syskon verkstad med start sommar/höst
Re: syskon verkstad med start sommar/höst
Nu närmar sig augusti!
Jag har börjat med folsyra nu, så har jag börjat i god tid innan
Jag har börjat med folsyra nu, så har jag börjat i god tid innan
- mia85
- Alltid online

Jag tar Mitt val kvinna (eller liknande..) där är 600µg folsyra i.. Det som förbryllar mig är att om man köper "bara" folsyra så innehåller en tablett 400mcg..
Är mcg och µg samma sak (alltså microgram)? För i så fall innehåller ju min multivitamin mer folsyra än den renodlade folsyratabletten... Eller är det olika måttenheter??
Någon som kan reda ut det till mig?
Ursäkta förvirringen!!
Är mcg och µg samma sak (alltså microgram)? För i så fall innehåller ju min multivitamin mer folsyra än den renodlade folsyratabletten... Eller är det olika måttenheter??
Ursäkta förvirringen!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

Får väl lite smått smyga in mig här sådär lite i hemlighet;) Vi gifter oss i slutet av maj men sen så småningom skulle ett syskon nog vara välkommet:) Men som sagt så vill jag INTE att någon jag känner får reda på det så inga kommentarer om sånt på min blogg! Uppfattat?!;) Har haft 2 missfall i vinter som jag inte heller pratar om.
Kanske är jag gravid redan?! Vem vet;) Men det här är hemligt som sagt!
Kanske är jag gravid redan?! Vem vet;) Men det här är hemligt som sagt!
- JS_
- Har vimedbarn.se som startsida

Lillan: ingen aning =/ men det borde vara olika så att det är mindre i multivitaminen.
JS: vad kul
Jag ska inte skriva nåt där, lovar! 
JS: vad kul
- mia85
- Alltid online

Lillan08 skrev:Jag tar Mitt val kvinna (eller liknande..) där är 600µg folsyra i.. Det som förbryllar mig är att om man köper "bara" folsyra så innehåller en tablett 400mcg..
Ursäkta förvirringen!!
Har kollat upp det faktiskt! Och det visar sig att ACO-Kvinna, som jag tar (inte Mitt val Kvinna som jag skrev innan), har 50% mer folsyra (både µg och mcg betyder microgram) än folsyratabletterna!!!
Mina multivitaminer har alltså 600µg folsyra medans "Folsyratabletterna" har 400µg!
Dessutom får jag i mig andra B-vitaminer som också är bra när man är gravid, typ B6 m.m!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Hej hopp! Oj va många som skrivit här sen jag tittade in sist (längesen med andra ord)...
Här gick det lite snabbare än väntat och jag blev gravid på första "försöket". Är troligtvis i vecka 5-6 nu och det betyder bf i början av januari. Kul men lite oväntat!
Nu undrar jag iaf om det är någon som vet när man ska kontakta mvc, och när är första besöket!? Jag minns inte alls hur det va sist.
Här gick det lite snabbare än väntat och jag blev gravid på första "försöket". Är troligtvis i vecka 5-6 nu och det betyder bf i början av januari. Kul men lite oväntat!
Nu undrar jag iaf om det är någon som vet när man ska kontakta mvc, och när är första besöket!? Jag minns inte alls hur det va sist.
- Steff*
- Nykomling

Steff*:STORT GRATTIS!!!!!!!
Kontakta MVC på en gång för ett inskrivningssamtal.. Går du privat så lär du dessutom få ett VUL runt v.9!!
Grattis igen!!!
Grattis igen!!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Grattis Steff*
jag håller med lillan, ring med en gång. Man kan ju ringa direkt när man har plussat =)
- mia85
- Alltid online

Tack va snälla ni är! Nu har jag ringt och fick tid direkt
.
Min sambo ville hemskt gärna berätta för våran dotter, men jag är lite orolig att hon kommer gå runt och "prata" om det... Vill ju vänta med att berätta för folk. Frågan är om hon ens fattar hon är ju bara 2!?
Hoppas det blir fler pluss här snart (även om det är tidigt
)
Min sambo ville hemskt gärna berätta för våran dotter, men jag är lite orolig att hon kommer gå runt och "prata" om det... Vill ju vänta med att berätta för folk. Frågan är om hon ens fattar hon är ju bara 2!?
Hoppas det blir fler pluss här snart (även om det är tidigt
- Steff*
- Nykomling

Hej! Bra tråd, jag har velat bli gravid så fort som möjligt efter vår första. Men jag ammar nog för mycket fortfarande, har inte fått mens än tyvärr. Kollar sekretet om jag har ägglossning så att jag vet innan första mensen skulle dyka upp..., om det nu inte blir en mens utan ägglossning först vilket är rätt vanligt när man fött barn. Hur lång tid har det tagit för er andra att få igång ägglossning eller mens. Hur länge har ni ammat - och har det haft någon betydelse för om ni blivit gravida igen.
Jag blev gravid på första försöket, hoppas att det ska gå lika lätt även med vårt andra barn.
Kommer att följa er här nu
Lycka till!
Jag blev gravid på första försöket, hoppas att det ska gå lika lätt även med vårt andra barn.
Kommer att följa er här nu
- Lilja74
- Gillar vimedbarn.se

Jag blev också gravid på första försöket med första sonen =)
Jag började sen försöka bli gravid när han var nästan 5 månader, lyckades när han var 7 månader och jag slutat helamma. Fick tyvärr mf då och sen tog det sig på tredje försöket.
Efter båda förlossningarna har mensen kommit igång tidigt. Efter att avslaget tog slut tog det 4 veckor till mens första gången, 5 veckor andra gången. Båda gångerna har jag helammat. Ägglossningen har nog kommit igång lika snabbt.
Jag började sen försöka bli gravid när han var nästan 5 månader, lyckades när han var 7 månader och jag slutat helamma. Fick tyvärr mf då och sen tog det sig på tredje försöket.
Efter båda förlossningarna har mensen kommit igång tidigt. Efter att avslaget tog slut tog det 4 veckor till mens första gången, 5 veckor andra gången. Båda gångerna har jag helammat. Ägglossningen har nog kommit igång lika snabbt.
- mia85
- Alltid online