Tänder o mat
8 inlägg • Sida 1 av 1
Tänder o mat
Hej! Har en snart 7månaders flicka som för ca en vecka sen började få sina första två tänder. Hon har nu varit grinig å äter dåligt, vill inte ha mat, frukpure eller ammas. Hon vill väl amma, men slutar hela tiden för att skrika å sen börja amma igen. Detta börjar bli jobbigt. Är det verkligen pga tänder? Detta är ju de vassaste å "enklaste" att få upp. Inte kan detta nu pågå tills alla tänder kommit upp eller? Halsont? Nja, hon pratar ju för fullt under dagen, det borde väl inte vara skönt om hon har ont? Magen? Nja där med- hon bajsar bra å verkar inte ha ont...Hur var det för er? Tacksam för svar
- skogstrollet
- Nykomling

Jovisst kan dom bli så kinkiga med maten när dom får tänder.
Dom(inte alla) får väldigt dålig aptit,,(varför vet ja inte),,,,om det kanske kan ha med magen att göra,,,är hon lös i magen eller?
Men dom blir ju ömma i tandköttet när tänderna bryter fram,,,så det kan väl va en anledning till att det känns jobbigt att äta för dom.
Dom(inte alla) får väldigt dålig aptit,,(varför vet ja inte),,,,om det kanske kan ha med magen att göra,,,är hon lös i magen eller?
Men dom blir ju ömma i tandköttet när tänderna bryter fram,,,så det kan väl va en anledning till att det känns jobbigt att äta för dom.
-

Helen - Alltid online

Molly fick 2 tänder för ett tag sen..och hon va riktigt gnällig hela tiden., åt inte klokt utan bara tjura hela tiden. Höll på att bli galen, men de gick över när tänderna hade kommit upp en bit. Hoppas bara att de inte kommer bli så med varje tand...
- elgo
- Börjar hänga här en del

Vår lille gullplutt har fortfarande problem, det kommer i perioder då nya tänder bryter fram. För ett tag sedan var det en av kindtänderna. Gullungen är 2 år nu, men äter gör han. Men inte lika mycket då tänder är på väg. Kylande bitring har aldrig varit populär, vet ej varför. Han föredrar att dricka något kallt och suga på nappen. Märks då det är lugnt med tänderna, då får nappen ligga tills han ska gå och lägga sig.

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Broderibruden - Alltid online

Hej! ja, jag har ju kylda bitringar som ständigt ligger redo, men hon verkar inte vara så intresserad av dom..Men men, man får ju bara hålla ut, både hon å jag! =) Har ätit lite bättre idag, men dock bet hon mig med sina små gaddar istället, AJ! Hihi. Nåja, tack för svaren, nu ska jag passa på att gosa lite med henne medans hon har en bra stund!!! =) Kram
- skogstrollet
- Nykomling

Ronja fick sina två första strax innan 1 årsdagen och har knappt ätit sedan dess eftersom det fortsätter komma nya hela tiden...Välling är det enda som duger åt damen! I perioder har hon ätit bättre men det har mest varit välling de senaste 8 månaderna här...Det är jättejobbigt och jag sprang på bvc och vägde och oroade mig jättemycket i början, men hon går upp i vikt och är ju pigg så bvc tyckte inte att jag skulle oroa mig så mycket. De sa att barn äter när de behöver helt enkelt! Så om vikten inte minskar så är det nog ingen fara!
-

ashe2 - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling