Banner Forum Image

syskon verkstad med start sommar/höst

syskon verkstad med start sommar/höst

Inläggav gellis » tis feb 01, 2011 18:30

Tjhohoo nu har jag å sambon äntligen bestämt att från midsommar kör vi gummi fritt. jag var inne på gyn idag för att kolla upp mina äggstockar efter min lilla operation för drygt 1 vecka sedan och då såg läkaren TATADA ett ÄGG. Efter att ha tänkt hela beslutade jag mig äntligen för att baka bebis under våran utland semester, hela släkten ska med så det finns gott om fri villiga barn passare så vi kan "ligga i" :D.

Nu vill jag veta om det är fler som ska börja baka syskon, så vi kan följas åt :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Re: syskon verkstad med start sommar/höst

Inläggav sprallos » tis feb 01, 2011 20:39

Nice!! Kul....en trea..:-)

Det finns en tråd för detta "Vi som försöker bli gravida" eller nåt sånt heter den, men den kanske inte är helt 100% passande heller...än...;-)
sprallos

Inläggav gellis » tis feb 01, 2011 21:10

Sprallos jag komer att haka på den när vi väl bli lite mer aktiva i försökandet :D.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » ons feb 02, 2011 15:34

Mja, skulle tro att bakningen sätter igång vår/sommar här. vill nog ha nästa tätt, men inte före årsskiftet. vår erfarenhet är att dte går snabbt (ingen garanti för det nästa gång) när vi tillverkade Nike så var det ju 3e graviditeten på ½år. Man kan ju hoppas att det går lika enkelt nästa gång.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » ons feb 02, 2011 17:50

bägge gångerna har det tagit sig på 1:a och 2:a försöket, sist körde vi med äl test och kommer att köra det denna gång oxå. vi hoppas på april/maj barn ev juni, blir det inte så så pausar vi och sattsar på höst barn istället :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » ons feb 02, 2011 17:54

glömde skriva att innan baknings dax så vill jag gå ner mina sista 5 gravkilon, jag går upp så mycket när jag blir gravid och vill ha en bättre start vikt denna gång.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » ons feb 02, 2011 18:38

ohhh... jag vill vara med här.... men jag är inte helt hundra... o har ju inte riktigt godkännande av gubben än men har lärt mig att det är bäst att bestämma själv så får han vänja sig vid tanken :) han ville varken ha vår första eller vår andra!

det har ju vart ganska tungt o ha dem så nära men jag blir så överlycklig när ja ser hur kul de har ihop... o se skulle ja vilja vara klar med dessa bebispår snart s jag kan njuta av mina barn :)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » ons feb 02, 2011 19:22

ToToRo skrev:det har ju vart ganska tungt o ha dem så nära men jag blir så överlycklig när ja ser hur kul de har ihop... o se skulle ja vilja vara klar med dessa bebispår snart s jag kan njuta av mina barn :)

jag känner precis lika dant, den är en sånn lycka att se tjejerna leka med varandra igår sa Isabell jag älskar dig lilla syster och pussade henne på pannan :).

min mamma har varit väldigt anti att vi ska köra på en gång till och jag kan förstå henne på ett sett. hon tänker på den ekonomiska biten och sen på min kropp, eftersom jag har haft 2 tuffa graviditeter och hon har varit orolig varje gång.

gubben sa igår att han var besviken att vi inte kunde satsa på detta ägg, han sa att han hade bra känningar för detta ägg :lol:.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav mia85 » ons feb 02, 2011 20:08

ååå här kliver jag in och känner mig som hemma :)

efter bröllopet i sommar så kommer portarna för syskonverska´n slås upp på vid gavel! :)
Vi har 2 supergoa söner så nu har jag sökt fram massa info om hur man maxar sina chanser att få en flicka, återstår att se om det funkar för oss ;)

har ganska lätt för att bli gravid me. Första sonen blev till på, tror det var, 5 dagar! Vi skålade på tolvslaget nyår 07/08 om att försöka och räkna fertila dagar mm. Enligt UL ska jag ha blivit gravid 5 januari ;)
Andra sonen gick också ganska snabbt. Gravid på tredje försöket med fick missfall i v.5, sen blev Theomannen till på försök fyra efter det.
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » ons feb 02, 2011 21:22

mia85: hahah vi har skämtat här hemma att det är vattnet i byn som gör att 80% av dom söm fötts senaste 5 åren är tjejer men sen 2010 så fick alla helt plötsligt pojkar nästan :). Ni får väl prova ställningar ni annars inte brukar köra det kanske är tricket ;)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » ons feb 02, 2011 21:26

Jag hänger också på här! Är inte så aktiv på forumet längre, har helt enkelt inte tid och ork, men vill gärna vara med på ett hörn i alla fall. Vi tänkte börja försöka i oktober. Rätt specifikt, men jag vill bli klar med min utbildning först och det är 30 september. :)
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons feb 02, 2011 21:54

Ang att öka chansen för det ena eller andra könet så har jag fattat det såhär.

Killar simmar fortare än tjejer, men tjejerna är mer seglivade. Så gör man det när man har ÄL så kommer killarna simma om tjejerna och vara först fram till ägget som redan är på plats så att säga. Men gör man det några dagar innan ÄL så kommer alla hinna fram och inse att ägget inte är där än. Killarna överlever inte väntan, men så när ägget kommer är dom seglivade tjejerna kvar..:-)

Sen om det är nån sanning i det vette 17...+ att det inte finns nån regel utan undantag. Det lär finnas seglivade killar och snabba tjejer också.
sprallos

Inläggav gellis » ons feb 02, 2011 22:02

Sprallos jag tror jag faktiskt har hört desamma på något program på discovery, men i vårt fall så körde vi spot on och de blev en tjej. Men kan det inte vara lite genetiskt oxå för vissa får ju bara nästan samma kön.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Petra86 » ons feb 02, 2011 22:05

Precis så har jag också hört sprallos!! =))
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online
Alltid online

Inläggav mia85 » ons feb 02, 2011 22:37

Det jag hittat hittil är

* mycket sex, dock inte närmare äl än 3 dagar. Just för att tjejsimmarna lever längre och väntar in ägget, närmare än så så spurtar pojksimmarna förbi
* simmarna ska hållas varma innan, flicksimmarna klarar det bättre än pojksimmarna
* kvinnan ska äta tranbärskapslar och mycket mjölkprodukter
* undvika salt mat, potatis, kött och kaffe
* hålla en surare miljö down there ex. med rfsu:s intimtvål
* killen ska komma grunt, gärna i mynningen (i missionären)

är nog lite mer.. men kan inte mer än så på rak arm :) att vi bli jätteglada för en pojk till behöver jag nog knappt nämna ;)
mia85
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Bli gravid