Syskonvagn - eller hur gör ni?
Re: Syskonvagn - eller hur gör ni?
Ja jag hoppas det iaf.. Känns som ett bra köp nu. eftersom de flesta vi tittat på ligger runt 3-3500 kr.. =)
-

Petra86 - Alltid online

Tvillingvagnar är ju oftast dyra även som begagnade. Sen så beror det ju så på var man bor nära storstäder blir det ju oftast dyrare.
Jag hade ju riktig tur när jag hittade våran Carena med mjuklift för 1500 :- och den var så gott som oanvänd med.
Jag hade ju riktig tur när jag hittade våran Carena med mjuklift för 1500 :- och den var så gott som oanvänd med.
- Taweret
- Alltid online

Ja det är ju det.. man kan tycka att priset egentligen borde sjunka ganska drastiskt på en använd vagn, men det gör det ju inte direkt..
Men då vet man ju att får vi inte användning av den så kan vi ju sälja vidare den sen, för säkert samma pris..
Ja det var ju ett bra pris också.. man ska ha tur tror jag!! =D
Men då vet man ju att får vi inte användning av den så kan vi ju sälja vidare den sen, för säkert samma pris..
Ja det var ju ett bra pris också.. man ska ha tur tror jag!! =D
-

Petra86 - Alltid online

lime95, vi har en teutonia syskonvagn, en gammal begagnad och vi har varit jättenöjda med den. Nu när det blev kramsnö och oplogat överallt var det dock inte så skoj. Hjulen är ju platta och där fastnade det en massa snö som åkte i under stänkskyddet och hjulen slutade rulla och man fick peta loss men är det bara plogat så funkar det.
Den är väldigt svår att lyfta i och ur bilen men man får hitta en teknik som passar helt enkelt. Vi åker inte bil så ofta och gör vi det så är det inte så ofta vi har behov av vagnen ändå. Gabriel går väldigt mycke själv även långa sträckor.
Jag var en av de som velade om att skaffa eller inte skaffa syskonvagn men jag är glad att jag gjorde det för de gånger den behövs är det guld värt.
Jag som är van vid emmaljungas stora och bra suflett gillar inte riktigt teutonias men har börjat vänja mig nu iallafall.
Bara att fråga på så svarar jag!
Den är väldigt svår att lyfta i och ur bilen men man får hitta en teknik som passar helt enkelt. Vi åker inte bil så ofta och gör vi det så är det inte så ofta vi har behov av vagnen ändå. Gabriel går väldigt mycke själv även långa sträckor.
Jag var en av de som velade om att skaffa eller inte skaffa syskonvagn men jag är glad att jag gjorde det för de gånger den behövs är det guld värt.
Jag som är van vid emmaljungas stora och bra suflett gillar inte riktigt teutonias men har börjat vänja mig nu iallafall.
Bara att fråga på så svarar jag!
- lolenona_84
- Alltid online

KAli: Har ju helt missat att du ville ha hjälp! Det var ju en månad sen. har du kommit på hur man gör nu kanske, eller fått annan hjälp.
Först fäller man ju upp spärrarna på sidorna och fäller ryggsidan framåt. Fäll ner styret. När det är gjort ser man tre rampinnar som går längs med ryggstöden på vagnen. Håll i dem (2 av dem) och sätt foten på shoppingpåsens kant. Tryck ner/framåt med foten och dra uppåt med händerna.
Först fäller man ju upp spärrarna på sidorna och fäller ryggsidan framåt. Fäll ner styret. När det är gjort ser man tre rampinnar som går längs med ryggstöden på vagnen. Håll i dem (2 av dem) och sätt foten på shoppingpåsens kant. Tryck ner/framåt med foten och dra uppåt med händerna.

-

Redhotwera - Alltid online

Alltså hittills har vi bara emmaljungan med ståbräda och det fungerar bra. Inga som helst problem, Tim älskar sin ståbräda men jag börjar ändå fundera på syskonvagn...
TIm börjar så sakteliga att inte vilja sova på dagarna fast han behöver vila och en bra lösning då är att gå en sväng med vagnen så får han vila eller sova där och jag får luft och en stund för mig själv. Jag saknar faktiskt att kunna ta en promenad på dagarna hemma.
Jag kommer alltså inte använda syskonvagnen jätte mycket vad det känns som. Men jag vill ändå ha en
Jag känner att vad som helst skulle duga också hittade jag den här på blocket.
http://www.blocket.se/gavleborg/Herqule ... m?ca=5&w=1
Någon som vet något om Herqules? Hittar typ ingen info på nätet...
Nu vaknar ungarna....
TIm börjar så sakteliga att inte vilja sova på dagarna fast han behöver vila och en bra lösning då är att gå en sväng med vagnen så får han vila eller sova där och jag får luft och en stund för mig själv. Jag saknar faktiskt att kunna ta en promenad på dagarna hemma.
Jag kommer alltså inte använda syskonvagnen jätte mycket vad det känns som. Men jag vill ändå ha en
http://www.blocket.se/gavleborg/Herqule ... m?ca=5&w=1
Någon som vet något om Herqules? Hittar typ ingen info på nätet...
Nu vaknar ungarna....
-

Fluffis - Alltid online

Haha, mini-mamman, förlåt att jag skrattar, men jag ser dig framför mig
Det var faktiskt en av orsakerna till att jag föll för syskonvagn då jag tänkte på vintern och om den skulle bli lika snörik som i fjol. Nu är jag nog glad över min easy walker. Fast de senaste 10 dagarna har vi varit inne för Casper har varit sjuk
Och Sitamoia: din beskrivning över varför ni behöver syskonvagn kunde jag inte ha skrivit bättre själv; precis så där är Casper också!
- mymlemamma
- Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar