Syskon på halvtid
5 inlägg • Sida 1 av 1
Syskon på halvtid
Jag har världens underbaraste son på drygt 4 år. Hans pappa och jag har delad vårdnad så han är ju bara på halvtid hos mig. Nu är jag gravid igen med en annan man.... Barnet är beräknat till den 28 september. Mitt dilemma är när jag ska berätta för ernst att han ska få ett syskon.... har läst att man bör vänta tills man är i 6 månaden. Saken är den att hans pappa vet inget än och jag har ingen aning om hur han ska reagera. Det kan gå hur som helst och jag vill ju inte att detta ska bli en negativ upplevelse för ernst så det vore ju bäst om jag berättar det för honom istället för hans far. Men det börjar bli svårt att dölja magen snart så de kommer ju komma fram.... usch vad nervös jag är. Sen har man ju det problemet när barnet väl är fött.... Funderar mycket på om han ska känna sig utanför eftersom det nya barnet kommer vara här hela tiden men inte han.... Är det nån som har nått tipps eller råd...?
- HannaS
- Nykomling

Re: Syskon på halvtid
Jag berätta för mina barn när jag va i ca v 13 el 14. Han den minsta va då 5 år. (dom bor hos sin pappa varannan vecka) Jag berättade mycket om "magen" och så för han när dom va här, han fick se ul bilden o.s.v. Försökte infomera han så mycket som möjligt, givitvis dom andra oxå. När Julia kom så försökte jag så han fick vara med mig så mycket som helst, när jag amma, bytte blöja å myste i soffan.. Föröker så han blir så mycket delakitig som möjligt, köra henne i vagnen ute å så.. Det är vad jag förösker göra den veckan dom är här. Vet inte om det är någon hjälp det jag skrev men så har jag gjort och jag tycker det funkar bra... Lycka till när du väl berättar
-

tessan35 - Alltid online

du fick ju jättebra tips, berätta och prata prata prata massor om det. säg att det är lång tid kvar (för det är det ju för en liten) o köp böcker som handlar om att få syskon och läs dom tillsammans! finns en jättefin om busiga bebbens storebror, kommer inte ihåg vad den heter dock. någon annan kanske?
-

Kali - Alltid online

Nu e ju mina barn lite äldre men jag har hela tiden från magen till nu pratat om hur de va när dom va små att dom gjorde mycket samma som Engla te x de tycker dom e jätte kul!
-

anettejohansson - Alltid online

Tack. Det låter jättebra allt. Men då berättar jag när han kommer till mig på onsdag... å då kan jag ju passa på att berätta för hans pappa också så har han några dagar på sig att smälta det innan ernst ska dit igen. Wettergrens nästa nu då ;P
- HannaS
- Nykomling

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder