Stora tråden om bröllop =)
48 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Stora tråden om bröllop =)
Såg ingen tråd om bröllop så jag startar en
Jag och min sambo kommer gifta oss om ca ett halvår (13 augusti) och är nu mitt i planeringen. Här kanske vi kan byta tips och idéer, stött i ev. viktnedgång och dela med oss av bilder?
Hoppas att Ni är många därute som ska gifta sig/är gifta eller väntar på frieri
Jag och min sambo kommer gifta oss om ca ett halvår (13 augusti) och är nu mitt i planeringen. Här kanske vi kan byta tips och idéer, stött i ev. viktnedgång och dela med oss av bilder?
Hoppas att Ni är många därute som ska gifta sig/är gifta eller väntar på frieri
- mia85
- Alltid online

Re: Stora tråden om bröllop =)
åååå va roligt och vilken bra tråd! Jag hoppas på att någon gång i framtiden kunna joina denna tråd. Tror dock att mina chanser är extremt små då sambon aldrig vill gifta sig! 
-

LineMor - Alltid online

Jag sätter inte heller mycket hopp i att få komma och aktivt delta i denna tråd...men jag läser gärna om er andras..
- sprallos
Och jag vill gärna oxå vara med så småning om!
Om sambon för tummen ur och friar någon gång... Har väntat på frieriet sen nov -07, då vi förlovade oss...
Om sambon för tummen ur och friar någon gång... Har väntat på frieriet sen nov -07, då vi förlovade oss...
-

Lotta72 - Alltid online

Hoppas att ni alla får vara med här
Sambon friade i sept.- 06 och vi förlovade oss sen på Lucia samma år (16 månaders dagen) men det tog till nov -08 innan vi satte ett datum för vigsel. Vi ville ha ett datum som betydde något för oss. Vi blev ett par lördagen den 13 augusti 2005 och letade upp i almanackan när den 13 augusti skulle infalla på en lördag nästa gång, vilket var 2011!
Så i över 2 år har vi planerat nu
På söndag har jag tid hos en sömmerska, hon ska ta mina mått till klänningen med stort K
http://brudklanningar.nu/webshop/produc ... cts_id=329
Sambon friade i sept.- 06 och vi förlovade oss sen på Lucia samma år (16 månaders dagen) men det tog till nov -08 innan vi satte ett datum för vigsel. Vi ville ha ett datum som betydde något för oss. Vi blev ett par lördagen den 13 augusti 2005 och letade upp i almanackan när den 13 augusti skulle infalla på en lördag nästa gång, vilket var 2011!
På söndag har jag tid hos en sömmerska, hon ska ta mina mått till klänningen med stort K
http://brudklanningar.nu/webshop/produc ... cts_id=329
- mia85
- Alltid online

Jag är lite svag för speciella datum...vi träffades 4 dec 1999 och det är ju inget speciellt med det. Men sen har det alltid följt ett kul mönster...010101 hade vi varit ihop i 1 år och 1 mån, 020202 blev det 2 år och 2 mån osv osv.
Vi fick (läs HAN) fick äntligen tummen ur det berömda 090909 och då förlovade vi oss efter 9 år och 9 mån tillsammans. Jag ville förlova mig redan 070707 eftersom 7 är ett lyckotal dessutom, men nix...
How ever...detta fenomen pågår bara fram till 11 nov i år....alltså 111111, då har vi varit ihop i 11 år och 11 månader. Det hade ju varit så nice att gifta sig då. Men nåt säger mig att många kommer vilja gifta sig den dagen (en fredag) och vi lär inte planera...så datumet kommer passera utan nåt speciellt alls och jag kommer att bli tjurig..
Vi fick (läs HAN) fick äntligen tummen ur det berömda 090909 och då förlovade vi oss efter 9 år och 9 mån tillsammans. Jag ville förlova mig redan 070707 eftersom 7 är ett lyckotal dessutom, men nix...
How ever...detta fenomen pågår bara fram till 11 nov i år....alltså 111111, då har vi varit ihop i 11 år och 11 månader. Det hade ju varit så nice att gifta sig då. Men nåt säger mig att många kommer vilja gifta sig den dagen (en fredag) och vi lär inte planera...så datumet kommer passera utan nåt speciellt alls och jag kommer att bli tjurig..
- sprallos
vad häftigt!
kul att det följer ett så tydligt mönster med datum! Vi har hållt oss till nr. 13, det har varit vårat turnumer. Det roliga med det är att undet hela min uppväxt har nu 6 och nr 7 varit mina turnumer, 6+7=13 
- mia85
- Alltid online

En till som ska gifta sig!
Vi förlovade oss över köksbordet i augusti och satte då datumet 16/7. Nu blir det 23/7 istället, igår bokade jag vigselförrättare samt restaurangen för festen, så nu finns det ingen återvändo. Vi ska väl fixa inbjudningskorten i helgen, sen får vi se vad vi mer ska hitta på. Just nu känns det som om det är så lång tid kvar, men jag antar att snart är det juni och paniken börjar.
Vi förlovade oss över köksbordet i augusti och satte då datumet 16/7. Nu blir det 23/7 istället, igår bokade jag vigselförrättare samt restaurangen för festen, så nu finns det ingen återvändo. Vi ska väl fixa inbjudningskorten i helgen, sen får vi se vad vi mer ska hitta på. Just nu känns det som om det är så lång tid kvar, men jag antar att snart är det juni och paniken börjar.
- skorpionen
- vimedbarn.se skribent

Ååå jag vill också...lite löst har vi sagt att vi ska gifta oss nästa år då vi varit ett par i 10 år. Jag gillar också speciella datum, vi blev tillsammans 020202 men jag vill inte ha ett feb. bröllop och den 2a feb är ingen helgdag, utan satsar helt enkelt på sommaren 2012....Kanske den 2a juni vore nåt men det känns lite väl tidigt på sommaren...?
-

Fluffis - Alltid online

vad kul att vi blir fler
här är också mycket bokat. Kyrka, vigselförättare, soloartist till kyrkan, fotografer, festlokal. Där får vi 3-rätters, serveringspersonal, bar, dansgolv+scen och deras bagare kommer göra tårtan så som vi vill ha den
Save the date- korten skickades ut för ett par veckor sen. Kände att de beövdes eftersom vi gifter oss i semestertider.
skropionen: det kommer nog närma sig med stormsteg
fluffis: låter som ett jättebra datum, då brukar det ju vara så härligt väder me
här är också mycket bokat. Kyrka, vigselförättare, soloartist till kyrkan, fotografer, festlokal. Där får vi 3-rätters, serveringspersonal, bar, dansgolv+scen och deras bagare kommer göra tårtan så som vi vill ha den
Save the date- korten skickades ut för ett par veckor sen. Kände att de beövdes eftersom vi gifter oss i semestertider.
skropionen: det kommer nog närma sig med stormsteg
fluffis: låter som ett jättebra datum, då brukar det ju vara så härligt väder me
- mia85
- Alltid online

Vilken rolig tråd detta kommer bli! Jag är redan gift men tycer det är jättekul med bröllop.
Min man och jag gifte oss 080809 efter att ha varit tillsammans i 16år. Vi förlovade oss på julafton 07. Min man ville bara förlova sig om det blev giftermål innom ett år, därför dröjde det så länge då han inte kände sig redo för att gifta sig tidigare.
Jag skulle vilja tipsa om en sång till kyrkan som nog inte är så vanlig men verkligen fin och passande. Rose of my heart av johnny cash.
http://www.youtube.com/watch?v=vob8dpJ45f4
Vi hade en gammal klasskompis som spelade gitarr och sjöng den i kyrkan för oss. Magiskt!!
Min man och jag gifte oss 080809 efter att ha varit tillsammans i 16år. Vi förlovade oss på julafton 07. Min man ville bara förlova sig om det blev giftermål innom ett år, därför dröjde det så länge då han inte kände sig redo för att gifta sig tidigare.
Jag skulle vilja tipsa om en sång till kyrkan som nog inte är så vanlig men verkligen fin och passande. Rose of my heart av johnny cash.
http://www.youtube.com/watch?v=vob8dpJ45f4
Vi hade en gammal klasskompis som spelade gitarr och sjöng den i kyrkan för oss. Magiskt!!
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

Ohh det är så kul med bröllop. Jag gifte mig för två år sedan 7 februari o hade så underbart stöd härifrån.
-

ToToRo - Alltid online

Nu är ju jag redan gift, men måste säga sprallos: ni bara måste gifta er då ju! Dels datumet, och att mönstret slutar sen! Kämpa kämpa;))
- tinali
- Alltid online

i kyrkan kommer vi höra "Power of love" - rush innan själva vigselakten och efter den blir det "Kärleken förde oss samman" - Lundell.
Hela bröllopet kommer gå lite i amerikansk stil. Jag och sambon kommer inte ses det sista dygnet innan vigseln och sen kommer jag gå in i kyrkan med min pappa. Morgan kommer heller inte få se mig i klänningen innan och tårtan ska vara 3 våningar i amerikansk modell - dold ställning så när jag hittade denna låten till bröllopsvalsen kändes det så rätt! Kan inte lyssna på den utan att gråta
http://www.youtube.com/watch?v=MXhJ3oCg3K8
Ni som är gifta, har ni några tips om vad man ska tänka på, vad man bör lägga mer eller mindre fokus på eller några fina bilder ni vill dela med er av?
Jag verkligen älskar att se bilder från bröllopsdagar
Hela bröllopet kommer gå lite i amerikansk stil. Jag och sambon kommer inte ses det sista dygnet innan vigseln och sen kommer jag gå in i kyrkan med min pappa. Morgan kommer heller inte få se mig i klänningen innan och tårtan ska vara 3 våningar i amerikansk modell - dold ställning så när jag hittade denna låten till bröllopsvalsen kändes det så rätt! Kan inte lyssna på den utan att gråta
http://www.youtube.com/watch?v=MXhJ3oCg3K8
Ni som är gifta, har ni några tips om vad man ska tänka på, vad man bör lägga mer eller mindre fokus på eller några fina bilder ni vill dela med er av?
Jag verkligen älskar att se bilder från bröllopsdagar
- mia85
- Alltid online

Inga direkta planer på bröllop här än, men lite löst prat om att det skulle passa bra om två år ungefär, 2013. Så jag hakar med den här tråden lite på ett hörn även om det kanske inte blir så aktivt till att börja med. Fast min bror ska troligtvis gifta sig sommaren om drygt ett år och jag ska vara rätt involverad så då kanske jag hänger här mer ändå. Dessutom ska jag baka två bröllopstårtor till juni i år, en kompis som gifter sig och sedan en arbetskamrat. =)
Sprallos: Ni MÅSTE ju gifta er 111111 hellu, säg åt honom på skarpen! ;D
Sprallos: Ni MÅSTE ju gifta er 111111 hellu, säg åt honom på skarpen! ;D
-

moia - Alltid online

48 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4