Banner Forum Image

Tidiga tecken på graviditet???

Tidiga tecken på graviditet???

Inläggav jessica83 » tis mar 08, 2011 18:54

Jag undrar om det är så att jag känner av en graviditet redan nu. Om jag är gravid skulle jag vara i vecka 3 (2+2) nu och det innebär ju att jag hade ägglossning för ca 3-4 dagar sedan. Vi har verkligen försökt denna gång och graderat oss tiden runt ägglossning, så vi har garanterat INTE missat ägglossningen iallafall (sen kan ju andra orsaker spela in att det inte skulle bli ngt, så man kan ju aldrig vara helt säker förrän stickan visar blått). Har väldigt regebunden mens och brukar känna av agglossningen.

Jag började iallafall känn mig lite konstig igår, började må dåligt (lite illa), men inte på ett "sjukt" sätt utan kännde mig lite "olustig". Har även varit lite trött, känt mig konstig i kroppen och yrsel. Hade inga tankar först att det kunde vara så att jag blivit gravid, förrän min kollega på jobbet sa att det kan vara så efter att jag beklagat mig lite över hur jag kännde mig...

Är det någon som känt av en graviditet så här tidigt?? Vad brukar de tidiga tecknen vara?? Hur tidigt borde jag kunna testa mig?? Funderar om det överhuvudtaget är någon idé att testa nu... men man vill ju veta!!! :)
BildBildBildBildBildBild

Vår lilla prinsessa föddes den 2:a december 2008 klockan 17:20 på
Danderyds sjukhus i Stockholm. Hon vägde 2565 gram och mätte 46 cm.
<3 Välkommen till oss hjärtat! <3

Bild

BildMake a pregnancy ticker
Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: Tidiga tecken på graviditet???

Inläggav gellis » tis mar 08, 2011 21:37

vad roligt att hitta någon som sitter i samma båt :D, jag är nästan hundra på en äl mellan 4-6 och undrar nu oxå vilka tidiga tecken man kan känna. Själv så sover jag bättre kanske är p.g.a trötthet och sen ursäkta detajerna väldigt rikliga och vattninga flytningar vilket jag inte har haft sedan i slutet av förra graviditeten.

tänk om vi båda plussar denna månad :D
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica83 » ons mar 09, 2011 23:20

Det känns bra att ha nån att bolla med, som är i samma sits. Vore jätte kul att plussa tillsammans och följa varandra :)

Ingen fara med detaljerna, kan säga att jag också haft något mera flytningar sen läääänge. Idag har jag mått hyffsat bra, lite illamående på kvällen och vid ca två tiden (var väldigt hungrig då också iof). Hoppas verkligen att det blev ngt denna gång! :)

När har du BIM? Jag ska ha mens den 19, enligt mina egna beräkningar. Jag har haft väldigt regelbunden mens i flera månader, så det stämmer med all säkerhet +- en dag skulle jag tro...
BildBildBildBildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav sprallos » tor mar 10, 2011 08:27

Jag var helt clueless när Victor var på G, men med Ebba var det annat. Det var som att jag visste på en gång. Jag gjorde säkert 4 negativa tester dagarna före + kom. Jag kunde bara inte acceptera det. Jag vet inte VAD som kändes, hade inga symptomer mer än molvärk i magen och aningen ömma tuttar.
sprallos

Inläggav gellis » tor mar 10, 2011 09:06

enligt mina beräkningar så ska jag ha någonstans mellan den 14-18 det beror på hur lång min cykel blir. hur räknar man igentligen att mensen har börjat? räknar jag det ifrån att jag fick blod i fltningarna så bör jag ha bim den tidigare delen om man säger så.

sprallos: ömma bröst och molvärk är ju bra små tecken :D själv har jag gjort en bröst red ganska nyligen och har nästan ingen kännsel i brösterna.

idag ska jag in på gyn för att kolla upp vad mina smärtor beror på jag har sommildast mensvärk dyngnet runt och har haft det nu sen i dec, när det är som värst så kan jag inte sitta eller stå. hon mumlade något om att ta ett gravtest i luren vilket jag är tveksam funkar så hät tidigt, just nu så avstår jag mina värktabletter och har väldigt on så det skulle vara skönt att få det bekräftat att jag inte sitter och har ont i onödan ;)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica83 » tor mar 10, 2011 14:57

jag brukar räkna att mensen börjar den dagen jag får första blödningen, och sen 4 dagar framåt. Det har alltid varit så för mig! Iallafall efter min graviditet med dottern. Har haft 26-27 dagars cykel det senaste halvåret iallafall!

sprallos: Jag kännde inget alls med min dotter förrän jag plussat, men strax efter det vällde illamåendet över. Men nu har jag haft känningar sen två-tre dagar efter Äl, så jag vet inte riktigt om jag vågar hoppas eller inte.. Känner mig ur balans, lätt illamående, lite trött osv, men så kan man ju känna efter tuffa dagar på jobbet/hemma. Det är väl det som jag känner aningen i "mensmagen" (lite molande) som är mer tecken kanske? Vågar inte testa riktigt än, för jag skulle nog bli ännu mer "galen" om testet visar neg. speciellt när jag vet att det kan vara för tidigt och att det ändå finns en chans att jag är gravid. :)

gellis: Hoppas du frå ett bra svar av gyn, och att de kan hjälpa dig med smärtorna.. Måste vara frustrerande att känna så hela tiden :(
BildBildBildBildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav sprallos » tor mar 10, 2011 16:17

Gellis: Hur har det gått??
sprallos

Inläggav gellis » tor mar 10, 2011 17:09

Jo tack allt såg bra ut, det är förmodligen mina tarmar som trycker på livmoder, äggstockarna och kringläggande nerver. jag opererade bort en cysta via titthål i januari och då flyttade dom undan alla magsäcken och tarmarna och det tog några dagar innan dom sjönk ner igen och förmodligen har dom hamnat lite annorlunda än dom tidigare har legat ocg därför reagerar kroppen på trycket. Jag fick oxå bekräftat att jag hade haft äl bara några dagar innan säkert på lördagen och det var därför jag hade så fruktansvärt ont då hon såg gulkroppen på vul, är det så att den släppte i helgen så prickade vi rätt :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica83 » tor mar 10, 2011 21:27

Vad skönt att det såg bra ut, och att du vet varför du har ont. Hoppas att smärtan försvinner snart då.

Vad bra att du fick bekräftat att äl var i helgen, hoppas hoppas att ni prickade rätt!!! :)
Håller alla tummar och tår för er... De kunde inte ta ett gravtest idag då?? eller föresten, det kanske är för tidigt än.

Själv så går jag omkring och nojjar mig över om vi prickade rätt eller inte, jag är ju ganska säker, men man vet ju inte till 100% än... Och som jag skrivit tidigare, kan ju andra faktorer spela in också. Hatar denna ovisshet, har inte den förmågan att kunna vänta på något i lugn och ro... haha
BildBildBildBildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav gellis » tor mar 10, 2011 21:52

jag är faktiskt mycke lugnare denna gång, det kanske är för att vi igentligen inte planerade att försöka förens i juni. Jag önskar ibland att man helt plötsligt kommer på att ojj nu har jag inte haft mens på 2-3 månader, så man slipper första tidens oro ;)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica83 » tor mar 10, 2011 22:02

Du har rätt, man ska egentligen inte planera utan resonera som min sambo gör "det kommer, när det kommer", men när man väl är inne i det kan det vara svårt (för mig iallafall) att slappna av och inte oroa sig!

Ja och första tiden i graviditeten är värst tycker jag, när man mår dåligt, illa, trötthet och så vill man samtidigt inte att alla ska veta än... Vore skönt om man kunde få reda på graviditeten några månader in istället ;)
BildBildBildBildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav gellis » tor mar 10, 2011 22:07

nu kanske vi båda blir november mammor vilket jag hoppas, men får jag minus denna månad pausar vi här hemma och sattsar igen i maj :). Jag har ett rfsu test liggandes här hemma som jag var senast för 1 timma sedan å klämde på ;)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » fre mar 11, 2011 19:01

jessica hur mås det idag, några spännande känningar? Själv är jag såå fruktansvärt trött, visserligen är lag lite snörvlig oxå det kan ju vara lite förkylning samma med min temp som ligger kavar på + 0,5 grader.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica83 » fre mar 11, 2011 23:12

Jag känner mig lite "bättre" än tidigare, men mer känningar i mensmagen. Är också trött och lite ur balans, vill mest vara hemma och slöa :)

Ja det vore ju superskoj om vi blev november-mammor, tror att det blir runt den 26-27 nov isåfall!!! :)

Jag ska försöka hålla mig och inte testa förrän nästa lördag, då är det 1 dag efter BIM (om inte mensen kommit förstås). Ska nog köpa ett sådant test med veckoindikator, eller vad det heter, som visar vilken vecka man är i om man e gravid... Men men just nu vågar jag inte hoppas för mycket, skulle bli så grymt besviken om det inte blir ngt. fast egentligen har vi inte kämpat så länge ändå, känner bara att tiden känns så perfekt. Fick dottern i början av dec, så alla kläder ligger liksom rätt i tiden med strlk osv. Trivdes så bra med att få barn på vintern, men vi får se vad som händer. Nästa månad hoppar vi nog över iallafall, för då är det farligt nära en förlossning på julafton om man skulle bli gravid.
BildBildBildBildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
jessica83
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav sprallos » lör mar 12, 2011 08:42

Iiiihhh....så spännande!! Hur ska JAG klara mig, jag vill ju veta nu...:-)
sprallos

Nästa

Återgå till Bli gravid