Tips på syskonvagn
3 inlägg • Sida 1 av 1
Tips på syskonvagn
Lucas kommer att vara 2.5 då mini föds, och vi anser att en syskonvagn är lämplig tills hösten -11. Då kan han stå på bräda. Men jag har inte mycket kunskap om vilken sort som är bra.
Vi har kollat på Baby Travel och den verkar vara bra, det jag inte gillade är att bebiskorgen är så himla liten. Våran bebis föds i nov och då är det tjock åkpåse samt overall som gäller till bebis och då får den bara plats i liggdelen i 3 mån ca...Om ens det.
Jag vill att Lucas ska vara framåtvänd, och så måste ryggstödet vara delbart. Har ni tips??
Eller klarar man sig på en ståbräda till Lucas? Hans pappa jobbar iof skift och kommer även denna gång vara hemma mycket med oss. När han jobbar dag kommer Lucas att gå på dagis dvs 3 dagar/vecka. Så kanske det fungerar med ståbräda?Vad tror ni?
Vi har kollat på Baby Travel och den verkar vara bra, det jag inte gillade är att bebiskorgen är så himla liten. Våran bebis föds i nov och då är det tjock åkpåse samt overall som gäller till bebis och då får den bara plats i liggdelen i 3 mån ca...Om ens det.
Jag vill att Lucas ska vara framåtvänd, och så måste ryggstödet vara delbart. Har ni tips??
Eller klarar man sig på en ståbräda till Lucas? Hans pappa jobbar iof skift och kommer även denna gång vara hemma mycket med oss. När han jobbar dag kommer Lucas att gå på dagis dvs 3 dagar/vecka. Så kanske det fungerar med ståbräda?Vad tror ni?
- Lejonella
- Alltid online

Re: Tips på syskonvagn
Jag har en vanlig babytravel jogger och jag har haft min son i liggdelen tills han var 5 månader och ibland även haft en åkpåse utan problem. och jag hade liggdelen mellan september och februari i år.
Och nu är jag gravid igen och om allt går som det ska blir det i november och jag har tänkt att jag ska ha en babytravel syskonvagn
Och nu är jag gravid igen och om allt går som det ska blir det i november och jag har tänkt att jag ska ha en babytravel syskonvagn
-

Anna_Lindberg - vimedbarn.se skribent

Re: Tips på syskonvagn
Här kommer en länk till den tråd som redan finns om syskonvagnar som uppdateras ibland.
snack-om-syskon-tvilling-vagnarna-8905.html?highlight=tvillingvagn
snack-om-syskon-tvilling-vagnarna-8905.html?highlight=tvillingvagn
- Taweret
- Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar