, den har jag tagit och lakt ett lakan på bara. Lätt och ta fram och plocka undan. Han har narturligt vis inte samma madrass i spjälsängen sen! Antingen använder vi madrassen eller ett täcke som är vikt några gånger. Köpte täcket billigt på Jysk, tror jag gav 40 kr för det, det kanske kan funka???
- Jema
- Alltid online

http://www.br-leksaker.se/produkter/pla ... olvpussel/
Verkar bra med hårdare underlag nu när lillan försöker lära sig krypa!
Verkar bra med hårdare underlag nu när lillan försöker lära sig krypa!
-

Miss Anna - Gillar vimedbarn.se

Här i Norge har nästan alla träningsmatta under barnen. Alltså yogamatta fast modell större. Det fungerar jättebra och är lätt att plocka. Vi har dock en pusselmatta men Oskar lärde sig att plocka isär den när han var 7 mån så det fungerade inte så bra här hemma.
- Taweret
- Alltid online

Aha, Taweret, då är det en sån vi har fått till Leon från habiliteringen, en tjock stooor "yoga" mattta
Varm o go o sitta på, lagom mjuk!
- Ki27
- Alltid online

Sasoki det är det säkert
Jag har varit sugen på att köpa en till Alma men om det ska vara stor nog så blir den så grymt dyr ~700 kr och det är för mycket för oss. Så har helt enkelt fått klara sig utan att vara på golvet nu när det varit kallt.
- Taweret
- Alltid online

Ja, det är mycket pengar, undrar vad våran skulle kosta.... för det är säkert nått annat märke kanske. Airex heter den och har en "räfflad" yta, 1,5 cm tjock typ. jätteskööön! Hoppas på att få behålla den, haha!
Googla lite... en sån här röd som finns här är det vi har
Det är en yogamatta!
http://www.varsam.se/shop/?cat_id=43
Googla lite... en sån här röd som finns här är det vi har
http://www.varsam.se/shop/?cat_id=43
- Ki27
- Alltid online

Det är samma princip hittade en länk till en affär här i norge som är billiga på sina mattor.
http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapp ... or-1044097
http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapp ... or-1044097
- Taweret
- Alltid online

19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2