Tips på semesterutflykt med barn
24 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Tips på semesterutflykt med barn
Hallåj alla!
Nu närmar sig sommaren med stormsteg, även om det vackra vädret verkar lysa med sin frånvaro.
Så nu vill jag att ni alla delar med er av barnvänliga utflyktsmål...
Berätta om var ni varit, vart ni tänker åka eller bara om ni hört/sett eller läst om något spännande.
Se detta som en inspirationstråd där alla varianter är ok.
Alltså allt från picknickkorg i skogen till Djurparker och nöjesfält.
Mitt enda krav är att det skall inkludera barnen....
Nu närmar sig sommaren med stormsteg, även om det vackra vädret verkar lysa med sin frånvaro.
Så nu vill jag att ni alla delar med er av barnvänliga utflyktsmål...
Berätta om var ni varit, vart ni tänker åka eller bara om ni hört/sett eller läst om något spännande.
Se detta som en inspirationstråd där alla varianter är ok.
Alltså allt från picknickkorg i skogen till Djurparker och nöjesfält.
Mitt enda krav är att det skall inkludera barnen....
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Re: Tips på semesterutflykt med barn
Ooo, kul idé Frixie! Kan jag helt klart behöva! Fast jag har inget att komma med själv just nu, får klura lite. =)
-

moia - Alltid online

Vi ska gå på lite skojj här i närheten:
Vi ska gå på borås djurpark
Sen ska vi försöka gå på medeltidshelgen (12-13/6) vs. riddarhelgen (3-4/7) i Gräfsnäs (slottsruin)
Sen får jag se om det jag vågar gå på tivoli med tjejerna
Vi ska gå på borås djurpark
Sen ska vi försöka gå på medeltidshelgen (12-13/6) vs. riddarhelgen (3-4/7) i Gräfsnäs (slottsruin)
Sen får jag se om det jag vågar gå på tivoli med tjejerna
-

gellis - Alltid online

det bästa e att åka nånstans nära...å bara ha en picknick me familjen ...ta me fotbolla roxå
.. jag å barnen å deras pappa va i Botaniska för några veckor sen..när det va så varmt..å det va hur mysigt som helst..... inget stress, inget tänka på att åka lång bilväg å inget sånt,.... jag å barnen bruka räven ha picknick på balkongen me filt å korg me gosaker på somrarna.... har söderläge så solen ligge rpå hela dagen, med markisen ner blir det jättehärligt ... (å man slippe rta sig nånstans igen ) vilket mina barn uppskattar som bara den 
förra året va vi på kolmården...oxå rätt kul! fast då blir det ju resa å sånt..
jag e ganska sugen på legoland...men det e nog bara fö rjag själv aldirg vart där å vill dit ;P.... tror dock barnen få bli åtminstone 1 år äldre....
denna sommaren ska vi ingenstans..bebis på g å då e det skönt å bara kunn ahitta på saker i närheten....
men som sagt mitt hetaste tips e väl picknicks
sen har vi ju alltid liseberg, å slottskogen me djur i...
förra året va vi på kolmården...oxå rätt kul! fast då blir det ju resa å sånt..
jag e ganska sugen på legoland...men det e nog bara fö rjag själv aldirg vart där å vill dit ;P.... tror dock barnen få bli åtminstone 1 år äldre....
denna sommaren ska vi ingenstans..bebis på g å då e det skönt å bara kunn ahitta på saker i närheten....
men som sagt mitt hetaste tips e väl picknicks
sen har vi ju alltid liseberg, å slottskogen me djur i...
- Tigi
- Alltid online

Vi ska åka på en roadtrip i sommar
R´s syster flyttar till Malmö, så vi ska åka och hälsa på henne. Eftersom det är ganska långt, ca 70 mil, stannar vi på vägen och går på Kolmården och sover sedan på hotell i Linköping innan vi fortsätter. Väl nere i Malmö har vi tänkt ta en tripp över till Danmark en dag också. Får se om det blir något stopp på vägen hem också eller om vi kör på natten.
Sen ska vi även åka till Skansen nästa vecka på en resa som facket ordnat, och sen blir det nåt besök i Furuviksparken också under sommaren.
Så här blir det djurparker för hela slanten!
R´s syster flyttar till Malmö, så vi ska åka och hälsa på henne. Eftersom det är ganska långt, ca 70 mil, stannar vi på vägen och går på Kolmården och sover sedan på hotell i Linköping innan vi fortsätter. Väl nere i Malmö har vi tänkt ta en tripp över till Danmark en dag också. Får se om det blir något stopp på vägen hem också eller om vi kör på natten.
Sen ska vi även åka till Skansen nästa vecka på en resa som facket ordnat, och sen blir det nåt besök i Furuviksparken också under sommaren.
Så här blir det djurparker för hela slanten!
- Anna-Panna
- Alltid online

jakob älskar tåg så vi ska åka anten-gräfsnäs-tåget med mina föräldrar, det blir nog kul! annars allt med vatten! stranden, insjö, gräva och plaska och picknicka, det är liksom allt som behövs för en perfekt dag!
-

Kali - Alltid online

Ja Göteborg är ju lyx, älskar Liseberg, Slottsskogen och Botaniska. Typiskt att jag bor 50 mil bort... =P
Kolmården gillar jag också, var ju där förra maj som höggravid vaggande val, haha.
Jag behöver tips på saker nära, det är väl mest den där berömda fantasin som måste kicka in. Men jag har några tips själv:
- Ta med en petflaska saft, några bullar, en filt och en fotboll och gå till närmsta park.
- Kosläpp! Vill jag jättegärna gå på (vet att flera andra forummammor varit i år, bl a Tigi) men missade i år eftersom jag var bortrest de två kosläppshelgerna som var här - i mitten på maj.
- Hingstsläpp (Hingstar som släpps ut i samma hage om våren för att göra upp om årets rangordning). Inte heller lyckats gå på själv än, men vill! Nästa år så...
- Bada på badhus! Lite vågat om man är själv med fler än en liten, men mina ungar älskar att bada, i alla fall inomhus där vattnet är varmt, hehe. Men snart börjar sjöbad/havsbad-säsongen, cykla till närmsta sjö och spendera dagen där! Ta med lunch och solkräm.
- Åk till en handelsträdgård och gå på upptäcksfärd bland alla blommor, fruktträd och buskar.
- Djuraffären. Är mitt budgettråktips haha.
- Biblioteket! I Falun har vi ett riktigt bra bibliotek där barnen är så välkomna, där finns en stor borg och en köksgrotta och lite av varje. + ett billigt fik på andra sidan biblan (lagom långt bort så att barnen inte rymmer dit stup i kvarten)
Ska fortsätta fundera... Behöver det för mig själv också. =)
Kolmården gillar jag också, var ju där förra maj som höggravid vaggande val, haha.
Jag behöver tips på saker nära, det är väl mest den där berömda fantasin som måste kicka in. Men jag har några tips själv:
- Ta med en petflaska saft, några bullar, en filt och en fotboll och gå till närmsta park.
- Kosläpp! Vill jag jättegärna gå på (vet att flera andra forummammor varit i år, bl a Tigi) men missade i år eftersom jag var bortrest de två kosläppshelgerna som var här - i mitten på maj.
- Hingstsläpp (Hingstar som släpps ut i samma hage om våren för att göra upp om årets rangordning). Inte heller lyckats gå på själv än, men vill! Nästa år så...
- Bada på badhus! Lite vågat om man är själv med fler än en liten, men mina ungar älskar att bada, i alla fall inomhus där vattnet är varmt, hehe. Men snart börjar sjöbad/havsbad-säsongen, cykla till närmsta sjö och spendera dagen där! Ta med lunch och solkräm.
- Åk till en handelsträdgård och gå på upptäcksfärd bland alla blommor, fruktträd och buskar.
- Djuraffären. Är mitt budgettråktips haha.
- Biblioteket! I Falun har vi ett riktigt bra bibliotek där barnen är så välkomna, där finns en stor borg och en köksgrotta och lite av varje. + ett billigt fik på andra sidan biblan (lagom långt bort så att barnen inte rymmer dit stup i kvarten)
Ska fortsätta fundera... Behöver det för mig själv också. =)
-

moia - Alltid online

hehe kosläppet va det sämsta jag vart på...jag barnen å M frös ihjäl å det ända roliga va väl å se när dom sprang ut... asså jaa jag vet det e det som e grejjen me kosläpp..men hallå!? vi åkte en bit för å se det där lilla tsss
.... kunde sett dte på youtube istället hihi
- Tigi
- Alltid online

Haha, tja det är säkert väldigt olika på olika gårdar. Beror väl på hur många kor de har, hur bångstyriga de är, och hur vädret är. Min kollega har varit två år på raken nu och hon säger att det är riktigt roligt, så jag får väl tro henne. =))
-

moia - Alltid online

jaa ..det va jobbigt för det va skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit mycke folk... jag fattar inte!! å det va kallt :/ säkert därför det va lite trist
- Tigi
- Alltid online

Jag gillar att fjällvandra, men det går ju inte med mina små, så i helgen packade vi saft och bullar och klädde oss för vandring och gick längstnärmsta skogsbilväg så vi kunde styra vagnen och Tobias kunde cykla. efter ca 2 km fikade vi och gick sen hem. Det blev en riktigt bra vandring!
Annars så slår jag ett slag för att husvagnscampa i en grannstad, djurpark och vattenland och lekparker är klockrent!
Vilken bra ide med bibliotek!
Annars så slår jag ett slag för att husvagnscampa i en grannstad, djurpark och vattenland och lekparker är klockrent!
Vilken bra ide med bibliotek!
- Cissid
- Alltid online

I år slår vi på stort. All inclusive i Grekland. Värsta hotellet med vattenrushbanor och massa aktiviteter för barnen. Glass och pannkakor heeela dagen! =)
Är jag jätte sugen på att åka ett par nätter till Gotland och Kneippbyn också där vi var förra året. Vi hade det verkligen roligt och super mysigt hela familjen. Bra sommarland och tivoli för en 3-åring! Gotland rekommenderar jag verkligen!
Är jag jätte sugen på att åka ett par nätter till Gotland och Kneippbyn också där vi var förra året. Vi hade det verkligen roligt och super mysigt hela familjen. Bra sommarland och tivoli för en 3-åring! Gotland rekommenderar jag verkligen!
-

LineMor - Alltid online

Japp! Gotland is da shit
Men det är så förb-t dyrt att åka dit. Vi bor gratis hos mina föräldrar, hur har man annars råd?
Vi åker dit i augusti, medeltidsveckan. Bara båten går lös på 2986 kr för 2 vuxna 1 bebis och en bil. Har man inte förmånen med föräldrar där så tillkommer ju boende. Fattar inte att så många åker dit.
Annars är ju djurparker alltid kul.
Vi åker dit i augusti, medeltidsveckan. Bara båten går lös på 2986 kr för 2 vuxna 1 bebis och en bil. Har man inte förmånen med föräldrar där så tillkommer ju boende. Fattar inte att så många åker dit.
Annars är ju djurparker alltid kul.
-

Gotland - Alltid online

igår var vi på centralstationen i typ två timmar. och kollade på tåg som åkte och tåg som kom. heeeeeeeelt fantastiskt enligt tågtokig treåring. och alldeles gratis hahahaha
-

Kali - Alltid online

Jaa Kneipbyn hade vi planerat att åka till med husvagn men RÖV vad dyrt det var att åka över, helt sinnes! Plus att det kostar en del att ta sig från Kiruna också så vi la ner det tråkigt nog..
Vi ska till Lycksele med min bror och familj, gå på djurparken och så fanns det tydligen ett vattenland.
Vi har även tänkt på om vi ska åka till Östersund och gå på djurparken på Frösön.
Det blir iaf husvagnssemester
Kolmården sparar vi till sommaren -13 för då är Lova stor nog för att också få ut nåt av det.
Vi ska till Lycksele med min bror och familj, gå på djurparken och så fanns det tydligen ett vattenland.
Vi har även tänkt på om vi ska åka till Östersund och gå på djurparken på Frösön.
Det blir iaf husvagnssemester
Kolmården sparar vi till sommaren -13 för då är Lova stor nog för att också få ut nåt av det.
- Danem
- Alltid online

24 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas