av sitamoia tor mar 18, 2010 12:30
På lördag öppnar min nya blogg. Jag ska tårtblogga för vår lokaltidnings helgbilaga Pralin. I samband med att de firar 5 år så skapar de ett nytt community på nätet med bl a ca 30 bloggare inom tidningens områden - mat, livsstil, inredning mm. Det är visserligen en lokaltidning här i Dalarna, men jag tror fler kan tycka det blir ett kul ställe att hänga. Jag vet inte än hur det hela kommer bli, men håll utkik på lördag! Då lägger jag in webadressen i den här tråden.
Nu är ju jag långt ifrån en tårtexpert, så den här bloggen blir helt klart en utmaning. I den här tråden hoppas jag ni kan hjälpa mig med tankar, tips, funderingar, evenemang osv. Hittar du en inspirerande hemsida? Är det något tårtevent på gång någonstans i landet? Har du en egen tårtblogg, eller känner till någon annans blogg som kan vara värd att tipsa om? Hittat något smaskigt recept? Något speciellt du vill att jag bloggar om?
Kort sagt, jag behöver er hjälp, och kommer behöva löpande framöver. Önska mig lycka till nu, och kika in på lördag! Och just det, bloggen kommer heta "Tårthumlan".