tidig 2års trots? utvecklingsfas? vad är der med ungen??
7 inlägg • Sida 1 av 1
tidig 2års trots? utvecklingsfas? vad är der med ungen??
jag vet inte riktigt vad som hänt här hemma tänkte först de va för lillebror kommit men charlie verkar ändå tycka om lillebror för han gör inget dumt mot honom och han tycker det är spännande o titta på honom han går o pussar på honom och klappar han på huvudet hämtar nappar och mindre lämpliga saker som juice osv men det är ju inget elakt liksom. däremot har han fått ett överjävligt humör!! vet inte om de har med lillebror o göra eller oom det är trots eller vad som hänt. han gallskriker så fort han inte får som han vill slänger sig på golvet och gormar. sen verkar han itne veta riktigt va han vill tex så när han skall äta så gallskriker han om pappa ger han mat (jag brukar alltid göra de annars men om ja ammar eller dyligt) så då slutar ja med det o så skall ja ge han mat istället men de då skrikar han lika mycket om inte mer ändå. samma gäller badning blöjbyta allting det är liksom fel vem som ön gör sakerna.. han brukar alltid vilja följa med in på toan men nu gallskriker han där inne o bankar på dörren så då öppnar man o släpper ut han då skriker han lika mycket o bankar på dörren o ska in o så håller de på... om man tar ifrfån han något han inte får ha så visst han brukar bli arg osså men han får värsta jäkla mega utbrotten nu!! han har förvisso fått 3 kindtänder på 2 veckor nu men de känns inte som de e därför...
- hellokitty
- Alltid online

Re: tidig 2års trots? utvecklingsfas? vad är der med ungen??
Det har garanterat med lillebror att göra. Våran M blev lika samma när han fick sin bror. Inget elakt mot A men heelt hoipplös med oss. Det kunde ibland kännas som han gick tillbaka ett stadie till det när han inte klarade någonting själv. Han reagerar på att han fått ett syskon och det är heelt naturligt. Det är tufft att få barn såå tätt för alla i familjen. Men du kommer snart ha mkt glädje av att de är såå tätt. Mina är tillsammans och leker och busar heela tiden, och det är juh både på gott och ont, men mest gott.
-

karisma__ - Alltid online

Känner igen det jag med. Edwin skrek som aldrig förr och la sig på golvet. Så jag tror absolut det har med syskonet att göra. Han var snäll mot Penny men tog ut sin reaktion på oss. Det handlar inte om att de inte gillar sina småsyskon, tror jag i de flesta fall, utan det är en reaktion på den jätteomställningen som skett i familjen och i barnets liv. När de är så små har de inte så många sätt att uttrycka sig på.
Det gick över ganska fort ändå för Edwin, minns inte riktigt men kanske några veckor som det var så där jobbigt.
Det gick över ganska fort ändå för Edwin, minns inte riktigt men kanske några veckor som det var så där jobbigt.

-

Redhotwera - Alltid online

Sådär håller dante oxå på just nu, han har haft lite olika grejer för sig, men det här är det värsta.. Vi har väl lärt oss hantera det andra, så han måste komma på nåt nytt;)
Men det är ju samma visa, slänger sig på golvet o tokskriker, man kan inte få ur honom vad det är, plötsligt kan han inte prata, och man ser lite att han tänker ut vad han ska skylla på, oftast märker man att det är för uppmärksamhet, han blir liksom bebis igen, oftast handlar det om att göra om något som blivit fel enligt honom. Kallar det kräkgråt, för han måste ta i så han nästan kräks för att låta så hemskt som möjligt.
Frågar alltid om vi ska kramas, för jag misstänker att det är det han vill, men lika ofta vill han att man pjöllrar med honom ett tag, medans har gråter krokodiltårar. Asjobbigt i -14 C, och en lillebror på armen på 9 kg.
Men det är ju samma visa, slänger sig på golvet o tokskriker, man kan inte få ur honom vad det är, plötsligt kan han inte prata, och man ser lite att han tänker ut vad han ska skylla på, oftast märker man att det är för uppmärksamhet, han blir liksom bebis igen, oftast handlar det om att göra om något som blivit fel enligt honom. Kallar det kräkgråt, för han måste ta i så han nästan kräks för att låta så hemskt som möjligt.
Frågar alltid om vi ska kramas, för jag misstänker att det är det han vill, men lika ofta vill han att man pjöllrar med honom ett tag, medans har gråter krokodiltårar. Asjobbigt i -14 C, och en lillebror på armen på 9 kg.
- tinali
- Alltid online

hmm okej ja de kanske är så då bara o vänta ut det för de ska väl gå över.... hoppas inte de tar allt för lång tid men de växlar ju också ibland är de inga problem alls.. tack för era svar iaf 
- hellokitty
- Alltid online

Asså Cahrlie är juh rätt liten, det var Miio oxå när han fick sin lillebror och då tror jag att den fasen går över snabbare. Men det är klart det är juh individuellt oxå men för oss gick det över ganska snabbt. Sedan är det juh såå att du kommer ha en del tuffa perioder med 2 såå små. Men efter 1a året blir det bara bättre och bättre och dom kommer leka ihop mer och mer.
Jag känner nu när dom är 2,5 o 1,5 år att dom leker jätte bra och har såå mkt nytta av varandra lixom. Men när båda sätter igång och trotsar och ex vägrar ta på sig sina kläder såå blir man sådär lagom glad på dem.
Jag känner nu när dom är 2,5 o 1,5 år att dom leker jätte bra och har såå mkt nytta av varandra lixom. Men när båda sätter igång och trotsar och ex vägrar ta på sig sina kläder såå blir man sådär lagom glad på dem.
-

karisma__ - Alltid online

jo självklart förstår jag att de kommer bli tuffa perioder. jag bara undrade eftersom han blev så extremt inte sig själv..
- hellokitty
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder