Banner Forum Image

Tårtor och Cupcakes OBS *ENDAST BILDER* OBS

För oss som älskar att baka eller älskar att äta nybakat!

Re: Tårtor och Cupcakes OBS *ENDAST BILDER* OBS

Inläggav Redhotwera » tor sep 15, 2011 21:23

En till kalastårta, även detta till en 4-åring. Han ville ha en tårta med hajar, delfiner och späckhuggare. Den här tårtan var rolig. Satt och pillade med späckhuggarna och hajarna som är gjorda i olika lager. Vissa grejer har jag använt utstansare till. Visste inte hur tårtan skulle se ut riktigt men allteftersom jag la på grejerna på tårtan så växte den och jag tyckte den såg kul ut!
De tre på toppen är av plast och fick bli killens present. På det viset kunde han ju ha kvar nåt från tårtan.

marin.jpg
marin.jpg (59.61 KB) Visad 486 gånger
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis sep 20, 2011 21:33

Tre tårtor blev det till Leons 3-årskalas! :)

En lite mer "avancerad.."
Har gjort katten i svart kavelmarsipan och sugarpaste, fylld med vanlijmousse, hallongrädde, jordgubbsylt, citronsmörkräm, locket, som ska föreställa ett garnnystan är i marsipan. ;) Hade tyvärr lite bråttom, och marispanen tog slut, så det blev inte så bra som jag tänkt mej... Men katten va jag iaf nöjd med :)
liten katt.jpg
liten katt.jpg (79.78 KB) Visad 404 gånger

En till med samma innehåll, förutom smörkrämen. Smält choklad på toppen, inte så bra val... går ju inte att skära i, haha... men snyggt. Stjärnor i marsipan o ätbar färg. Strössel och grädde.
liten stjärna.jpg
liten stjärna.jpg (85.55 KB) Visad 404 gånger

Och så fick jag göra en till eftersom det kom lite barn på est dagen efter :)
Mycket snabbt med vanlijmousse och hallonmousse på påse, kakaopulver, florsocker och grädde, chokladbokstäver o lite strössel. Blev inte så god tycker jag...
barnkalas.jpg
barnkalas.jpg (18.09 KB) Visad 404 gånger
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » lör sep 24, 2011 21:05

Helgens tårta. En D.I.F.-tårta beställd. Fylld men blåbärsmousse och hallonmousse.

dif.jpg
dif.jpg (52.75 KB) Visad 360 gånger
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav lipzi_90 » sön okt 16, 2011 08:56

Isoldes 1årstårta.

4 bottnar, 2 i choklad och 2 "vanliga".
Chokladmousse, vitchokladmousse, Vanlijkräm m. banan. Spacklad med chokladkräm, lock i MMF och figurer i sp/fp.
Bilagor
tårta 3.jpg
MUMS!
(99.14 KB) Nerladdad 35 gånger
tårta 2.jpg
(106.43 KB) Nerladdad 32 gånger
TÅRTA.jpg
(56.46 KB) Nerladdad 34 gånger
lipzi_90
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav lolenona_84 » ons okt 19, 2011 22:48

De två senaste tårtorna.

Den första var beställd med pippi på och då tänkte jag att ett hus av tårtan kunde vara kul men oj så fel jag hade. Bland den värsta tårtan jag gjort. Hela husfasaden bara sprack och pippis ansikte bara mosades hur jag än höll i henne men den blev någorlunda räddad iallafall.

Sen förra helgen levererade jag denna bröllopstårtan som är helt efter bröllopsparets önskemål. Vilket pill med att stansa ut alla hjärtan och sen pilla fast alla + silverkulorna i två storlekar. Brudparet var riktigt nöjda iallafall :)
Den är fylld med blåbärsmousse och jordgubbsmousse för att matcha temat ljungfärgat!
Bilagor
pippitårta.jpg
pippitårta.jpg (35.43 KB) Visad 206 gånger
tårta bröllop.jpg
tårta bröllop.jpg (29.54 KB) Visad 206 gånger
Bild

Bild
lolenona_84
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » lör dec 10, 2011 21:18

Lolenona: jättefina. Jag gjorde ett hus en gång...den värsta tårtan jag gjort. Fotade den man har aldrig kollat på dem. Pappret med bilden på huset eldade jag upp när den var levererad!

Hur som helst...Har inte lagt upp några tårtor på ett tag, så tänkte lägga upp den jag levererade igår. Den var till en man som fyllde 70, en finsk skidåkare. Efter önskemål var det pepparkaksbottnar och lingonmousse. Detta var en enkel tårta, vilket var precis vad jag pallade med. Har känt på sistonde att det inte är så kul, av olika anledningar men denna tårta var kul att göra och det kändes bra!

70-tårta.jpg
70-tårta.jpg (51.94 KB) Visad 106 gånger

I snölyktan la jag en gul boll. Sen lite silverglänsande snö på!
70- snö.jpg
70- snö.jpg (48.27 KB) Visad 106 gånger
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Bak- och tårttråden