Banner Forum Image

Tips på doppresenter

Diskutera allt från bröllop till bröllopsklänning och dop

Tips på doppresenter

Inläggav Stina » tis aug 28, 2007 15:07

Hejsan! :D

Jag håller på med en önskelista till de som ska döpa sina barn och inte har en aning om vad de ska/kan önska sig!

Har ni några tips?

KRAMAR
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav ashe2 » tis aug 28, 2007 18:05

Lyckoslanten! Halskedjan med en liten "slant" med fyrklöver på ena sidan och barnets namn på den andra.

Ronja fick en jättefin spargris, en elefant i nån metall och som "stopp" för att inte pengarna ska ramla ur är det en liten ram.
060621
BildBild

080617
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snoopy » tis aug 28, 2007 20:35

Ett fotoalbum, gärna ett sånt var man kan gravera in barnets namn, födesledatum, födelsevikt- och längd.

Vi har dop på lördag och igår ringde min kompis och frågade om vi har någon nytta av tallrikar och muggar i plast. Och eftersom detta är första barnets så har vi ju inget sånt, så jag tyckte det var en bra idé. Det är ju dessutom något som dom kan köpa mera av sen när hon fyller. ;)

Kan komma med mer tips efter lördagen. :P
Bild
Användarvisningsbild
Snoopy
Alltid online
Alltid online

Inläggav amsan » tis aug 28, 2007 21:46

Guldhjärta med guldhalsband, månadssten med kedja, armband med berlock som man kan köpa fler berlocker till, det klassiska är väl ändå ett set bestick, sydd korsstygns doptavla, typ olika djurfigurer i nysilver som är spargrisar, graverade eller ograverade fotoramar.
Kan inte komma på mer just nu, så jag återkommer om jag kommer på något mer.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » fre nov 02, 2007 14:24

Presentkort på IKEA. Om man bor i närheten av ett IKEA. Dom har ju massor av barnsaker!
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav Madde » tor jan 03, 2008 17:58

Ska ha dop om 3 veckor och nu börjar folk att ringa o fråga vad William önskar sig!! Ahhh!!! Jag vet inte... Vad har ni med söner sagt???
Bild
Användarvisningsbild
Madde
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » tor jan 03, 2008 18:49

Presentkort på klädaffärer speciellt för barn lämpligt om man bor tex i Stockholm eller andra större städer här i Östersund har de bara Polarn&Pyret.
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » tor jan 03, 2008 20:15

Jag tycker att det är bäst med presenter som faktiskt kan användas. Spargrisar och ramar i all ära, visst, det är en traditionell doppresent, men hur kul är det egentligen att få 5 spargrisar i olika former? Och en massa smycken till bebisar? Möjligen tycker jag att närmsta släkten kan ge någon silverberlock som man kan spara till barnet blir äldre.

Nej, de presenter jag uppskattade mest vid Kalles dop var de presenter vi har kunnat använda; tallrik & mugg i hårdplast, bestick, kläder, böcker osv. När min systerson (tillika gudson) skulle döpas köpte jag en enkel, omålad barnstol som jag målade själv. Jag målade dit hans namn på stolsryggen och en stor stjärna på sitsen. Det var en uppskattad present som blev lite mer personlig än IKEAs vanliga barnstolar.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sanna » tor jan 03, 2008 21:02

När vi döpte emilia fick hon 2 små askar från guldfynd en man kunde lägga 1a tanden i och en med 1a hår locken. Hon fick även gulliga halsband ett med än Ängel ett med ettt E . sen fick hon presentkort på toys "R" us och en speldosa, en servis med mugg och djup och platttallrik i plast, en jätte fin silbertavla, en kimono från thailand ,

emilia fick lita allt möjligt gott å blandat
BildBild
Användarvisningsbild
Sanna
Alltid online
Alltid online

Re: Tips på doppresenter

Inläggav angee » lör maj 17, 2008 08:40

Väcker denna tråd till liv då jag behöver hjälp med min sambos sysslings barndop. Vet inte vad jag ska köpa och behöver tips! Gärna något snnat än de klassiska doppresenterna :)
BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » lör maj 17, 2008 09:17

Vi önskade oss pengar till Liam och farmor öpnnade sparfond till honom. tycker det e underbar present som han kommer få nytta av när han fyller 20.

Sen fick han böcker o sånt älskar jag ;) Han fick en sliversked av sin gammelfarmor o trots att jag eg. inte gillar silverskedar va denna riktitigt kul med en klocka som va samma klcokslag när han föddes. o så stod det vikt o längd m.m.

Min mormor broderade alltid boksatvstavlor med namn o annan info till alla nyfödda barn vilket e kul. jag har sett att det går o beställa även lapptäcken med namn o sånt. det e ju riktigt kul o användbart.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Frixie » lör maj 17, 2008 21:39

Personliga sagoböcker där barnet självt är huvudfiguren...
http://www.unikabarn.se
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav tinali » tis jul 08, 2008 21:59

sparfond låter toppen, då får man inga onödiga saker som bara tar plats, annars skulle jag önska mig sånt som han kan behöva i närmaste framtiden. beroende på hur gammalt barnet är när det döps dock, första setet tallrik och bestick, sulky, overall, första riktiga skorna, alltså sånt som man ända ska köpa härnäst. men det är nog mest för jag inte tycket det är så sjukt viktigt att ha massa sparade silverankor från dopet, då kan han få en halskedja av mig som han vet senare att han fick när han döptes. Böcker med ramsor och sånger typ "min skattkammare" eller astrid lindgrens alla sagor på cd, som man kan lyssna på vid sängdags. då kommer jag oxå vilja lyssna :)
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Inläggav ulrica42 » tis jul 08, 2008 22:04

nellie fick den mest påhittiga presenten: en låda med tidningar från 2008 (födelseåret)! det var en biltidning, mattidning, en tidning med aktuella filmer, modetidning, en skvallertidning, vetlanda-posten (kommer därifrån ;)) och en enkrona från 2008 :P + lite till. tanken är att hon ska få denna lådan när hon är äldre, kanske på studenten, och kunna titta på hur vi klädde oss, vilka kändisar som hägrade osv! jätteroligt tyckte jag.
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nenne » fre maj 21, 2010 09:23

Vi har köpt personliga barntavlor från http://www.studionele.se ett flertal gånger och varit jättenöjda. Konst känns på något sätt fint att ge bort vid ett sådant tillfälle + att tavlor är ju funktionella, alla behöver ju dekorera väggarna i barnrummet + trevligt att spara tills barnet blir stort.
Nenne
Nykomling
Nykomling

Nästa

Återgå till Dop & Bröllop