Tips på lekar/leksaker för 1.5 åringar
12 inlägg • Sida 1 av 1
Tips på lekar/leksaker för 1.5 åringar
Nu kräver min skatt mer och mer, och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för roliga lekar eller vilka slags leksaker som kan roa honom längre. En del av de saker vi redan har verkar han ha ledsnat på. Är det någon som kan bidra med ideér??????
Lucas gillar just nu:
Klossar
Böcker
Sånger med rörelser
Lucas gillar just nu:
Klossar
Böcker
Sånger med rörelser
- Lejonella
- Alltid online

Re: Tips på lekar/leksaker för 1.5 åringar
Strax innan Oscar blev 1½ fick han en bobycar... Den har varit hans käraste ägodel sen dess, det är nog den enda av hans leksaker som han inte lånar ut när han får lekkompisar på besök...
Och bilar, bilar åter bilar....
Och bilar, bilar åter bilar....
-

lizzzie - Alltid online

Pussel, småbilar, kramdjur, plock-ihop-leksaker, bollar, böcker, dra-efter-sig-leksaker.
Det är vad lilleman leker med inomhus.
Utomhus är det hink och spade och gräsklipparen och bollar som gäller.
Det är vad lilleman leker med inomhus.
Utomhus är det hink och spade och gräsklipparen och bollar som gäller.
- Fru S.
- Alltid online

Victor älskar bollar!! Vagnar är också kul att gå runt med och nu på sista tiden har han även börjat leka med kastruller, slevar osv...+ läsa böcker.
- sprallos
Edwin leker även med: bilar, små och sådana man sitter på. Gräsklipparen (leksak). trä ringar på pinne, bollar, ballonger. Utomhus är det hink och spade och boll.

-

Redhotwera - Alltid online

mina ungar önskar sig varsin trehjuling nu
... kanske e nått? när man e ute å så..
vi ska iallafall kolla efter nått sånt imorn
... den kan de ju använda nu på hösten men även nästa år oxå ju ...tänker jag .. 
vi ska iallafall kolla efter nått sånt imorn
- Tigi
- Alltid online

Förutom vanliga saker som bilar, djur, böcker, telefoner osv, så kommer här lite tips från Vincents värld:
Idag byggde jag en koja under soffbordet, slängde bara över två filtar och la in några kuddar. Han lärde sig säga "koja" på en gång, och tyckte det var urkul! Krypa in och mysa, och leka tittut. Vincent gillar alla möjliga olika tittut-lekar, och när vi jagar varandra. Duplo är också favorit (han säger "bygga bygga"), speciellt om jag bygger upp en borg med hål och dörrar i som han kan peta in saker i. Eller en trappa med rutchkana t ex, som duplogubbarna och -djuren kan traska i.
Gunga på gunghästar - han har en liten gungkanin som han gillar + en kattleksak som han hittat på att han kan gunga i. Gungande djur (sådana på en stor spiral) på lekplatser är också poppis, men däremot är vanliga gungor trist tydligen. Han gillar att stå och spana i fönster, klättrar gärna upp i dem vilket vi försöker undvika. Istället finns det ett par ställen där han kan stå på stolar. Leksaker man drar efter sig och kör framför sig.
Allt som man kan stoppa i andra saker är roligt - stoppa leksaker i lådor, leka med makaroner och kastruller, termos med lock, trä-på-pinne-leksaker, väska att lägga saker i och bära runt (han säger "bäääja" mycket stolt) bilar av olika slag där man kan sätta i gubbar, gärna skåpbilar med lucka.
Klättra såklart, slänga sig i soffan, göra kullerbyttor och klättra över kanter. Jättebra om det går att fixa hyfsat säkra klätterlekar. Vår soffa är rätt bra så där får han röja runt, medan t ex matbordet och datorbordet är no-no.
Det är hopplöst ibland att roa ett lättuttråkat barn, jag vet hur det känns. Man måste verkligen ha orken på topp mest hela tiden, vilket inte är det lättaste. Lycka till med hitta nya roliga lekar åt Lucas stjärnöga!
Idag byggde jag en koja under soffbordet, slängde bara över två filtar och la in några kuddar. Han lärde sig säga "koja" på en gång, och tyckte det var urkul! Krypa in och mysa, och leka tittut. Vincent gillar alla möjliga olika tittut-lekar, och när vi jagar varandra. Duplo är också favorit (han säger "bygga bygga"), speciellt om jag bygger upp en borg med hål och dörrar i som han kan peta in saker i. Eller en trappa med rutchkana t ex, som duplogubbarna och -djuren kan traska i.
Gunga på gunghästar - han har en liten gungkanin som han gillar + en kattleksak som han hittat på att han kan gunga i. Gungande djur (sådana på en stor spiral) på lekplatser är också poppis, men däremot är vanliga gungor trist tydligen. Han gillar att stå och spana i fönster, klättrar gärna upp i dem vilket vi försöker undvika. Istället finns det ett par ställen där han kan stå på stolar. Leksaker man drar efter sig och kör framför sig.
Allt som man kan stoppa i andra saker är roligt - stoppa leksaker i lådor, leka med makaroner och kastruller, termos med lock, trä-på-pinne-leksaker, väska att lägga saker i och bära runt (han säger "bäääja" mycket stolt) bilar av olika slag där man kan sätta i gubbar, gärna skåpbilar med lucka.
Klättra såklart, slänga sig i soffan, göra kullerbyttor och klättra över kanter. Jättebra om det går att fixa hyfsat säkra klätterlekar. Vår soffa är rätt bra så där får han röja runt, medan t ex matbordet och datorbordet är no-no.
Det är hopplöst ibland att roa ett lättuttråkat barn, jag vet hur det känns. Man måste verkligen ha orken på topp mest hela tiden, vilket inte är det lättaste. Lycka till med hitta nya roliga lekar åt Lucas stjärnöga!
-

moia - Alltid online

Anton älskar bilar! alla sorter och storlekar. 
Även leksaks gräsklipparen, trehjulingen och vagnar att gå runt med är roligt.
Även leksaks gräsklipparen, trehjulingen och vagnar att gå runt med är roligt.
-

Chobb88 - Alltid online

idag var vi å köpte tvbå små "resväskor" hehe såna av typ hårt papp ni vet, ihopsydda på kanterna (typ sån gammaldags)...aja gulliga (rosa såklart med godis på) va dom iallafall o billiga (snålisar när man måste köpa till två
...kosta 44 kr st. rimligt å bra) ..jag tänkte att det skulle få ha dom med sig till förskolan sen istället för en ryggsäck (för dom va sviiindyra!) ..så då ska de ha sin snuttefilt å sin napp däri o ev. nån sak om de vill ha med sig till förskolan
. Dom verkligen älskar dom...ioförsej så älskar dom allt som e nytt, men jag tror att detta va en kul grej för dom.... de öppnar å stänger den å lägger i å tar ut sina saker från den ...hihi...sen när de börjar förskolan vet jag att de kommer tycka det e mer kul att få ta med sig SIN väska till förskolan å då vet dom att snutten å nappen ligger däri
..
- Tigi
- Alltid online

Sån väska har Edwin oclså (inte rosa då utan svart med pirat på
Han fick den faktiskt). Han tycker det är jättekul att lägga i grejer, stänga, öppna och hitta alla grejer igen 

-

Redhotwera - Alltid online

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas