tips för oss som har ettåringar
13 inlägg • Sida 1 av 1
tips för oss som har ettåringar
hej alihopa! jag är ny här och är en ny mamma till en flicka som är ett år och har nyss flyttat tillbaka till göteborg efter att varit utomlands. jag har massor med frågor och uppskattar svar ifrån er alihopa.
1) var köper ni blöjhinkor och refil, vi har haft en tommy tippee som funkade utmärkt som man kunde köpa i vanliga mataffärer men här hittar jag inget, har varit ica maxi osv.
2)var kan man hitta huggies blöjor?
3)tips på barn affärer i göteborg
tack
1) var köper ni blöjhinkor och refil, vi har haft en tommy tippee som funkade utmärkt som man kunde köpa i vanliga mataffärer men här hittar jag inget, har varit ica maxi osv.
2)var kan man hitta huggies blöjor?
3)tips på barn affärer i göteborg
tack
-

Sann123 - Gillar vimedbarn.se

Re: tips för oss som har ettåringar
välkommen hit!
1, blöjhinkar hittar du på babyaffärer som tex babyhörnan på backaplan eller barnens hus i sisjön eller storken i linnéstan (vet inte var i gbg du bor)
2, huggies fanns iaf på coop forum förut, men tycker det borde finnas även på maxi?
3, vilken typ av barnaffärer är du på jakt efter? kläder eller prylar?
1, blöjhinkar hittar du på babyaffärer som tex babyhörnan på backaplan eller barnens hus i sisjön eller storken i linnéstan (vet inte var i gbg du bor)
2, huggies fanns iaf på coop forum förut, men tycker det borde finnas även på maxi?
3, vilken typ av barnaffärer är du på jakt efter? kläder eller prylar?
-

Kali - Alltid online

tack tack va glad jag blev att få ditt svar Kali. jag bor i hösgsbo. huggies är dem ända som har funkat bäst för oss men provar gärna vad du eller andra rekomenderar. Barnaffärer är jag ute på allt från blöjhinkor, biliga barnvagnar och tillbehör, overall osv. so barn prylar som blöjhinkor finns inte i vanliga stora mat affärer som ica maxi?
barnvagn som vi har passar inte sverige vädret uppskattar gärna tips på barnvagn som inte kostar lika mycket som vissa bilar haha
barnvagn som vi har passar inte sverige vädret uppskattar gärna tips på barnvagn som inte kostar lika mycket som vissa bilar haha
-

det var så lite, jag är ju ändå här ett otal ggr om dagen
här har du en gammal tråd med lite tips:
tips-pa-baby-barnaffaerer-i-goeteborg-4728.html
barnvagn hade jag nog kollat efter på blocket om jag ville ha billigt för vintern, antar att du klarar dig med en bra sittvagn om du har en 1-åring? jag har en brio race som jag gillat väldigt mkt, som jag köpte när sonen var nyss 1 år fyllda. Ny kostade den ca 2000 kr.
de stora mataffärerna har ju barnkläder o en del saker men jag har dålig koll på hur stort sortimentet är, skulle inte tro att de har blöjhinkar. men backaplan är alltid bra tycker jag, där finns tre stora barnaffärer (baby-hörnan, happyland, nids4kids) så då kan man jämföra prylar. förr fanns det en barnvagnsaffär vid marklandsgatan men är osäker på vad den hette...
overaller finns ju hos alla de stora klädkedjorna o sportaffärerna har från stl 86 iaf.
hm, nu har jag säkert glömt massor men nu vill lillan ha lite uppmärksamhet
här har du en gammal tråd med lite tips:
tips-pa-baby-barnaffaerer-i-goeteborg-4728.html
barnvagn hade jag nog kollat efter på blocket om jag ville ha billigt för vintern, antar att du klarar dig med en bra sittvagn om du har en 1-åring? jag har en brio race som jag gillat väldigt mkt, som jag köpte när sonen var nyss 1 år fyllda. Ny kostade den ca 2000 kr.
de stora mataffärerna har ju barnkläder o en del saker men jag har dålig koll på hur stort sortimentet är, skulle inte tro att de har blöjhinkar. men backaplan är alltid bra tycker jag, där finns tre stora barnaffärer (baby-hörnan, happyland, nids4kids) så då kan man jämföra prylar. förr fanns det en barnvagnsaffär vid marklandsgatan men är osäker på vad den hette...
overaller finns ju hos alla de stora klädkedjorna o sportaffärerna har från stl 86 iaf.
hm, nu har jag säkert glömt massor men nu vill lillan ha lite uppmärksamhet
-

Kali - Alltid online

hur gammal e din lilla? jag har en tjej och försöker så gott jag kan o hitta andra föräldrar och lek kompisar till min lilla.Tack för alla tips, jag ska kolla runt nu o se vad jag kan hitta. jag hade gett upp om att kunna hitta vagn nu när man sett visa som kostar ganska mkt men din låter ju inte så dåligt! tack snälla du. kram till dig o lillan
-

Huggies finns på Netto iaf.
Annars köper jag själv Libero då jag tycker de är bra. Huggies köper vi ofta när vi är i Portugal eller som igår, när vi inte kunde ta bilen till nån affär utan fick promenera till Netto. 
-

Nelia - Alltid online

jag har en som som är nyss fyllda 2 år och en dotter som bara är 19 dagar gammal
det finns rätt gott om gbg-mammor här på vmb så du har definitivt hamnat rätt!
var har du bott nånstans? blir nyfiken!
det finns rätt gott om gbg-mammor här på vmb så du har definitivt hamnat rätt!
var har du bott nånstans? blir nyfiken!
-

Kali - Alltid online

oj myket Grattis till tösen, har varit i England i nästan 2år och hon föddes där, efterssom hon e min första vet jag bara hur o var man hittar saker o ting där borta men har upptäkt att jag inte har någon anning var man hittar dem här i Sverige hehe lite annorlunda men det blir säkert inga problem, vi börjar komma igång nu igen. kramis
-

Halloj!
Vi får ha en playdate då. Har ju också en liten goding som snart blir året. Bor inte så långt från dig heller.
Annars styr vi säkert upp en midda nånstans snart igen för mammorna.
När det gäller att hitta grejer; det mesta har jag ju fått låna av en vänlig själ här på forumet NELIA kan det kanske vara, vill ju inte hänga ut folk som godhjärtade hux flux. Hur som helst så finns jättemkt på både blocket o tradera om man vill ha begagnat annars finns ju som sagt 421(sisjön m cubus, hemtex, lindex, kappahl, hm, barnens hus o maxi), ligger ju inte så långt från ditt hem heller.
Tycker du fått bra tips på var du kan hitta det du vill ha i övrigt.
Vi får ha en playdate då. Har ju också en liten goding som snart blir året. Bor inte så långt från dig heller.
Annars styr vi säkert upp en midda nånstans snart igen för mammorna.
När det gäller att hitta grejer; det mesta har jag ju fått låna av en vänlig själ här på forumet NELIA kan det kanske vara, vill ju inte hänga ut folk som godhjärtade hux flux. Hur som helst så finns jättemkt på både blocket o tradera om man vill ha begagnat annars finns ju som sagt 421(sisjön m cubus, hemtex, lindex, kappahl, hm, barnens hus o maxi), ligger ju inte så långt från ditt hem heller.
Tycker du fått bra tips på var du kan hitta det du vill ha i övrigt.
- che
- Alltid online

tack alla ni. Che var bor du någonstans? letar efter lekkompisar till min lilla och andra mammpr att umgås med. tack för alla tips och vill någon ses och hitta på något med kidsen så hänger vi gärna med.
kram
kram
-

Välkommen hit Sann123 !!!!
Huggies blöjorna finns på Coop Forum. Men det kan nog variera på stad till stad.
Hoppas att du hittar de du söker. Är inte från GBG så jag har inge kol på bebisaffärer eller så där :/
Huggies blöjorna finns på Coop Forum. Men det kan nog variera på stad till stad.
Hoppas att du hittar de du söker. Är inte från GBG så jag har inge kol på bebisaffärer eller så där :/
- trudy
- Alltid online

tackk trudy synd då att dem stängt coop forum nära oss för inte så länge sen hehe typistkt...
-

13 inlägg • Sida 1 av 1