Storlekar på POP och Didrikson
8 inlägg • Sida 1 av 1
Storlekar på POP och Didrikson
Kanske att jag tänker försöka fynda vinterkläder till Gabriel på Tradera men hur är kläderna i storlek? Stora, små? Är de bra? Eller är det någon som har tips på bra prisvärda vinterkläder? Nya i butik alltså. Är det så syrt som 1500:- så fyndar jag hellre något på tradera. Nu är ju Gabriel så stor att han kommer leka i snö och slask ordentligt men bara hemma. Så de behöver inte tåla dagisslitage.
- lolenona_84
- Alltid online

Re: Storlekar på POP och Didrikson
Kan lägga till det att han har 86 på vanliga kläder nu som sitter väldigt lagomt men vissa kan vara nästan på gränsen. 92 kan han ha en del. Dubbelstorleken 86/92 sitter riktigt bra.
- lolenona_84
- Alltid online

På mitt första barn som har både jackor och overaller från POP och från didrikson så måste jag säga att jag tycker storlekarna är rätt stora, antingen är de för att Benicio alltid varit så smal men han har kunnat ha sina vinterkläder länge. Den första Didrikson overallen hade han 2 vintrar. Ang POP så tycker jag att deras st på kläder också är modellen större även nu med den lilla grabben.
- benicio
- Har vimedbarn.se som startsida

Har haft flera POP overaller och i år har jag köpt en Didriksson. Jag upplever dom som stora i storleken. Line använder idag 92 i kläder och Didrikson overallen är i storlek 90 men gigantisk på henne. =)
Dom ska ju visserligen vara lite stora. Man ska kunna ta en knytnäve med tyg mellan bena på dom när dom har overallen på så tror kanske att 90 overallen blir ganska bra på Line om ca 2 månader.
Dom ska ju visserligen vara lite stora. Man ska kunna ta en knytnäve med tyg mellan bena på dom när dom har overallen på så tror kanske att 90 overallen blir ganska bra på Line om ca 2 månader.
-

LineMor - Alltid online

Joel har haft Didriksons overall varje vinter och tycker nog de följt honom bra i storleken, kanske varit liiiite stora, men han har aldrig haft problem att röra sig i dem och leka osv. Vintern när han var 1 år och upp hade han stl 80 och i vintras (2 år och upp) hade han 90. Vi kör nog på i samma takt i vinter, det blir en stl 100. 
För övrigt är jag väldigt nöjd med Didriksons kläder. Han har aldrig känts kall eller svettig i dem. Alltid lagom varm och torr när man tagit av honom, trots väder.
För övrigt är jag väldigt nöjd med Didriksons kläder. Han har aldrig känts kall eller svettig i dem. Alltid lagom varm och torr när man tagit av honom, trots väder.
-

Nelia - Alltid online

Såg nu att Didriksons dessutom utsetts till "Bäst i Test" av Vi Föräldrar 
En sån blir det i år. Den lila var riktigt snygg, hihi
http://www.didriksons.com/default.asp?n ... titest1009
En sån blir det i år. Den lila var riktigt snygg, hihi
http://www.didriksons.com/default.asp?n ... titest1009
-

Nelia - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1