Banner Forum Image

Tips på bra nattblöja som känns torr länge?

Diskutera barns sömnrutiner, sömnproblem och hur ni själva gör

Tips på bra nattblöja som känns torr länge?

Inläggav annika80 » sön nov 08, 2009 22:30

Såg på Pampers sida att de har en som heter baby dry. Någon som provat den? vi använder liberos blöjor men den känns så blöt fort. Vill inte byta på honom på natten eftersom han har svårt att somna om då.
annika80
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Re: Tips på bra nattblöja som känns torr länge?

Inläggav magda » sön nov 08, 2009 22:38

Vi har testa både Pampers babydry och Huggiesbabydry. Men använder idag Libero, jag tycker nog att dom är bäst. Men det är nog marginellt. Däremot tyckte jag att Huggies kändes nästan lite fuktiga utvändigt på morgonen när den var supertung.
Vi fick tipset att gå upp en storlek när Theas blöjor började att läcka pga att dom var alldeles fulla.Så idag använder hon upgo nr 4 dagtid och vanliga blöjor nr5 nattetid. Och vi behöver inte byta på henne förräns på morgonen. :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön nov 08, 2009 22:56

Jag har aldrig använt pampers då jag tycker att dom läcker oftare och luktar illa. Fast jag har samma råd som Magda att gå upp en str på natten om han kissar mycket. Speciellt om han ligger på gränsen mellan två str. Vi får ta upp och byta på Oskar nästan varje kväll innan vi lägger oss för att han har kissat en blöja full. Han vaknar dock inte helt och vi tänder nästan inga lampor så han förstår knappt att vi tar upp honom. Fast visst händer det att han vaknar och det blir lite kamp när vi lägger honom i sängen igen. Jag tar dock hellre det än att han har en full blöt blöja hela natten.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » mån nov 09, 2009 15:03

Vi kör Libero och går upp en storlek på natten. Önskar det fanns nån mirakelblöja som inte blev så tung och blöt. Har märkt väldigt tydligt att de gånger som vår tjej inte pinkat så mkt på natten så sover hon mkt bättre! Oroliga nätter är blöjan oftast jätteblöt och tung.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån nov 09, 2009 23:38

Vi kör oxå Liberos blöjor. Har testat många och tycker att dom fungerar bäst. Ett tag hade vi pampers men då luktade Noels pyjamas så mycket kiss dagen efter (trots att det inte var blött eller läckt igenom) så vi bytte. Nu behöver vi inte byta pyjamas varje kväll på honom... :D

På dagen har vi Liberos Up & Go och på natten dom vanliga Libero blöjorna... :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » tis nov 10, 2009 08:38

Vi använder också Libero. Detta efter att ha testat en massa olika märken, bara för att konstatera att Libero är bäst, så nu tänker jag inte prova fel, hehe. Vi har up n go på dagen och den vanliga på natten och det fungerar jättebra.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » tis nov 10, 2009 12:47

Jag har en bekant som jobbat där de tillverkar blöjor och han hävdar att LIbero och Pampers är samma sak, dvs de har samma typ av uppsugningsförmåga. Sen är de ju lite olika utformade. Libero läcker mycket mer för oss, har hört andra mammor som har pojkar som haft samma problem. Kanske är en flickblöja...
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis nov 10, 2009 15:12

Aurora jag har svårt att tro att pampers och libero är helt lika. Jag vet dock att libero och huggies är precis samma blöja då dom tillverkas i samma fabrik.
Jag har också hört en del med pojkar som har svårt med libero men för oss har dom aldrig läkt, men det är ju viktigt att man kommer ihåg att vika ner snoppen dock :D för annars rinner det genom på direkten men det har ju inte med blöjan att göra :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » tis nov 10, 2009 15:39

Kanske var libero och Huggies då...minns inte riktigt, bara att det var flera olika märken som egentligen var samma sak. :D Typ som bilar där olika märken byggs i samma fabrik med samma delar, fast sen säljs de under olika märken.
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis nov 10, 2009 15:42

Aurora visst är det så :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » tis nov 10, 2009 20:57

Aurora, när Noel var lika gammal som din Julian så använde vi Pampers då Libero läckte. Som första blöja var Libero jätte bra, men sen använde vi Pampers länge till dom började läcka och lukta jätte mycket kiss. Så nu är det Libero för hela slanten.. :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav mingan » tis nov 10, 2009 21:16

Vi har använd Libero hela tiden (förutom ett paket huggies som vi inte alls tyckte om). Men vi har varje gång fått byta storlek lite tidigare för att det började läcka på ryggen. Men annars har det funkat hur bra som helst.
Bild
mingan
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Aurora » ons nov 11, 2009 09:34

LIbero eller Pampers verkar mest vara en smaksak och väldigt individuellt vad som passar, men jag kan iaf säga att Coops egna blöjor är HELT värdelösa! Vi köpte ett paket innan Julian var född, vi hade ingen koll på vad man skulle ha så vi tog nåt bara. De suger upp jättedåligt, framförallt bajset blir liggande och gnor i rumpan. Visserligen har de inte läckt, men han får röda prickar i rumpan direkt när vi använder dem. Vi har haft de som nödreserv här hemma och nu var jag tvungen att använda de eftersom Pampers var slut på affären och nu har han prickar stackarn...

Så, nu behöver ingen gå och lägga pengar på dem!
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » ons nov 11, 2009 20:57

Saknar libero här i USA, finns inte, huggies har de men jag tycker inte alls att de är lika bra som LIbero?! KOnstigt om det är samma..vi kör pampers baby dry, de läcker inte genom på natten vilka de andra vi testat gjort. Men gillar inte dem heller egentligen, luktar ju som en hel parfymfabrik...

En annan sak som inte finns är torra tvättservietter, fattar inte varför, de har bara sådana blöta saker!
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons nov 11, 2009 21:06

Maiyah jag tycker inte heller att huggies är lika som libero men det är mer ytskiktet på dom som jag har svårt för dom känns plastigt. Det är väl lite billigare att göra så det kanske är lite mindre "fyllning" i dom med.

Här i norge är det jätte svårt att få tag på torra tvättservetter med och dom man hittar är svindyra så vi kör också med våtservetter. Det går ju att använda frotte tvättlappar och tvätta men det är inget alternativ för oss då vi har svårt nog som det är med tvätt och torkning.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barn och sömn