Syskonvagn!!
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Syskonvagn!!
Har funderat på vilken Syskonvagn man ska ha, har ingen som helst erfarenhet om detta, så de skulle va kul å höra vad ni som har erfarenhet tycker.. Carena, Emmaljunga, Babytravel m.m..?!??
Kram Amanda
Kram Amanda
- NomiesMamma
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Syskonvagn!!
Vi har en Carena Double Swing 2010 års modell och vi är helnöjda. Liggdelen är lite liten, men det tror jag alla liggdelar upplevs som då man har en bebis som är född på vintern. De måste ju han så mkt kläder på sig då.
Vagnen är mkt lättkörd, och har stora varukorgar under. Sittdelen för det stora syskonet har jättebra med plats och fullt liggläge.
Vagnen är mkt lättkörd, och har stora varukorgar under. Sittdelen för det stora syskonet har jättebra med plats och fullt liggläge.
- Lejonella
- Alltid online

Vi har en Teutonia och är nöjda med den. Lite stor och klumpig att lyfta in i bilen men det kanske alla är i och för sig.
Gabriel, den stora killen, är gränsfall för stor för den nu när det är vinter men det funkar. Han är medelstor till växten.
Väldigt lättkörd vagn med bra stötdämpning. Den fungerar dock inte alls bra att köra i lös kramsnö men i plogat väglag eller pudersnö fungerar bra.
Gabriel, den stora killen, är gränsfall för stor för den nu när det är vinter men det funkar. Han är medelstor till växten.
Väldigt lättkörd vagn med bra stötdämpning. Den fungerar dock inte alls bra att köra i lös kramsnö men i plogat väglag eller pudersnö fungerar bra.
- lolenona_84
- Alltid online

Tack, för tipsen..! Har hört myk bra om Carenan, Tentonia visste jaf inte ens att den fanns i syskon vagn, kul nu ska kolla på den.. 
Kram
Kram
- NomiesMamma
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Vi har en Phil&Ted Dash som vi är supernöjda med. Smidigt att man kan använda den som enkelvagn med 
- emmaoskrutten
- Alltid online

Maximus 2007
Nova-li 2009
Elsa 2011
Nova-li 2009
Elsa 2011
-

Jenima - Har vimedbarn.se som startsida

finns ännu fler gamla trådar tror jag, så sök om du vill läsa mycket!
jag har en babytravel, också varit supernöjd men det som jag verkligen ville skriva här var att buggaboo tydligen har en syskonvagn på gång! det låter ju spännande (om man har gott om pengar då vill säga
)
jag har en babytravel, också varit supernöjd men det som jag verkligen ville skriva här var att buggaboo tydligen har en syskonvagn på gång! det låter ju spännande (om man har gott om pengar då vill säga
-

Kali - Alltid online

jag har en baby jogger city select super duper nöjd! går att ha som enkel samt vända sitsarna hur mann vill.
- hellokitty
- Alltid online

Teutonian är väldigt bra med för att den har så breda sittytor men ändå inte en bredare vagn totalt sett 
- lolenona_84
- Alltid online

Har en Easy Walker och är jättenöjd! Om jag skulle välja utan att bli erbjuden en begagnad vagn nästan gratis skulle jag dock överväga en chariot cougar.
- mymlemamma
- Alltid online

Hur länge har man nytta av syskonvagn? jag menar när slutade ni med syskonvagn och övergick till enkelvagn till det lilla barnet och storebror/storasyster gick brevid/ åkte på ståbräda?
På prat om ståbräda, hur lång orkar man ha brnet där? En liten stund eller flera km
Funderar på OM nu adam får syskon skall man då sattsa på syskonvagn, han blir ju över tre år. Eller är det stpbräda som gäller? Vi går ofta in till stan och det är ca 5 km dit.
På prat om ståbräda, hur lång orkar man ha brnet där? En liten stund eller flera km
Funderar på OM nu adam får syskon skall man då sattsa på syskonvagn, han blir ju över tre år. Eller är det stpbräda som gäller? Vi går ofta in till stan och det är ca 5 km dit.
- carina_
- Alltid online

Carina det där nog lite upp till dig själv. Är Adam van att gå så är det säkert inga problem att låta honom stå på en bräda men det är ju så olika på barn och barn. Jag ska nog träna Oskar på i sommar att använda brädan mer när vi går kortare turer för han vill helst gå. Det har dock varit skönt att ha en tvilling vagn trots att jag var emot det i början. Så jag skulle nog börja med ståbräda i ert fall för att ev köpa en tvillingvagn senare om det behövs.
- Taweret
- Alltid online

vi har också funderat på detta med syskonvagn. Vi har klarat oss bra med en enkelvagn hittils, i våras/somras/höstas åkte stora killen vagnen medans vi bar minimannen i sele. Nu på vintern åker båda pulka.
Men jag har börjat fundera på en Basson baby duo, den verkar rätt smidig. Sittdelarna går att vända separat så den ena kan sitta mot den som kör och den andra vänd ifrån.
Men jag har börjat fundera på en Basson baby duo, den verkar rätt smidig. Sittdelarna går att vända separat så den ena kan sitta mot den som kör och den andra vänd ifrån.
- mia85
- Alltid online

vi har en mikado, toppen.. en av dom få som har vändbar sittdel, vilket jag tycker är det viktigaste. sen svängbara, stora luftdäck.. toppenvagn!
-

evelinah - Alltid online

17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack