Banner Forum Image

Tips på vårmössa!

Barnkläder, bebiskläder, tipsa om butiker som har rea, barnrumsinredning och leksaker

Tips på vårmössa!

Inläggav vildasol » mån mar 15, 2010 14:17

Solen strålar och kung Bore ligger äntligen och flämtar i små högar längs med trottoarerna. Det är vår och dags att slänga av gamla mössan!

Frågan är bara vilken. Jag älskar Villervalla, men Axel har haft massor av deras mössor och det känns som att vi ska prova något annat. Det finns inte heller någon ny färg som tilltalar mig.

Jag har spanat in Pops ljusgrön/ vita randiga mössa med fleece inuti, men tycker att Pop är lite tråkigt eftersom alla har det. Har ni några tips på en härlig färgglad mössa???

Han har Villervallas svarta jacka med stjärnor och om den hinner bli för liten under våren är det Pops turkosa skaljacka som kommer sitta på gossen.

Tack och hej i vårvädret.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Re: Tips på vårmössa!

Inläggav evelinah » mån mar 15, 2010 14:55

det e alltid roligt med lite annorlunda mössor, som inte exakt alla andra har.. jag gillar att spana runt på hemsidor där de syr själva, mio har en fin gul mössa med moln på från älskadehjärtegryn.. =) det var ända tipset jag hade nu för jag har inte spanat in några vårmössor i affärena =D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån mar 15, 2010 16:42

Jag tycker både Lindex och KappAhl kan ha fina mössor och till vettiga priser. Villervalla är snygga, men onödigt dyra!
sprallos

Inläggav vildasol » mån mar 15, 2010 21:24

Sprallos, jag älskar mössor och tycker att de är en viktig del av klädseln. Jag lägger hellre lite mer pengar på en mössa än på tex en tröja. Mössan ju syns hela tiden och man använder den varje dag. Då vill jag också ha en mössa som är lite annorlunda och unik. Problemet med att köpa "hemmasydda" är att då kan jag lika gärna sy dem själv och det är jag lite dålig på just nu. Letar därför efter lite udda märken, som kanske inte är så stora.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » mån mar 15, 2010 21:42

Name it har haft en del enkla och fina mössor. Köpte en i dubbelt bomullstyg förra våren som fortfarande funkar. Den är lång i modellen och hänger lite där bak. Svårt att förklara! I år har jag köpt den blå/vit randiga från PoP, samma som du spanat in Vildasol.
Ett udda tips på fina barnkläder är: http://varmakramar.blogspot.com/
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån mar 15, 2010 22:37

De har rea på fjolårets mössor på Villervalla online, där har jag handlat ;) Ville bara skriva det..

Svårt att hitta roliga mössor...

Här fanns lite fina tycker jag som heter Busmonster, hihi :
http://www.kido.se/

Eller mykiddo
https://www.mykidoo.se/categories/Kl%E4-sig/M%F6ssa/

Fast de var mest enfärgade, lite trist kanske...
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån mar 15, 2010 22:39

åååh, vilka fina mössor det fanns på den där bloggen grynet_å_jag :D Me like! ;)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav lime95 » mån mar 15, 2010 23:38

Å, vilken bra tråd!! :D Letar också med ljus och lykta efter nån fräsig mössa till våren. Har gjort samma inköp som dig vildasol, ett gäng villervalla-mössor och två PoP. Finns ju inte så mycket roliga till pojkar, tyvärr.. :(
Vad gäller jackor, har vi visst samma smak också... :mrgreen:
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » tis mar 16, 2010 08:33

Hehe lime95 :)

Visst är mössor roliga och de var verkligen jättefina på bloggen, grynet_å_jag! Dina förslag var också jättefina sakosi, de är helt rätt färger! Jag gillar när man ser hur modellen ser ut på barnet. Det är ju annars svårt att veta när man bara ser på en webshop.

Denna mössa gillar jag verkligen, men där har man ingen aning om hur den kommer att se ut på... http://www.matadorkids.se/index.php?act ... uctId=3353
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis mar 16, 2010 11:29

Själv föll jag ju för en Villervallamössa igen, den provar Vincent här: http://sitamoia.blogg.se/

Jag har svårt att beställa mössor, måste nästan vara inne i en affär och prova dem på Vincent för att se hur de sitter och hur stora de är.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav varmakramar » tis mar 16, 2010 13:38

Kul att du gillar Krama-mössorna. Jag tänkte bara att jag kan nämna att jag i nästa vecka får in en del nya tyger. Bla ett i en jättefin petroliumfärg, en fin stark röd, en marin och en marin-turkosrandig. En petroliumfärgad mössa med en röd stjärna eller röd bokstav hade säkert passat kanon till Villervalla jackan. Jag tar alltid emot önskemål så hör bara av dig om du är intresserad! Annars får du lycka till med letandet!
Senast redigerad av varmakramar ons mar 17, 2010 09:55, redigerad totalt 1 gång.
http://www.varmakramar.blogspot.com/
varmakramar
Nykomling
Nykomling

Inläggav vildasol » tis mar 16, 2010 16:39

Var inne på villervallas sida, men alla mössor som jag vill ha och som är på rea har inte min storlek :(
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav lime95 » tis mar 16, 2010 16:45

Va tråkigt, vildasol!! Vilka hade du spanat på?? :(
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis mar 16, 2010 17:04

vildasol: Min erfarenhet av Villervallas mössor är att de har väldigt lång användningstid. Vi har en mössa (en sådan med knyt under hakan och två "tofsar" som sticker upp) som Vincent haft hela förra året. Jag var säker på att han vuxit ur den nu, för andra mössor han hade förra säsongen har varit för små när jag provat dem, men den sitter jättebra (ena bandet är av så han kan ändå inte använda den förrän jag lagat, jag är seeeeg på att laga kläder...). Och den nya mössan jag köpt är i storlek 3-4 år men sitter väldigt bra redan nu på min knappt-2-åring.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav tinali » tis mar 16, 2010 23:16

Vad roligt sitamoia; satt igår kväll och suktade efter den grönrandiga mössan på villervalla. ;) alt. Den med olika färger i nya kollektionen. Tänkte oxå på3-4 stl. Dom toppiga mössorna tycker jag är svåra... Kan kännas små snabbt, medans dom med tofsarna funkar hur länge som helst, dom är ju rymliga upptill. Men det verkar som dom bara mäter stl efter omkrets i pannan.. Känner mig frestad på tofsmössan, dom sitter så fint, men är orolig att han ska kännas för gammal för en sån, toppmössan e ju lite tuffare, enklare liksom. Hmmm
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Shoppingtips