Banner Forum Image

Tack snälla......

Barn är underbara här postar ni roliga kommentarer ni hört ur barnamun

Inläggav Stina » tis nov 13, 2007 21:37

Visst är det! O Tuvaliten ;)
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav CarroHaak » sön nov 18, 2007 21:28

Haha, jag tror man kommer få mycket skoj åt allt tokigt de säger! Skulle lämna Kelvin på dagis härom dagen. Vi gick in och skulle hämta vantar och där står en fröken och klär på en annan kille. Hon säger -David har kissat på toaletten. Varpå Kelvin klappar honom på axeln och säger "ätte ba killen, tor kille" (= jätte bra killen, stor kille) :lol: Inte en tanke på att han själv kanske borde testa det där med toan. Jaja... d kommer väl :wink:
Bild
CarroHaak
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » mån nov 19, 2007 02:37

CarroHaak skrev:Haha, jag tror man kommer få mycket skoj åt allt tokigt de säger! Skulle lämna Kelvin på dagis härom dagen. Vi gick in och skulle hämta vantar och där står en fröken och klär på en annan kille. Hon säger -David har kissat på toaletten. Varpå Kelvin klappar honom på axeln och säger "ätte ba killen, tor kille" (= jätte bra killen, stor kille) :lol: Inte en tanke på att han själv kanske borde testa det där med toan. Jaja... d kommer väl :wink:

:lol: :lol: Tänk vad underbart gulliga de är med sina "kommentarer" :lol: :lol:
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » mån nov 19, 2007 08:37

Tänk vad underbart gulliga de är med sina "kommentarer

När jennifer var och handlade mat med sin pappa häromveckan och det stod en frqamför i kö när det kom till kassan börjat hon ropa Flytta på dej! FLYTTA PÅ DEJ! FLYYYYYYTTAAA PÅ DEEEEEJ!!!!!!!
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » mån nov 19, 2007 10:01

Vet ni - gör som jag, skriv ner allt det roliga i en fin skrivbok! Jag har gjort det till och från med saker som Jesper har sagt och det är SÅÅÅÅÅÅ kul att ha kvar! Man tror att man ska komma ihåg, men det är omöjligt att komma ihåg allt. Det är superskoj både för en själv och barnet självt, när han eller hon har blivit lite större, att läsa alla tokigheter. Jag önskar att jag hade varit bättre på att skriva ner, men vi har en hel del.

En hysteriskt kul grej Jesper sa när han var runt 2½ var detta:
Som alla föräldrar (tror jag) tycker jag också det är rätt skönt när väldigt högljudda leksaker tystnar - typ när batterierna tar slut (eller plockas ur när gullungen sover eller nåt :oops: ). Att skylla på att batterierna är slut har i alla fall jag haft som en vanlig ursäkt till att den där tjutande brandbilen slutat låta, eller att den spelande leksakstelefonen helt plötsligt inte ringer längre...
En dag talar Jesper högtidligt om att nu ska han minsann släppa en fjärt. Han trycker på, men ingenting händer.
"Kommer det ingen fis?" undrar jag.
"Nää... ingen pjutt ida'.... battejiet e slut."

:D :D :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav ashe2 » mån nov 19, 2007 11:08

:lol: Ronja säger inga meningar än men det kommer nya ord hela tiden! En morgon när vi gick in i vardagsrummet hade jag lämnat ett glas på bordet. Hon tog upp det, tittade i, provade dricka, tittar på mig och säger TUT(slut). När vi byter blöja berättar hon att vi ska TÄTTA(tvätta), sedan säger hon tappa, mamma, pappa, tutte...Säkert mer som jag inte kommer ihåg nu :wink:
060621
BildBild

080617
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online
Alltid online

Inläggav ZandraSanna » mån nov 19, 2007 14:35

Vad gulligt att Ella pratar så mycket :)
ZandraSanna

Inläggav Xena66 » mån nov 19, 2007 17:35

HelnaS: :lol: :lol: ,då kanske du får "fixa" lite batterier till gullungen,vilken kommentar,va! :lol: :lol:

Jag tror att själv ska jag "plocka ur batterierna" på lilleman,vissa dagar är det rena trumpetfanfarerna :lol: :wink:
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav fumlan » mån nov 19, 2007 20:12

CarroHaak skrev:Haha, jag tror man kommer få mycket skoj åt allt tokigt de säger! Skulle lämna Kelvin på dagis härom dagen. Vi gick in och skulle hämta vantar och där står en fröken och klär på en annan kille. Hon säger -David har kissat på toaletten. Varpå Kelvin klappar honom på axeln och säger "ätte ba killen, tor kille" (= jätte bra killen, stor kille) :lol: Inte en tanke på att han själv kanske borde testa det där med toan. Jaja... d kommer väl :wink:

Hahaha, bäst idag! :lol: :lol: :lol:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » mån nov 19, 2007 20:52

hi-hi,,,, Häromdagen var Zelda nere hos sin farmor,,,och där har dom en katt som heter Piff,,,,,ni kan ju tänka er vad detta blev för Zelda,,,,hon hade gått och ropat "piss-piss-piss" hela tiden,,,,,så gulligt :D
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Ur barnamun