STORA VAGNTRÅDEN - dina vagnar och vad du tycker om dem
34 inlägg • Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: STORA VAGNTRÅDEN - dina vagnar och vad du tycker om dem
Vi har en Brio Duo-05, svart och beige.
+ rymlig,bra gung, stor varukorg, fin, luft hjul, reglerbart handtag
- något klumpig, tung, stor som ihopfälld
Men vi bara älskar vår vagn, och Lucas åxå. Han sover bäst i vagnen, den är suverän!!!
+ rymlig,bra gung, stor varukorg, fin, luft hjul, reglerbart handtag
- något klumpig, tung, stor som ihopfälld
Men vi bara älskar vår vagn, och Lucas åxå. Han sover bäst i vagnen, den är suverän!!!
- Lejonella
- Alltid online

Bra tråd!
Jag har en Cango deluxe -08 och är hittills mycket nöjd med den. Även lillen verkar nöjd, eftersom han sover riktigt gott i den både när vi är ute på promenad och hemma
Plus:
Lättkörd
Smidig
Stabil
Stora ej pumpbara däck
Vändbar sittdel
Minus:
Liten varukorg
Ej ställbart styre

Jag har en Cango deluxe -08 och är hittills mycket nöjd med den. Även lillen verkar nöjd, eftersom han sover riktigt gott i den både när vi är ute på promenad och hemma
Plus:
Lättkörd
Smidig
Stabil
Stora ej pumpbara däck
Vändbar sittdel
Minus:
Liten varukorg
Ej ställbart styre
-

live - Har vimedbarn.se som startsida

Vi har en Brio Happy, anno 2007 med compactchassi och hårdlift (till nyföding). Köpt begagnad.
Egentligen en superbra, robust och kraftig vagn!
Snygg (iaf färgen!) på ett klassiskt sätt.
Sonen sitter bra i den och sover som en stock.
Smidigt med hårdlift!
Men efter att ha använt den i snart 8 månader...
För tung (compactchassit väger mer än deras andra chassin). Jobbigt att lyfta i och ur bilen. Chassit är även stelare än deras andra vilket ger lite dålig komfort på skumpiga vägar. Trögstyrd och klumpig. Det går ju knappt väja för folk på stan....
Egentligen en superbra, robust och kraftig vagn!
Snygg (iaf färgen!) på ett klassiskt sätt.
Sonen sitter bra i den och sover som en stock.
Smidigt med hårdlift!
Men efter att ha använt den i snart 8 månader...
För tung (compactchassit väger mer än deras andra chassin). Jobbigt att lyfta i och ur bilen. Chassit är även stelare än deras andra vilket ger lite dålig komfort på skumpiga vägar. Trögstyrd och klumpig. Det går ju knappt väja för folk på stan....
- grodunge
- vimedbarn.se skribent

Dags för lite uppdatering av mitt vagngarage!
Köpte en Baby tjogger city mini för nån månad sen. Priset är 3295 kr ny i butik.
+ Lätt! Endast 7,6 kg
+ Smidigaste ihopfällningen på marknaden! Det sitter ett handtag i sitsen som du bara lyfter så fälls vagnen ihop
+ Tar liten plats ihopfälld
+ Lätt navigerad med sitt svängbara framhjul
+ Låsbart framhjul gör att den faktiskt tar sig fram helt ok på grusvägar
+ Suflett i tre lägen som ger ett bra skydd mot solen
- Ej vändbar
- Inget fällbart fotstöd för sovstunden i vagnen
Köpte en Baby tjogger city mini för nån månad sen. Priset är 3295 kr ny i butik.
+ Lätt! Endast 7,6 kg
+ Smidigaste ihopfällningen på marknaden! Det sitter ett handtag i sitsen som du bara lyfter så fälls vagnen ihop
+ Tar liten plats ihopfälld
+ Lätt navigerad med sitt svängbara framhjul
+ Låsbart framhjul gör att den faktiskt tar sig fram helt ok på grusvägar
+ Suflett i tre lägen som ger ett bra skydd mot solen
- Ej vändbar
- Inget fällbart fotstöd för sovstunden i vagnen
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

- viktoria.ö
- Alltid online

Hahaha, är det bara jag som reagerade lite på Jenimas bilder?? Stämde inte riktigt va..? 
- _sofie
- Alltid online

_sofie skrev:Hahaha, är det bara jag som reagerade lite på Jenimas bilder?? Stämde inte riktigt va..?
Ja! va vad det där?? hur kan det bli så? det var från min gamla användarprofil..den är nedstängd fast jag öppnade igen med samma namn... hackad?
Maximus 2007
Nova-li 2009
Elsa 2011
Nova-li 2009
Elsa 2011
-

Jenima - Har vimedbarn.se som startsida

Va? Vad tokigt.. Men är det dina bilder?
Väldigt skumt verkar det ju iaf.. Blev så full i skratt bara
Hmm, lite läskigt om du laddade upp rätt bilder från början. Kanske Stina kan hjälpa dig?
Väldigt skumt verkar det ju iaf.. Blev så full i skratt bara
Hmm, lite läskigt om du laddade upp rätt bilder från början. Kanske Stina kan hjälpa dig?
- _sofie
- Alltid online

nu har vi tröttnat på vår teutonia y2k och skaffat en crescent diva istället!
Teutonia Y2K (-04)
+
¤ kan användas länge, med tanke på att det är en vändbar kombivagn.
¤ rejäla lufthjul som gör det lätt att ta sig fram i bl a snö, skog och på grusvägar.
¤ lätt att ta bort textilerna (ex för tvätt)
¤ ställbart styre
-
¤ bred baktill, vilket gör att det t ex blir trångt för andra vagnar på bussen.
¤ svårt att få ner saker i den annars så stora varukorgen, pga en stomme som sitter i vägen.
¤ dålig broms
¤ tung
¤ stor som hopfälld, går inte in i bagaget på mindre bilar.
Crescent Diva
+
¤ hur många olika lägen som helst!
¤ 2 av 4 hjul är svängbara, låsbara och punkteringsfria. skönt att slippa lyfta vagnen varje gång man ska svänga.
¤ stor och rymlig varukorg
¤ styre ställbart i höjd
¤ lätt! 7,5 kg (utan barn givetvis)
-
¤ blir ganska stötigt på grusväg.
¤ har inte provat än, men kan tänka mig att det kan bli bökigt att ta sig fram i skog och om det blir mycket snö.
Teutonia Y2K (-04)
+
¤ kan användas länge, med tanke på att det är en vändbar kombivagn.
¤ rejäla lufthjul som gör det lätt att ta sig fram i bl a snö, skog och på grusvägar.
¤ lätt att ta bort textilerna (ex för tvätt)
¤ ställbart styre
-
¤ bred baktill, vilket gör att det t ex blir trångt för andra vagnar på bussen.
¤ svårt att få ner saker i den annars så stora varukorgen, pga en stomme som sitter i vägen.
¤ dålig broms
¤ tung
¤ stor som hopfälld, går inte in i bagaget på mindre bilar.
Crescent Diva
+
¤ hur många olika lägen som helst!
¤ 2 av 4 hjul är svängbara, låsbara och punkteringsfria. skönt att slippa lyfta vagnen varje gång man ska svänga.
¤ stor och rymlig varukorg
¤ styre ställbart i höjd
¤ lätt! 7,5 kg (utan barn givetvis)
-
¤ blir ganska stötigt på grusväg.
¤ har inte provat än, men kan tänka mig att det kan bli bökigt att ta sig fram i skog och om det blir mycket snö.
-

hoppetossen - Har vimedbarn.se som startsida

Jag har en Quinny Freestyle och jag bara älskar den!!
+ Liten, smal och smidig tar sig fram överallt
+ Lätt att fälla ihop, tar (relativt) liten plats ihopfälld
+ Kanonbra och stadig liggdel som man lätt kunde ta loss.
+ Snygg
+ Lättkörd
+ Många bra rygglägen
- Kan tippa framåt när man har sittdelen och lastar för mycket på handtaget
- Svårt att nå varukorgen med sittdelen på
-------------------------------------------------------------------------------------------
Är på jakt efter en liten, smidig, lätt och BILLIG extravagn att kunna ha i bilen. Vi har fått låna en gammal sådan av en granne, men den är väl skruttig nu. Har testat Shoegals Quinny zapp och blev helt kär...enda nackdelen är att den inte går att fälla i ryggen, så allt sovande blir sittande...Så det ultimata var en zapp med liggläge...Nn som har en Buzz och vet om den har det??
+ Liten, smal och smidig tar sig fram överallt
+ Lätt att fälla ihop, tar (relativt) liten plats ihopfälld
+ Kanonbra och stadig liggdel som man lätt kunde ta loss.
+ Snygg
+ Lättkörd
+ Många bra rygglägen
- Kan tippa framåt när man har sittdelen och lastar för mycket på handtaget
- Svårt att nå varukorgen med sittdelen på
-------------------------------------------------------------------------------------------
Är på jakt efter en liten, smidig, lätt och BILLIG extravagn att kunna ha i bilen. Vi har fått låna en gammal sådan av en granne, men den är väl skruttig nu. Har testat Shoegals Quinny zapp och blev helt kär...enda nackdelen är att den inte går att fälla i ryggen, så allt sovande blir sittande...Så det ultimata var en zapp med liggläge...Nn som har en Buzz och vet om den har det??
- Bilagor
-
- Quinnyn.JPG (18.75 KB) Visad 2951 gånger
-

sprallos - Alltid online

Buzz har helt liggläge. Men den är inte lika lika liten som Zappen.
Jag va väldigt nöjd med Q Buzz, men om du vill ha en lätt vagn att slänga in i bilen så är det nog inte buzzen du vill ha. Den är ju i 2 delar. och du måste ta av lufthjulen för att den ska bli riktigt liten.
Men annars är den tok smidig och är lätthanterlig. Man kan ha barnet både mot sig och ifrån. 3 olika lägen - sitt, halvligga, hel ligga.
Jag va väldigt nöjd med Q Buzz, men om du vill ha en lätt vagn att slänga in i bilen så är det nog inte buzzen du vill ha. Den är ju i 2 delar. och du måste ta av lufthjulen för att den ska bli riktigt liten.
Men annars är den tok smidig och är lätthanterlig. Man kan ha barnet både mot sig och ifrån. 3 olika lägen - sitt, halvligga, hel ligga.
-

nita - Alltid online

nita: Aahhh....ok tack för hjälpen. Nej då känns det som att den är för lik den jag redan har. Zapp blev ju minimal ihopfälld...sååå bra, men inget liggläge alls. Synd!
-

sprallos - Alltid online

Vad roligt med en vagntråd. Har nog tyvärr ingen bild men hemsidan där vår vagn finns heter http://www.mutsy.com
Jag köpte vagnen som heter MUTSY URBAN RIDER på blocket ett par veckor innan Kaspian föddes. Med fick vi en liggdel och en bilstol som kan fästas på vagnen, samt en skötväska. Det betalade vi 4000 kr för, då var vagnen bara provkörd inomhus. Hade kostat minst det dubbla om man köpt den ny.
Sen har vi köpt sittdel ny och nu när Cera kom även ett Dousäte som man kan ha båda barnen i.
Jag är supernöjd med den vagnen, den är toppen!
+
Superskön att köra överallt eftersom den har stora luftpumpade hjul. Går i all terräng!
Istället för svängbara framhjul är hela bakdelen svängbar, så det är som att köra en bil nästan.
Häftig design och man är nästan ensam med att ha vagnen
Finns massor med olika sitsar och tillbehör i massor med olika färger.
Alla delar är vändbara så att man kan ha barnet både mot sig och från sig. (inte duosätet)
Rymlig liggdel och fullt liggläge på sittdelen
-
Liten varukorg, väldigt liten! Men det har de gjort bättre till nyare modeller har jag sett på nätet.
Lite för liten suflett på sittdelen, man har fått använda parasoll också på sommaren.
Hmm sen kommer jag nog inte på nått mer, den är så himla bra tycker jag!
Sen har vi också en sulky från mutsy som vi köpt ny, den är också bra, Kaspian gillar den bäst om han får välja, väldigt liten och smidig och ändå i princip fullt liggläge. Den vagnen hade vi med oss till Thailand i 2 månader och den fungerade klockrent! Nackdelen är de små, ickeluftpumpade hjulen som gör att den inte är så bra att köra i terräng, men det gäller väl alla sådana slags vagnar.
Jag köpte vagnen som heter MUTSY URBAN RIDER på blocket ett par veckor innan Kaspian föddes. Med fick vi en liggdel och en bilstol som kan fästas på vagnen, samt en skötväska. Det betalade vi 4000 kr för, då var vagnen bara provkörd inomhus. Hade kostat minst det dubbla om man köpt den ny.
Sen har vi köpt sittdel ny och nu när Cera kom även ett Dousäte som man kan ha båda barnen i.
Jag är supernöjd med den vagnen, den är toppen!
+
Superskön att köra överallt eftersom den har stora luftpumpade hjul. Går i all terräng!
Istället för svängbara framhjul är hela bakdelen svängbar, så det är som att köra en bil nästan.
Häftig design och man är nästan ensam med att ha vagnen
Finns massor med olika sitsar och tillbehör i massor med olika färger.
Alla delar är vändbara så att man kan ha barnet både mot sig och från sig. (inte duosätet)
Rymlig liggdel och fullt liggläge på sittdelen
-
Liten varukorg, väldigt liten! Men det har de gjort bättre till nyare modeller har jag sett på nätet.
Lite för liten suflett på sittdelen, man har fått använda parasoll också på sommaren.
Hmm sen kommer jag nog inte på nått mer, den är så himla bra tycker jag!
Sen har vi också en sulky från mutsy som vi köpt ny, den är också bra, Kaspian gillar den bäst om han får välja, väldigt liten och smidig och ändå i princip fullt liggläge. Den vagnen hade vi med oss till Thailand i 2 månader och den fungerade klockrent! Nackdelen är de små, ickeluftpumpade hjulen som gör att den inte är så bra att köra i terräng, men det gäller väl alla sådana slags vagnar.
- Maiyah
- Alltid online

Crescent Classic -års modell 09
Denna vagn har fått massor av priser men jag är INTE nöjd med den
*Känns plastig & billig i kvalliten
*Hårdliften är svår att få och ligga rak i vagnen, detta gör att barnet åker ner och hamnar längst ner.
*Svårt att få handtaget fästa i chassit när man fäller upp vagnen
*Åkpåsen är för klumpig för att ha i hårdliften
*Har den dessutom i vitt och den har det blivit fläckar på direkt (borde jag ha räknat ut men trodde att den skulle vara lite mer smutsavvisande)
Jag säger bara det för ca 6000kr som vagnen kostar kan man köpa en mycket bättre vagn
Denna vagn har fått massor av priser men jag är INTE nöjd med den
*Känns plastig & billig i kvalliten
*Hårdliften är svår att få och ligga rak i vagnen, detta gör att barnet åker ner och hamnar längst ner.
*Svårt att få handtaget fästa i chassit när man fäller upp vagnen
*Åkpåsen är för klumpig för att ha i hårdliften
*Har den dessutom i vitt och den har det blivit fläckar på direkt (borde jag ha räknat ut men trodde att den skulle vara lite mer smutsavvisande)
Jag säger bara det för ca 6000kr som vagnen kostar kan man köpa en mycket bättre vagn
- stormgirl
- Börjar hänga här en del

Crescent Classic köpt hösten 08 (vet att det kommit en modell efter det).
Är i stort nöjd med vagnen, men kommer inte att välja samma vagn när/om Max blir storebror;
-Liggdelen är liten, vi börja använda sittvagn när Max var drygt 4 mån, men funkar bra när han ligger i den.
- Alldeles för liten varukorg
- Däcken har blivit något sneda (beror antagligen på att vagnen har bra fjärdring och tyngden från skötväskan har blivit en belastning)
- För att sufletten ska hållas uppe måste man låsa fast den (en del ska dra i den när den är i låst läge för att de vill se Max och det har blivit något förstört...)
Vi använde åkpåsen i hårdliften och tyckte det funkade bra. Ska se hur det blir nu när det är sittvagn.
Vi har också en Akta Graco Mirage Plus; http://www.akta.se/o.o.i.s/57
Vi använder den när vi är iväg med bilen och ska in i affärer och liknande kortare stunder. Är än så länge nöjd med den. Liten och smidig och lättstyrd. Max gillar att sitta i den och ha koll på världen runt omkring sig och han har inga problem att somna i den heller (är ju fullt liggläge).
Är i stort nöjd med vagnen, men kommer inte att välja samma vagn när/om Max blir storebror;
-Liggdelen är liten, vi börja använda sittvagn när Max var drygt 4 mån, men funkar bra när han ligger i den.
- Alldeles för liten varukorg
- Däcken har blivit något sneda (beror antagligen på att vagnen har bra fjärdring och tyngden från skötväskan har blivit en belastning)
- För att sufletten ska hållas uppe måste man låsa fast den (en del ska dra i den när den är i låst läge för att de vill se Max och det har blivit något förstört...)
Vi använde åkpåsen i hårdliften och tyckte det funkade bra. Ska se hur det blir nu när det är sittvagn.
Vi har också en Akta Graco Mirage Plus; http://www.akta.se/o.o.i.s/57
Vi använder den när vi är iväg med bilen och ska in i affärer och liknande kortare stunder. Är än så länge nöjd med den. Liten och smidig och lättstyrd. Max gillar att sitta i den och ha koll på världen runt omkring sig och han har inga problem att somna i den heller (är ju fullt liggläge).
-

Donnys_matte - Alltid online

Någon mer vagn att recensera?
eller uppdatera 
- Ki27
- Alltid online

34 inlägg • Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar