Banner Forum Image

Tänder på g redan vid 4 månader?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Tänder på g redan vid 4 månader?

Inläggav sunbeam » lör maj 07, 2011 23:43

Hej!
Har en underbar liten tjej som precis blivit 4 månader (andra barnet) som varit lättsam ända sen födseln. Hon hade lite magknip om kvällarna som nyfödd men inget som upplevdes jättejobbigt (hennes syster skrek hela nätterna) och det försvann sen. Nu för några veckor sen har hon blivit gasig efter varje måltid så gott som (helammas), sprattlar och knorrar vid bröstet, fiser ordentligt ibland. Upplever att hon vill suga för att få lindring också. Har åxå sett att hon börjat ha händerna i munnen mer, kan det vara tänder på gång?
Har ingen diarré (tvärtom bajsar sällan). Är nu även svårsövd om kvällarna.
Vad tror ni?
Bild

Bild
sunbeam
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Tänder på g redan vid 4 månader?

Inläggav sprallos » sön maj 08, 2011 07:43

Jag tycker man väntar på tänderna i flera månader innan dom kommer..:-) Ebba var likadan, drägglade floder, det kliade osv. Men inga tänder...det jobbar säkert på under tandköttet ett bra tag innan dom syns. Men visst kan man få tänder som 4 mån. vissa föds med tänder.

Victor fick tänder tidigt, och flera på en gång. Ebba har hitills 2st och dom har kommit rätt nyss. Men har som sagt drägglat och hållit på i 4-5 månader.
sprallos

Inläggav Supermamman » sön maj 08, 2011 19:03

Ja du de där med tänder är som de är min äldsta son fick sina första tänder vid 2:a eller om de va 3:e månaden och min son som kom nu började få sina tänder då han va 14 dagar gammal och då snackar vi 3 tänder som börjar synas mer eller mindre :P så tänderna kommer lite olika på alla barn. Men dom e som värst precis innan dom ploppar fram ordentligt mycket gniss och tandagnissel *fniss* nu fick ja till de
Bild
Bild
Supermamman

Inläggav JS_ » sön maj 08, 2011 21:20

Min son fick tänder vid 4 månader ålder, men hade bara symtom på det genom att han var gnällig några timmar och så var den första tanden där... Svårt med tandsymtom! Man kan inte riktigt veta vad som är vad...
Bild
Bild
Josefin-20år, fru, mamma & gravid
http://junimamma.blogspot.com
JS_

Inläggav Snigel » sön maj 08, 2011 22:12

Liam fick sina två första vid 4 mån- det jag märkte var mest att han gnagde på händerna mycket och dräglade. (Det var inte så mycket andra tecken alls faktiskt).
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav sunbeam » mån maj 09, 2011 14:02

Det var mest angående gasigheten jag är så konfunderad över. Jag har inte ändrat några kostvanor eller så, mjölkprodukter äter jag lite eller inget alls av.
Bild

Bild
sunbeam

Inläggav ToToRo » mån maj 09, 2011 22:48

Leiha fick sina tänder vid 2-3 månader ålder... hon va ganska gnällig i stort så jag kan inte svara på om det var tänderna eller vad det nu var :)

Hört att vissa fötts med tand
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » tis maj 10, 2011 08:15

dom kan bli mycket dålig i magen av tänder theo va superpruttig och bajsade mycket ont
Bild
Bild
Supermamman

Inläggav Madzon » mån jul 11, 2011 19:32

Symtomen på min lilla tjej som fick sina första riskorn (tänder) vid 2månads ålder var att hon vart väldigt gasig och gnagade på händerna, hon vart även lite extra gnällig.
BildBild
Madzon
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav LineMor » tis jul 12, 2011 20:56

Jag har trott i snart 2 månader att Elin ska få tänder för hon har gnagat och samtidigt skrikit hysteriskt sedan hon var typ 2 månader!
Dreglar floder gör/ har hon gjort ett tag. Hon brukar somna om gott efter mat på nätterna men i förrgår natt vaknade hon och skrek hela tiden samt var extremt gnällig under dagen så då kollade jag och fann jag hennes första gryn. :) Så svårt att säga innan man ser dom.
Bild

Bild

http://fredrikas.bloggspace.se/
Användarvisningsbild
LineMor
Alltid online
Alltid online

Inläggav Madzon » tis nov 29, 2011 16:42

Jag har oxå trott nu länge på att min tjej ska få sina tänder men nej då
hon har dreglat sen hon var ca. 2mån och nu på sista tiden har hon varit extremt gnällig.. så jag vet inte om nu tänderna kanske är på väg!
BildBild
Madzon
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Återgå till Barns hälsa & utveckling