Banner Forum Image

Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??

Inläggav essie » mån okt 20, 2008 11:46

Ni som har en Teutonia Fun eller spirit S3, hur länge kan man egentlifen använda sittdelen? Tillverkaren skriver ju oftast upp till 3 års-åldern men många byter ju till sulky eller nåt.
essie
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Teutonia Fun/Spirit S3. Hur länge??

Inläggav Ki27 » mån okt 20, 2008 12:58

Bra fråga!
Jag har en spirit.. det måste ju bero lite på hur långt barnet är eller, vi är ganska korta båda två så det borde ju inte bli nån flaggstång av våran kille...? Jag tycker den är skön att köra så jag hoppas kunna ha den ett bra tag!:)
Va blir det för skillnad med sulky?
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav essie » mån okt 20, 2008 14:57

Jag har också funderat på om det beror på längden. Tänkte att en fun kanske blir för "dinglig" om barnet blir tyngre, stämmer det?

Sasoki: vad det blir för skillnad med sulky vet jag inte, har bara intrycket att folk tidigt vill byta till en sådan, kanske vid 1 år. Eller?
essie

Inläggav shoegal » mån okt 20, 2008 20:27

Vi har en Fun. Tycker de flesta som byter till en sulky gör det för att de tycker deras kombivagn är för klumpig. Jag har hittills inte kännt någon anledning till att byta vagn, för jag tycker Fun är supersmidig, även sittdelen! Elis är snart ett år och han sitter jättebra i den, och kommer sitta bra i den läääänge till! Sen är ju frågan också hur länge de ska sitta i vagn egentligen, kanske behöver inte en 3-åring sitta där jämt? Funderar på att köpa en smidig paraplyvagn att ta med sen när han blir så stor att han mest går, men så att han kan sitta och vila när han blir trött.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån okt 20, 2008 20:41

shoegal- det låter ju toppen!!!
Jag älskar vår vagn, blev kär när jag såg den i affären o kunde sen inte tänka mej nånannan, hihi. De är verkligen smidiga :)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav essie » tis okt 21, 2008 07:28

Jo, en 3-åring har nog inte stort behov av att sitta i vagn, harden erfarenheten av min kusins son. Kanske är det som shoegal skriver, att när de börjat gå byta över till en smidigare paraplyvagn.

Tack för svaret!

Fler som har nåt att dela med sig:)?
essie

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar