Banner Forum Image

Tips om smidig vagn, helst vändbar!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Tips om smidig vagn, helst vändbar!

Inläggav SofieLouise » fre feb 25, 2011 13:53

Hej allihoppa!
Vet att det redan finns en miljard andra vagn trådar ;) Men jag är fräck nog att starta en iaf!
Är i behov av ny vagn, gärna en lätt smidig som tar lite plats i bilen... Grannen har en avanti moving light som verkar schysst men då måste man ju vända barnet från sig :(
Funderar nog mest på en britax b-smart 4, någon som har erfarenhet av den?
Mina önskemål, Lätt å smidig, helst vändbar sittdel, klara av lite terräng, fullt liggläge eller nästintill!
Tror att mina "krav" är orimliga att finna i en å samma vagn men kanske? ;)
Tipsa gärna!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Re: Tips om smidig vagn, helst vändbar!

Inläggav magda » fre feb 25, 2011 17:39

Britax!! Vi har en trehjuling, du kan få köpa den! :-) Vi har en P&T nu med två små.
Jag har hela tiden varit supernöjd med vår Britax. Den är ju vändbar, punkteringsfria hjul och blir jätteliten när du fäller den. Den har fullt liggläge och stor sufflett. Varukorgen är lite liten, men man lär sig stapla i den, jag var expert på att få med mig mkt under vagnen. Kan inte komme på nåt negativt med den. Vi köpte vår i mars -09 och hade den fram till efter sommaren. Så vi har haft den både sommar och vinter. Dem klarar snön bra, framhjulet är ju låsningsbart. Som sagt så rekommenderar jag den varmt! :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » fre feb 25, 2011 17:42

(jag säger det igen..)

Teutonia Spirit S3 är jag väldigt nöjd med, otroligt smidig, vändbar, fullt liggläge, väger 15 kg. :)
Jag har kört terräng utan problem, klart man får se vart man kör iom tre (stora) hjul, men inga större problem. Finns ju andra modeller av dem med fyra hjul med.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav SofieLouise » fre feb 25, 2011 18:23

Magda, syster har oxå en britax vigour 3, hon är supernöjd men jag är lite inne på den med 4. Ingen som testat den?
Förresten Vad vill du ha för din? ;)
Sasoki, jag har alltid velat ha en spirit s3 tidigare men dels tycker jag att dom är liite för dyra å sen skulle jag nog vilja ha lite mindre ändå :)
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » fre feb 25, 2011 19:41

jag har oxå en britax vigour 3 och ger den stort + i kanten, vi har även kört med britax babyskydd oxå som bara går att klicka i om bebisen sover eller om man ska snabbt in och handla.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » fre feb 25, 2011 20:00

Vigour 4 är ju likadan som 3:an det är ju bara hjulen som skiljer åt. :-) när vi skulle köpa för två år sen läste jag mkt om vagnen. Det jag fick fram var att dom små framhjulen på vigour 4 var lite veka. Vet ej om detta stämde, men det fick mig att gå på en trehjuling. Sen kan det ju ha åtgärdats, vad vet jag! Googla runt om den.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre feb 25, 2011 20:14

Är det en sulky du är ute efter så drägglar jag själv över en Quinny Zapp Extra...Vanliga Zapp är också bra, men har inte fullt liggläge...

http://www.youtube.com./watch?v=Vx8IMu_ ... re=related

Men är det en "vanlig" vagn du vill ha så har jag bara erfarenhet av vår Quinny Freestyle. Älskar den....superbra på alla sätt.
sprallos

Inläggav SofieLouise » fre feb 25, 2011 20:42

Japp, det är vell ngt sulky liknande jag är ute efter :) Quinnyn såg ju väldigt fin ut :P
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Inläggav SofieLouise » lör feb 26, 2011 16:27

Vad tror ni om denna? http://lindsells.com/barnvagnar/clipper ... 0track.htm
Just nu kostar den 1890:- som sittvagn 2200:- med liggdel...hur tror ni andrahandsvärdet står sig gentemot britax. Gillade att det var luftpumpade däck!
Nån som har koll på eurobaby vagnarna?
Går det att få luftdäck på britax?
Såå kluven, vill ha ny vagn men jag vill ju inte förlora allt för mycket på ett år heller :roll:
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » lör feb 26, 2011 17:01

Britax har inte lufthjul. Jag hade gärna sluppit lufthjul på min P&T. Visst känns det mjukt, men punka är inget kul. Vi hade det på Kronanvagnen, det gick ju inte att laga inneslangen utan det var ju bara att köpa nytt.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar