Svärmorssyndrom:(
36 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Svärmorssyndrom:(
Har du en bra relation till din svärmor?
Själv har jag ingen relation alls eftersom min svärmor är en skräcködla, sådana vill man ju liksom inte ha kontakt med.

- Bilagor
-
- eye.jpg (59.67 KB) Visad 1123 gånger
- Milki
- Börjar hänga här en del

Det är väl inget direkt fel mellan min svärmor o mig,,,,,men det jag önskar är att hon skulle bry sig lite mer om Zelda än vad hon gör,,,,,(iofs så har hon skola som hon går i ) Men ändå,,,,,Hon verkar väl inte direkt ha det rätta intresset för att ha henne,,,,för då skulle det väl ha hänt att hon skulle haft henne mer än vad hon haft,,,,,hon har högst tagit långa promenader med henne,,,,sen har hon haft henne i 4 timmar EN gång,,,men-men,,,,man kan ju alltid hoppas att det blir bättre
-

Helen - Alltid online

Min är toppen, lite tråkigt är att hon och jag inte kan umgås annat än när Jonas är med för svärfar. Men hon kan inte umgås nån längre stund med sin dotter heller utan att han ringer och tjatar på henne att hon ska komma hem och laga mat till honom för att han är hungrig. Men hon sitter ju gärna barnvakt om barnet kommer hem till henne, så att hon slipper stressen av att han ringer var femte minut och frågar om hon kommer hem snart. 
-

amsan - Alltid online

Re: Svärmorssyndrom:(
Min svärmor e´en riktig ful fisk...
Hon har för det först aldrig brytt sig under mina gravidteter, inte ens en gång ett litet SMS eller MMS(skickar massa till min man bla. på sin hund osv). När barnen blivit födda har hon hälsat på nångång och kallar sig favoritfarmor och kan å vet allt bäst. Hon har behandlat mig jätte orättvist...bakom ryggen på min man, så han säger alltid när det kommer på tal att hon e´världens snällaste oxå blir han ledsen. Känner att det e´inte lönt att ta upp det till diskution igen, det blir bara ännu mer tjaffas. Men som hämd på henne kallar vi henne inte för farmor utan vad namn, hon har aldrig sagt något om det, men det kom sist vi var hos henne. Hon sa till vår dotter:- jag e´farmor, du kallar väl inte mormor för Inger..... Hon pratar eller nämner aldrig mina föräldrar, men förmodligen e´hon super svartsjuk för att vi umgås mycket med mina föräldrar och mina systrar och deras familjer. Hon träffar bara våra barn i samband med födelsedagar och vid något annan enstaka tillfälle. Hon e´förtidspensionär och har varit det i tio år, hon bor bara 6 mil från oss och har all tid i världen att hälsa på oftare. Men det gör hon inte så hon får skylla sig själv. Nu har jag bestämt mig för att behandla henne likadant tillbaka.
Hon har för det först aldrig brytt sig under mina gravidteter, inte ens en gång ett litet SMS eller MMS(skickar massa till min man bla. på sin hund osv). När barnen blivit födda har hon hälsat på nångång och kallar sig favoritfarmor och kan å vet allt bäst. Hon har behandlat mig jätte orättvist...bakom ryggen på min man, så han säger alltid när det kommer på tal att hon e´världens snällaste oxå blir han ledsen. Känner att det e´inte lönt att ta upp det till diskution igen, det blir bara ännu mer tjaffas. Men som hämd på henne kallar vi henne inte för farmor utan vad namn, hon har aldrig sagt något om det, men det kom sist vi var hos henne. Hon sa till vår dotter:- jag e´farmor, du kallar väl inte mormor för Inger..... Hon pratar eller nämner aldrig mina föräldrar, men förmodligen e´hon super svartsjuk för att vi umgås mycket med mina föräldrar och mina systrar och deras familjer. Hon träffar bara våra barn i samband med födelsedagar och vid något annan enstaka tillfälle. Hon e´förtidspensionär och har varit det i tio år, hon bor bara 6 mil från oss och har all tid i världen att hälsa på oftare. Men det gör hon inte så hon får skylla sig själv. Nu har jag bestämt mig för att behandla henne likadant tillbaka.
- JonteåNea
- Nykomling

36 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3