Tårt-Tips-Tråden!
Re: Tårt-Tips-Tråden!
Ta nåt du gillar. Kolla recepttråden. Min favorit är hallontårta. Hallonfyllning (antingen mousse eller enklare: mosa bären, häll av lite vätska, blanda med vispad grädde), spacklad med grädde och toppen fylld med hallon.

-

Redhotwera - Alltid online

Dottern fyler snart 1 år och jag funderar på tårtorna. Vet precis hur jag vill dekorera dem men fylnings valet är svårt. Vill göra en som smakar som gräddkola, men vet inte riktigt om det blir bra att göra fluff på det eller om man ska försöka sig på mousse. Ska ha marsipan lock på, så vilket kan fungera bäst eller kär sig gräddkola smaken med marsipanen???
- trudy
- Alltid online

Trudy- jag brukar göra marsipanlock men undviker söta fyllningar för det blir så himla sött tillsammans. Jag föredrar bärfyllning, eller bär på ena lagret o vaniljgrädde på andra. Fast smaken är ju som baken 
- Snigel
- Alltid online

Jag har aldrig gjort det ena eller andra men gör du en mousse eller en fluff på kola bör de ju smakar detsamma, eftersom du har samma grund. En kolafyllning är söt (för söt för mig därför har jag aldrig gjort det:)) och ett lock av SP gör det hela ännu sötare. Marsipanen är inte lika söt som SP:, så det kanske gör sig bättre med marsipanen.

-

Redhotwera - Alltid online

hej tjejer
jag kommer med lite frågor!
i helgen blir det en tårta med passionsfruktmousse och vit choklad och den tänkte jag täcka med grädde. Mousserna lägger jag dagen innan, men ska jag sätta grädden på serveringsdagen? Och jag tänkte ha frukter på med gelé, undrar när man sätter det
Undrar också vad ni har haft för fyllning till kokosmousse?
i helgen blir det en tårta med passionsfruktmousse och vit choklad och den tänkte jag täcka med grädde. Mousserna lägger jag dagen innan, men ska jag sätta grädden på serveringsdagen? Och jag tänkte ha frukter på med gelé, undrar när man sätter det
Undrar också vad ni har haft för fyllning till kokosmousse?
- lipzi_90
- vimedbarn.se skribent

Återgå till Bak- och tårttråden