Banner Forum Image

Tips på bra resevagn/sulky!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Tips på bra resevagn/sulky!

Inläggav Lillan08 » fre jan 08, 2010 22:41

Jag har funderat på en Acta Graco Mirage plus. Är det någon som har erfarenhet av den? Eller har ni tips på någon annan bra resevagn/sulky?
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Re: Tips på bra resevagn/sulky!

Inläggav Kali » fre jan 08, 2010 23:18

vi köpte en chicco liteway sommaren 08 när vi åkte till tunisien. har älskat den vagnen! tycker den är suverän, fullt lillläge o på nåt sätt ombonad fastän den är liten, lätt att fälla upp och ihop, väger inte mycket, lätt att köra på konstiga platser. funkade lika bra första sommaren när Jakob var 5 månader som andra när han var 1,5. Använder den även nu om vi skall iväg någonstans i syrrans lilla bil där vår vanliga sulky inte riktigt får plats.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fluffis » fre jan 08, 2010 23:36

Vi har också en Chicco liteway och jag håller med Kali om allt det hon skrev, toppen vagn som har vart med på båda våra utlandsresor och som används flitigt här hemma!
Användarvisningsbild
Fluffis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » lör jan 09, 2010 00:31

Vi har acta graco mosaic som extra vagn och den är vi super nöjda med. Den köpte vi för att ha i vår förra bil som extra vagn. Nu har vi ofta bara den med trots att vi är ute med båda barnen då vi kan klicka i Almas bilstol om det behövs och Oskar kan gå eller sitta i kundvagn, eller så åker han vagn och hon blir buren i sele.

Den är ju lite rejälare än en vanlig paraplysulky men ändå lätt och ledig att ta med sig. Jag vet inte hur stor skillnad de är på dessa två graco modeller men jag gillar deras små vagnar. Oskar sitter jättebra i den nu trots att han är en stor kille så den kommer ha lång användingstid.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » lör jan 09, 2010 16:44

Vi har en Cybex Onyx som vi är väldigt nöjda med. Fast återförsäljaren i Sverige verkar rätt svår att ha att göra med. Vi väntade i flera månader på att få svar på om vi kunde köpa en ny suflett (tappade den gamla när vi flög och inte hade plastat in vagnen - dumt). Efter typ fyra månader fick vi istället en ny vagn helt gratis, så det var ju rätt okej ändå. =) Så här ser vår ut (har sett att det ska finnas massor av fina färger, men denna orange och en röd var de enda vi hade att välja mellan hos Babyproffsen, gillar den orange!): http://autokreslini.lv/images/Cybex%20O ... Bpains.jpg

Jag tror nog att sådana här lite bättre paraplyvagnar (som har suflett och fullt liggläge + oftast varukorg) är rätt likartade varandra. Inga högkvalitetsvagnar men fullt fungerande, och bra och smidiga att resa med.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar