Tips på hur jag får N att kissa på toaletten!
13 inlägg • Sida 1 av 1
Tips på hur jag får N att kissa på toaletten!
Nellie är utan blöja dagtid.
Problemet är att hon inte kissar på toaletten. Hon håller sig. Hon kan gå 6-7h (eller mer) utan att kissa.. Hon är jättekissignödig och går tillslut nästan dubbelvikt men ICKE att hon kissar på toan!!
Om vi får henne att sitta där så sitter hon 2-5sek sen skriker hon: - "det kommer ingenting"!!!!
Vi försöker muta henne att få glass (eller annat gott) och det har resulterat i att hon vill sitta på toan hela tiden!! Men hon kissar inte!!
Igår kom det faktiskt ett par droppar men sen vägrade hon sitta där lite senare vilket innebar att hon i princip höll sig från 11.30 till 20.30 då hon fick "nattblöjan" och kissade den full på 1minut!!
Pottan vägrar hon totalt!
Är det farligt för henne att hålla sig så mycket??
Problemet är att hon inte kissar på toaletten. Hon håller sig. Hon kan gå 6-7h (eller mer) utan att kissa.. Hon är jättekissignödig och går tillslut nästan dubbelvikt men ICKE att hon kissar på toan!!
Om vi får henne att sitta där så sitter hon 2-5sek sen skriker hon: - "det kommer ingenting"!!!!
Vi försöker muta henne att få glass (eller annat gott) och det har resulterat i att hon vill sitta på toan hela tiden!! Men hon kissar inte!!
Igår kom det faktiskt ett par droppar men sen vägrade hon sitta där lite senare vilket innebar att hon i princip höll sig från 11.30 till 20.30 då hon fick "nattblöjan" och kissade den full på 1minut!!
Pottan vägrar hon totalt!
Är det farligt för henne att hålla sig så mycket??

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

Re: Tips på hur jag får N att kissa på toaletten!
Nu hade hon hållit sig så länge att det kom lite på golvet!
Sen blev hon ledsen för att det gjorde ont i magen och jag misstänkte att det var myyyycket mer som behövde komma ut. Så mitt enda sätt att få henne att kissa på toan blev att ta på henne blöjan och sen sätta henne på toaletten... Och se, det kom MÄNGDER!!!!!
Så nu har vi kommit överrens om att vara blöjfri men när hon behöver kissa så får hon blöja men då måste hon sitta på toan!
Snacka om mentalspärr... Hon har inga problem att kissa på toan om hon har blöjan!
Så nu har vi kommit överrens om att vara blöjfri men när hon behöver kissa så får hon blöja men då måste hon sitta på toan!
Snacka om mentalspärr... Hon har inga problem att kissa på toan om hon har blöjan!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Jag tycker det låter som en jättebra kompromiss för det är inte bra om hon håller sig så länge.
Vi har en vägra ta av sig blöjan kille här hemma så vi får se hur länge han kommer att ha blöja.
Vi har en vägra ta av sig blöjan kille här hemma så vi får se hur länge han kommer att ha blöja.
- Taweret
- Alltid online

Jag tycker också kompromissen att ha blöjan på, men sitta på toa verkar bra. Vi skulle kanske testa en spelande potta, den trudeluttar när det kommer kiss, kanske motiverar henne..
- sprallos
Vi hade/ har ibland fortfarande liknande problem men då har vi "tävlat". Tobias har kissat på pottan och jag på toan samtidigt och sen har vi lyssnat och sett vem som kissat först. Han vill alltid vinna så det funkar för oss, lite svårare när ni inte har potta...
- Cissid
- Alltid online

Cissid skrev:Vi hade/ har ibland fortfarande liknande problem men då har vi "tävlat". Tobias har kissat på pottan och jag på toan samtidigt och sen har vi lyssnat och sett vem som kissat först. Han vill alltid vinna så det funkar för oss, lite svårare när ni inte har potta...
Vad gulligt! Hur det nu går till att få att kissa att bli gulligt... Ännu ett tips på det här forumet som kan vara värt att lägga på minnet. Tillsammans med Lillans kompromiss med att sitta på toa och kissa med blöjan på.
-

Lotta72 - Alltid online

Jag har också en pott-toavägrare! Hon kan också hålla sig flera timmar för att sen kissan blöjan full när den kommer på. Hon går utan blöja ofta på dagarna, men när hon behöver kissa eller bajsa vill hon ha en blöja. Jag försöker få henne att sitta på pottan istället, men det går verkligen inte. Nu står den i vardagsrummet och hon kan sätta sig där, men det kommer inget.
Det där med att sitta på toan med blöjan på ska jag nog banne mig testa, det lät som ett bra knep att få barnen att förstå hur de ska slappna av när de sitter där för att kisset ska komma
Det där med att sitta på toan med blöjan på ska jag nog banne mig testa, det lät som ett bra knep att få barnen att förstå hur de ska slappna av när de sitter där för att kisset ska komma
-

Tossy - Alltid online

Ha ha ha... Ja blöjan på på toaletten fungerade idag iaf. Får se om det funkar imorgon också!! Hon verkade faktiskt själv gilla iden.. Stackarn försökte verkligen kissa på toan men det gick verkligen inte och hon var såååå kissnödig!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Liam har under de senaste dagarna beslutat att pottan kan användas. Han tvärvägrade tidigare, ville inte ens mutas. Nu säger han till före o springer till pottan själv när vi är hemma.
Nu lossnade det med hjälp av att jag gör en tokig dans efter kiss eller bajsning eftersom det tydligen är bättre än glass... och så ringer vi mommo o moffa eller nån annan o rapporterar efteråt.
Reglerna är även att jag viftar med en bit papper ("flagga mamma, flagga!") Och att jag viskar "heja kisset/bajset" ("skräm inte kisset mamma") ett par gånger, för att sedan ställa mej utanför toadörren och bli inropad när det börjar skvala...
Snacka om att man gör allt för att få detta att funka! *hihi*
Hur som helst, jag hoppas att ert trick med blöjan leder henne på rätt spår så det löser sej!
Nu lossnade det med hjälp av att jag gör en tokig dans efter kiss eller bajsning eftersom det tydligen är bättre än glass... och så ringer vi mommo o moffa eller nån annan o rapporterar efteråt.
Reglerna är även att jag viftar med en bit papper ("flagga mamma, flagga!") Och att jag viskar "heja kisset/bajset" ("skräm inte kisset mamma") ett par gånger, för att sedan ställa mej utanför toadörren och bli inropad när det börjar skvala...
Snacka om att man gör allt för att få detta att funka! *hihi*
Hur som helst, jag hoppas att ert trick med blöjan leder henne på rätt spår så det löser sej!
- Snigel
- Alltid online

Snigel vad härligt att höra. Jag tror det lossnar snart här hemma då Oskar nu går med stora barn som använder toa så att han ser att andra barn inte har blöja.
- Taweret
- Alltid online

det är inte alls bra att hon håller sig så länge. urinen rinner tillbaka och kan orsaka svår njurbäcksinflammation. jag hade det när jag var liten - därför vet jag de. jag har alltid försökt att hålla mig så länge det gick, men tills slut blev det sjukhus pga detta. när man är kissnödig och inte kan kissa är det en väldig dålig tecken. det gör också ont i ljumsken och svider i blåsan. Man märka det senast när man får feber. Det är viktigt att det behandlas då det kan utvecklas till blodförgiftning om man har otur.
Men vill inte skrämma dig, bara bra att tänka på nu och du skrev ju att ni hittad en kul lösning på detta!
Men vill inte skrämma dig, bara bra att tänka på nu och du skrev ju att ni hittad en kul lösning på detta!
- kaat
- Galen i vimedbarn.se

Ja det var en bra kompromiss med att få kissa i blöjan fast bara på toaletten!!
Efter två veckor så hade vi pratat myyyyyyycket om ett visst tillfälle då hon inte skulle ha blöjan på toa längre (efter att hon varit i mina föräldrars stuga)! Och det var gråt och skrik hela vägen hem pga av det, men när vi väl var hemma så gick det som en dans så nu kissar hon utan problem på toaletten!!!
Ska väl tilläggas att vi lovade henne en fiiin present så hon fick en aukustisk gitarr i barnstorlek som hon ÄLSKAR!!
Nu vill jag dock ha tips på hur vi kan få henne att bajja på toa också!! Vi pratar jättemycket om det och erbjuder henne att gå på toa istället varje gång utan att pressa henne. Vi har också lovat henne ännu en present när hon fixar det.. Men icke, hon har vid två tillfällen sagt att hon vill bajsa på toa men väl på toan så vill hon inte längre!
Nu vill jag dock ha tips på hur vi kan få henne att bajja på toa också!! Vi pratar jättemycket om det och erbjuder henne att gå på toa istället varje gång utan att pressa henne. Vi har också lovat henne ännu en present när hon fixar det.. Men icke, hon har vid två tillfällen sagt att hon vill bajsa på toa men väl på toan så vill hon inte längre!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Isabell fick jag ha i knät eller ja alltså framför mig på toaletten till en början, sen så fick hon en egen sittring och tillslut gick det.
-

gellis - Alltid online

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling