Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??
6 inlägg • Sida 1 av 1
Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??
Ni som har en Teutonia Fun eller spirit S3, hur länge kan man egentlifen använda sittdelen? Tillverkaren skriver ju oftast upp till 3 års-åldern men många byter ju till sulky eller nåt.
- essie
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??
Bra fråga!
Jag har en spirit.. det måste ju bero lite på hur långt barnet är eller, vi är ganska korta båda två så det borde ju inte bli nån flaggstång av våran kille...? Jag tycker den är skön att köra så jag hoppas kunna ha den ett bra tag!:)
Va blir det för skillnad med sulky?
Jag har en spirit.. det måste ju bero lite på hur långt barnet är eller, vi är ganska korta båda två så det borde ju inte bli nån flaggstång av våran kille...? Jag tycker den är skön att köra så jag hoppas kunna ha den ett bra tag!:)
Va blir det för skillnad med sulky?
- Ki27
- Alltid online

Jag har också funderat på om det beror på längden. Tänkte att en fun kanske blir för "dinglig" om barnet blir tyngre, stämmer det?
Sasoki: vad det blir för skillnad med sulky vet jag inte, har bara intrycket att folk tidigt vill byta till en sådan, kanske vid 1 år. Eller?
Sasoki: vad det blir för skillnad med sulky vet jag inte, har bara intrycket att folk tidigt vill byta till en sådan, kanske vid 1 år. Eller?
- essie

Vi har en Fun. Tycker de flesta som byter till en sulky gör det för att de tycker deras kombivagn är för klumpig. Jag har hittills inte kännt någon anledning till att byta vagn, för jag tycker Fun är supersmidig, även sittdelen! Elis är snart ett år och han sitter jättebra i den, och kommer sitta bra i den läääänge till! Sen är ju frågan också hur länge de ska sitta i vagn egentligen, kanske behöver inte en 3-åring sitta där jämt? Funderar på att köpa en smidig paraplyvagn att ta med sen när han blir så stor att han mest går, men så att han kan sitta och vila när han blir trött.
- shoegal
- Alltid online

shoegal- det låter ju toppen!!!
Jag älskar vår vagn, blev kär när jag såg den i affären o kunde sen inte tänka mej nånannan, hihi. De är verkligen smidiga
Jag älskar vår vagn, blev kär när jag såg den i affären o kunde sen inte tänka mej nånannan, hihi. De är verkligen smidiga
- Ki27
- Alltid online

Jo, en 3-åring har nog inte stort behov av att sitta i vagn, harden erfarenheten av min kusins son. Kanske är det som shoegal skriver, att när de börjat gå byta över till en smidigare paraplyvagn.
Tack för svaret!
Fler som har nåt att dela med sig:)?
Tack för svaret!
Fler som har nåt att dela med sig:)?
- essie

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar