Banner Forum Image

Syskontråden :)

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Syskontråden :)

Inläggav milla » ons maj 12, 2010 11:01

När jag fick andra barnet i mars förra året så var det inte så många här som hade fler barn,men nu när det ploppar ut bebisar till höger och vänster så tycker jag att det kan vara kul med en syskontråd där man kan ge varandra tips o råd,berätta om barnen lärt sig nåt nytt eller kanske bara snacka goja :D
Hoppas att fler tycker det :)
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Re: Syskontråden :)

Inläggav HärligaTöser » ons maj 12, 2010 13:25

låter kul, jag har ju nårra så man hakar på :)
Bild
............................................
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » ons maj 12, 2010 13:30

Kul :)
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons maj 12, 2010 14:28

Det låter som en bra idé. Jag hänger gärna på då jag känner att man har lite andra tankar och funderingar nu med tvåan än vad jag hade med ettan. Samt att det blir ju annorlunda när man ska dela på tiden mellan två eller flera barn.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » ons maj 12, 2010 21:07

Taweret: Ja man har ju lite andra frågor med tvåan... Har det gått bra för er som bara har ett år mellan barnen? Dom kommer säkert ha superkul tillsammans när dom blir lite större :)
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons maj 12, 2010 21:34

Jag tycker det har gått bra så här långt. Visst var det lite svårt i början att få till matningar osv samt att jag fick sova då Alma hade kolik men allt sånt löser sig ju på något sätt :D
Nu börjar man märka att dom har mer utbyte utav varandra men även att Oskar har gått in i trots och testar alla gränser även vad han får göra mot Alma och inte. Det är väl också först nu som vi börjat märka av någon form av svartsjuka då han inte visste vad det var när hon kom. Nu vet han ju dock att han måste dela oss med henne så det är inte så farligt.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » tor maj 13, 2010 11:29

Jag tyckte att det var jobbigt i början. Mest att det kändes som att jag inte räckte till då Molly är enormt närhetskrävande. Men det börjar gå bättre och Tindra avgudar sin lillasyster och det känns väldigt skönt :)
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » tor maj 13, 2010 15:33

jodå, det funkar bra, även om syskonbråken kommer lite ibland. Vickan hon leker inte så mycket med annica, men är gärna och hjälper henne med skorna, blöjbyten osv. Emilia hon leker mer med henne, de verka ha lika lustiga humor båda två :)
men visst de ha mycket nytta av varandra ju äldre de bli :)
Bild
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » tor maj 13, 2010 19:04

Håller med om det ni skriver att det var jobbigast i början... Jag tyckte det var jobbigt innan man kommit in nån rutin och man inte riktigt hade koll på när den minsta var trött osv,nu kan man ju planera på ett annat sätt så att det inte blir jobbigt :D Märker verkligen att dom får roligare och roligare ihop ju äldre Elin blir,nu kan dom sitta och leka i badet tillsammans och leka med lego mm...
Vi har aldrig märkt någon svartsjuka från storebrors sida däremot blir Elin ibland arg och ledsen när storebror sitter hos mig eller blir buren,konstigt...man tycker ju att det är den större som ska bli svartsjuk :roll: Men det kanske mer beror på att hon är extremt mammig just nu och inte på att hon är svartsjuk... Skönt att det verkar gå så bra för alla :D
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor maj 13, 2010 22:22

Det blir roligare ju äldre Penny blir. Nu kan de båda sitta i Edwins rum och leka med lego. Han bygger och hon sitter och smakar på legobitarna :D
Edwin är Pennys idol! Det är jättekul att se de båda tillsammans. Han är även jätteförtjust i henne. Han är fullt medveten om att vi är 4 i familjen. Det är skönt tycker jag.
Edwin får inte den närhet han vill ha av mig eftersom jag fortfarande bär Penny en del. det blir bättre och bättre ju mobilare hon blir.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » sön maj 16, 2010 13:46

Håller med om idoliserandet! KAspian är Ceras stora idol. JAG tycker det är roligt med två, och de har redan utbyte av varandra. Kaspian växlar mellan att vara världens snällaste, mata ge saker krama..och vara missunsam och ta alla Ceras saker eller putta omkull henne. Men det känns inte som svartsjuka direkt, mer som att han testar vad man kan och inte kan göra med henne. Ibland leker han rätt våldsamt med henne också och man vill rusa dit och rädda henne :-) Men oftast skrattar hon bara så hon kiknar när han rullar runt med henne på golvet, hon är himla kaxig och bra på att ta för sig :-)
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » sön maj 16, 2010 18:56

maiyah: Känner igen allt du skriver :)
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » ons maj 26, 2010 13:10

Elin har fått plats på samma dagis och avdelning som storebror går på och igår var vi där och hälsade på.... Det gick jätte bra,vi var ute en stund på deras gård och storebror stjutsade henne på en cyckel som har en liten kärra bakom där Elin kunde sitta,båda två tycktre det var jätte roligt och storebror verkade stolt över att visa pp sin syrra :D Sen lekte hon lite inne en stund och så stannade vi och åt lunch... Hon är jätte mammig och har varit länge så jag har haft lite funderingar på hur det ska gå när i ska vänja in henne i augusti,så det kändes jätte skönt att hon faktiskt verkade tycka att det var roligt,fast hon för det mesta ville att jag skulle vara i närheten :wink:
Förra helgen var jag och min sambo barnfria,vi var på massage,ute och käkade och sov på hotell,och inte nog med det,min sambo gick ner på knä och friade på hotellrummet :D Med världens finaste ring som han vet att jag verkligen skulle vilja ha den dagen vi gifter oss :D Min syster och hennes man var barnvakt under tiden och då passade Elin på att gå 10-15 steg :shock: Innan dess hade hon tagit 2 steg en gång,och inga mer efter det.... :lol:
Hur går det för er andra?
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » ons maj 26, 2010 14:09

här är alla tre hos sin dagmamma och det funkar bra :)
anki har gått sedan 9månader.
annars har vi en mini-tonåring som inte lyssnar nått och en vulkan som skriker när det går imot henne :) underbart eller hur?
Bild
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » ons maj 26, 2010 15:02

Grattis Milla!

Här är det allmänt kaos, vi har vattenskada i vårt nya hus och bor hos mina föräldrar på deras båt. lite sådär småjobbigt för min man att bo hos svärföräldrarna och det blir ju mycket mer saker man inte får röra och pilla på osv när man inte är hemma.

Så Kaspian har fått problem med kisseriet, vet inte om det är för mycket förändringar eller nått. Han glömmer säga till att han behöver kissa fast han varit blöjfri i ett år snart..superjobbigt med massor och åter massor med tvätt. Sen har han även börjat ha olyckor på natten vilket han aldrig haft förut. Hoppas att det är väldigt övergående och försivnner när vi frå flytta hem igen.

Sabla rörläggare som inte dragit åt kopplingarna!!
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Allmänna trådar om barn