Tänder på väg?? Hjälp någon??
2 inlägg • Sida 1 av 1
Tänder på väg?? Hjälp någon??
Hej Min son är nu snart 6 månader och han har under en lång tid dreglat mycket och har händerna gärna i munnen hela tiden, Men nu de senaste dagarna är han väldigt gnällig och sover en del. Han har även fått väldigt röda kinder. Men han har ingen feber och han äter normalt så undrade om det kunde vara tecken på att tänderna är påväg. Har försökt kolla i munnen på honom och känna lite men han blir väldigt arg när jag försöker så vet inte riktigt.
Någon som kan ge mig några tecken på hur man vet om tänderna är på väg några slags symptomer?
Någon som kan ge mig några tecken på hur man vet om tänderna är på väg några slags symptomer?
-KiimZan
- kiiimzan
- Nykomling

Re: Tänder på väg?? Hjälp någon??
Jag tror symtomerna kan variera mycket på olika barn och från tand til tand. Tindra fick sin första tand när hon var 4,5 månad. Då dregglade hon lite men inte så värst mycket. Hon gnagde på allt hon kom över och man märkte att det kliade mycket i munnen på henne, man kunde även känna att hon var knölig alldeles innan den sprack fram. Hon blev även täppt i näsan, sov dåligt och var röd om kinderna. Men hon fick aldrig feber.
När hon fick andra tanden var hon mycket mer besvärad. Hon hade ont i munnen och var dålig på att äta. Sen hade hon dom andra symtomen också som hon hade vid första. Nu håller tredje tanden på att spricka fram och den är hon inte alls besvärad av. Hon är lite täppt i näsan och röd om kinderna men annars märker man ingenting på henne.
Jag vet inte om du blev nå klokare på det här
men det är inte alls omöjligt att det är tänderna som spökar
När hon fick andra tanden var hon mycket mer besvärad. Hon hade ont i munnen och var dålig på att äta. Sen hade hon dom andra symtomen också som hon hade vid första. Nu håller tredje tanden på att spricka fram och den är hon inte alls besvärad av. Hon är lite täppt i näsan och röd om kinderna men annars märker man ingenting på henne.
Jag vet inte om du blev nå klokare på det här
- Cayenne87
- Nykomling

2 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling