Svar snarast
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Svar snarast
Ska de sticka så förbannat i underlivet när man nyser eller hostar? känns som tusen nålar 
- Supermamman
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Svar snarast
kan det inte vara att när du nyser och hostar trycker dina magmuskler ner barnet som sedan trycker på en nerv 
-

gellis - Alltid online

ja minns att det stack när jag satt mig, men inte när jag nös... men jag kännde det bara kvällen innan förlossningen 
-

ToToRo - Alltid online

Det stack för mig oxå ibland, speciellt i slutet. Jag har för mig att min bm sa att det var för att bäbisen höll på att lägga sig rätt. Det kunde ila ibland oxå. Du behöver inte vara orolig
kan ju vara tecken på att bäbisen lägger sig rätt och att förlossningen kanske är påväg att starta? 
- laisa86
- Alltid online

När det sticker och ilar brukar det som sagt vara att bebisen börjat fixera sig. Säkert trycker det på lite extra när du hostar och nyser och spänner magen.
- sprallos
tack för era svar
de känns tryck ringde även förlossningen och fråga men där tyckte ja bara dom va otrevlig med sitt svar men ja är dock inte orolig längre...
- Supermamman

De ända som oroar mig nu är att dom vill ha ett extra ultraljud på mig på måndag för dom är osäker på om bebben ligger med huvud eller rumpa förs
ja hoppas verkligen de är huvud annars lät de som om dom ville testa rotera fast ja är så långt gånget men då har ja en svag aning om att ja kommer stenvägra och ta kejsarsnitt för ja har hört de gör GRÖNJÄVULSKT ont 
- Supermamman

Jag tycke inte att du ska stenvägra att göra kejsarsnitt, ställ inte in dig på att det gör jätteont. Kejsarsnitten kan göra ont efteråt, att det sliter lite i snittet och att man inte får lyfta tungt på ett tag. Men själva operationen brukar inte göra ont, kan kännas att dom bökar omkring i magen, men inte ont.
Men däremot har jag ju hört att vändingsförsöken brukar göra ont!
dom behöver väl inte göra ont, men dom kan det... jag hoppas att den lile inte vänt sig med rumpan neråt! Lite kul ändå att få göra ett ul såhär sent, en liten smygtitt innan bäbisen kommer ut 
Men däremot har jag ju hört att vändingsförsöken brukar göra ont!
- laisa86
- Alltid online

Jag hade hellre testat vändningsförsök än göra snitt...men du måste ju göra det du känner är bäst för dig. En kompis till mig fick göra en vändning i v 38-39 och det gick vägen. Hon låg med lite nedlutad huvudända på sängen sen fick dom liksom brotta runt bebisen. Sen fick hon ligga kvar ett tag för att bebben inte skulle snurra tillbaka.
Misstänker också att dom kommer vara rätt påstridiga med att vända, så om du verkligen inte vill så var bestämd till 1000.
Misstänker också att dom kommer vara rätt påstridiga med att vända, så om du verkligen inte vill så var bestämd till 1000.
- sprallos
Ja är i valet och kvalet om ja ska säga kejsarsnitt i vilket fall ja är sjukt trött på att åka dessa 10 mil fram och 10 mil tillbaka och fram och tillbaka ja är sjukt less på att vara gravid ja är sjukt less på att vara sjuk (dunderförkyld och hostar så ja har knivar i hela jävla underlivet) ja vet helt jävla ärligt inte om ja orkar mera SUCK VA JA HAR ÅNGEST
- Supermamman

Jag förstår att du är less! Det är inte roligt sista tiden!
Men tänk, snart håller du i en liten i din famn 
- laisa86
- Alltid online

Jo ja ska försöka så gott de går men ja har ju de ja har i bagaget från förra förlossningen oxå de spelar stor roll...
- Supermamman

Jag har inte varit med när du hade första förlossningen, får jag fråga hur den gick? Du behöver självklart inte svara om du känner att det blir för mkt att tänka på inför nu den här förlossningen! Jag förstår helt och hållet!
- laisa86
- Alltid online

Allt såg bra ut men de va på gränsen till för lite fostervatten men de va godkänt som tur va. Och kurvorna såg bra ut oxå...
Laisa86 ja du min förra förlossning kommer här...........
For in med vattenavgång den 28:e februari 2009 ca kl:23:40 kommer in till förlossningen den 1 mars runt 01:00 konstaterar att vattnet har gått men ja har inga egna värkar ja moler på detta dygn utan att de direkt händer någonting. Den 2:a mars kollar dom hur mycket ja är öppen och ja är öppen ca 2 cm på förmiddagen ja får dropp för att komma igång och efter många timmar är ja äntligen 4 cm öppen men sen är de stopp och ja vill inte öppna mig mera och har inte direkt några egna värkar utan dropp så dom konstaterar att ja ska göra ett akut kejsarsnitt och den 3:e mars klockan 00:45 har dom skurit ut våran son. Har alltså en stora dag en ganska tuff period där de händer lite och ja mår ganska dåligt tills dom beslutar för att göra ett snitt för att de blir lite för jobbigt. Och innan dom bestämde att de skulle bli snitt stod ja och skrek att dom bara skulle ta ut honom för ja orkade verkligen inte mera. Så i stora dag de blev som de blev, och innan ja fick allting förklarat för mig så trodde jag att om dom inte plockat ut honom så hade vi inte klarat oss för vi fick mycket dålig information samt att dom stack mig grymt många gånger och satte praktikanter då jag är grymt nålrädd och de har stor inverkan de med men har haft kontakt med freja här uppe och ja har nu en plan som ska följas till punkt och pricka och dom får inte avvika från detta schema då de va så dramatiskt som de va då vi väl va där. Låter kanske inte så dramatiskt när ja skriver och skulle ja skriva allt i detalj skulle de även låta värre men som sagt. Har haft ågren och ångest men ja har nu bestämt mig för att de blir en normal förlossning om inget oförutsett händer.
Laisa86 ja du min förra förlossning kommer här...........
For in med vattenavgång den 28:e februari 2009 ca kl:23:40 kommer in till förlossningen den 1 mars runt 01:00 konstaterar att vattnet har gått men ja har inga egna värkar ja moler på detta dygn utan att de direkt händer någonting. Den 2:a mars kollar dom hur mycket ja är öppen och ja är öppen ca 2 cm på förmiddagen ja får dropp för att komma igång och efter många timmar är ja äntligen 4 cm öppen men sen är de stopp och ja vill inte öppna mig mera och har inte direkt några egna värkar utan dropp så dom konstaterar att ja ska göra ett akut kejsarsnitt och den 3:e mars klockan 00:45 har dom skurit ut våran son. Har alltså en stora dag en ganska tuff period där de händer lite och ja mår ganska dåligt tills dom beslutar för att göra ett snitt för att de blir lite för jobbigt. Och innan dom bestämde att de skulle bli snitt stod ja och skrek att dom bara skulle ta ut honom för ja orkade verkligen inte mera. Så i stora dag de blev som de blev, och innan ja fick allting förklarat för mig så trodde jag att om dom inte plockat ut honom så hade vi inte klarat oss för vi fick mycket dålig information samt att dom stack mig grymt många gånger och satte praktikanter då jag är grymt nålrädd och de har stor inverkan de med men har haft kontakt med freja här uppe och ja har nu en plan som ska följas till punkt och pricka och dom får inte avvika från detta schema då de va så dramatiskt som de va då vi väl va där. Låter kanske inte så dramatiskt när ja skriver och skulle ja skriva allt i detalj skulle de även låta värre men som sagt. Har haft ågren och ångest men ja har nu bestämt mig för att de blir en normal förlossning om inget oförutsett händer.
- Supermamman

Vad skönt att UL gick bra och att det såg bra ut 
Men det var ingen rolig första förlossning alls =/ jag förstår att du inte vill ha ett till kejsarsnitt! Det är aldrig roligt med sånt =/
Men det var ingen rolig första förlossning alls =/ jag förstår att du inte vill ha ett till kejsarsnitt! Det är aldrig roligt med sånt =/
- laisa86
- Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack