Systemkamera-tråden!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Systemkamera-tråden!
Hinner inte skriva så mkt just nu, men börja med att sätta kameran på Auto så är det bara att knäppa kort, tills du lärt dig mer om kameran. Det är nog bra att sätta den på autofokus också så du slipper hålla på med fokusen (om du inte vill det förstås). Det gör du på (på vår kamera iaf) vänstra sidan av objektivet, där det är en liten knapp som det står AF eller MF på (Auto Fokus/Manuell Fokus).
-

Nelia - Alltid online

Ååå jag vill åsså haaaa....Har fått erbjudande om att köpa en Nikon D60 för 5500:- men alla andra jag känner har Canon och det känns varmare om hjärtat. + att jag inte har 5500:- att lägga på en kamera just nu heller.
JAg kan inte heller nåt...men leka och exprimentera brukar vara det bästa.
JAg kan inte heller nåt...men leka och exprimentera brukar vara det bästa.
- sprallos
Det beror ju lite på vilka bilder du skall ta...
Jag kan ju tipsa om att om du skall ta kort på ett barn i farten så är sportinställningen att rekommendera... Blir lite lättare att fånga en bild som inte är suddig...
Jag tycker att du skall börja med att bekanta dig med kameran. Knäpp många bilder och känn dig fram.
Tänk också på att långt ifrån alla bilder blir bra.
Jag brukar säga att på 100 bilder blir det kanske 10 st som är helt bra...
Du vet väl om att du kan ladda ner kameraguiden på canons hemsida? Så du kan läsa dig till vad alla knappar och inställningar är till....
Jag kan ju tipsa om att om du skall ta kort på ett barn i farten så är sportinställningen att rekommendera... Blir lite lättare att fånga en bild som inte är suddig...
Jag tycker att du skall börja med att bekanta dig med kameran. Knäpp många bilder och känn dig fram.
Tänk också på att långt ifrån alla bilder blir bra.
Jag brukar säga att på 100 bilder blir det kanske 10 st som är helt bra...
Du vet väl om att du kan ladda ner kameraguiden på canons hemsida? Så du kan läsa dig till vad alla knappar och inställningar är till....
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Foto & scrapbooking