Stora tråden om bröllop =)
48 inlägg • Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Stora tråden om bröllop =)
Här kommer några kort från vårt bröllop. Det var min svåger som var fotograf. Det är ett där man ser hur underbar kyrkan vi gifte oss i är. Det är en gammal trä kyrka som ligger fint i en glänta. Det var massor av levande ljus tända och väldigt vackert där. Sen lägger jag också in en bild på min brudbukett som jag var super nöjd med. Floristen hade förstått precis hur jag ville ha den. Kortet när vi "går" på vägen har jag förstorat upp till en canvas och har på väggen det blev jättebra.
- Bilagor
-
- brudbuketten.jpg (166.16 KB) Visad 304 gånger
-
- ikyrkan.jpg (136.19 KB) Visad 303 gånger
-
- hopppåväg.jpg (109.47 KB) Visad 303 gånger
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

vilka härliga bilder!
det sista kortet på er var väldigt vackert och livfullt.
Underbar brudbukett! Påminner lite om den jag vill ha
det sista kortet på er var väldigt vackert och livfullt.
Underbar brudbukett! Påminner lite om den jag vill ha
- mia85
- Alltid online

Någon som har ett bra tips på fyllning till bröllopstårtan? Vi vill ha moussetårta och ett lager i choklad. Men vad ska man ha till?
Vi väljer lite mellan hallon, jordgubb/rabarber, mango/passion eller björnbär/hallon.
Men det kanske finns något mer gott?
Vet ni om det går att beställa tårtbitar på ett bageri att provsmaka? Det verkar inte gå att göra där vi ska vara och få tårtan ifrån.
Vi väljer lite mellan hallon, jordgubb/rabarber, mango/passion eller björnbär/hallon.
Men det kanske finns något mer gott?
Vet ni om det går att beställa tårtbitar på ett bageri att provsmaka? Det verkar inte gå att göra där vi ska vara och få tårtan ifrån.
- mia85
- Alltid online

Mia85: Vi hade moussetårta med tre olika mousser i. Choklad, vit choklad och granatäpple.
DET var en hit!
DET var en hit!
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Frixie: åh det lät gott!
Just nu lutar det åt passion/choklad. Blir nog lite lättare efter en mättande 3-rätters
Idag har jag skickat igenom två stora beställningar.
* Inbjudningskorten med infokort och svarskort. Allt med personalisering dvs alla namn och adresser på kort + kuvert blir förtryckta. Känns lite lyxigt
* Den andra STORA beställningen är min brudklänning
Det blev måttbeställd klänning, underkjol, slöja, smycken och förvaringsgarderob
Såhär ser klänningen ut
Just nu lutar det åt passion/choklad. Blir nog lite lättare efter en mättande 3-rätters
Idag har jag skickat igenom två stora beställningar.
* Inbjudningskorten med infokort och svarskort. Allt med personalisering dvs alla namn och adresser på kort + kuvert blir förtryckta. Känns lite lyxigt
* Den andra STORA beställningen är min brudklänning
Såhär ser klänningen ut
- Bilagor
-
Min klänning!!.jpg- (64.41 KB) Nerladdad 41 gånger
- mia85
- Alltid online

Mia, OJ OJ en sån vacker klänning!!!!! 
- Ki27
- Alltid online

ja visst är den vacker
Den dök upp i bildsök på google i höstas och ögona drogs till den direkt. Såå underbar, precis som jag drömt om
Jag var ju iväg och tog mått hos en sömmerska för en månad sen inför beställningen och tog för säkerhets skull om dem hemma innan jag klickade igenom den. Vilket var tur, måtter hade minskat lite
midjan: minus 4cm
under byst: minus 6cm
byst: minus 9cm
Den dök upp i bildsök på google i höstas och ögona drogs till den direkt. Såå underbar, precis som jag drömt om
Jag var ju iväg och tog mått hos en sömmerska för en månad sen inför beställningen och tog för säkerhets skull om dem hemma innan jag klickade igenom den. Vilket var tur, måtter hade minskat lite
midjan: minus 4cm
under byst: minus 6cm
byst: minus 9cm
- mia85
- Alltid online

Mia, Det var inte illa på en månad!
Vad ska den blivande maken toppa den klännningen med då??
Vad ska den blivande maken toppa den klännningen med då??
- Ki27
- Alltid online

har börjat äta enligt lchf- dieten och det fungerar verkligen
vi har inte kollat i butikerna än, men han är lite sugen på att hyra en frack
Klänningen ser ju rätt exklusiv ut, trots att den bara kostar 4500. 
vi har inte kollat i butikerna än, men han är lite sugen på att hyra en frack
- mia85
- Alltid online

oj, inte mer! Verkligen ett fynd!
Frack vore tjusigt!
Ja, det är effektivt med den dieten! Jag körde gi för ett år sen ( o lite då och då...) man tror itne det är sant liksom, haha...
Ja, det är effektivt med den dieten! Jag körde gi för ett år sen ( o lite då och då...) man tror itne det är sant liksom, haha...
- Ki27
- Alltid online

Känns verkligen som rena kapet
Beställde klänningen, undekjol, slöja, smycken (halsband + örhängen och förvaringsgarderob. Med frakt inräknad blev det 6029kr. Överkomligt
Ja man blir ju lite chockad när man sträcker ut måttbandet och ser hur det såg ut för bara en månad sen =) Vågen börjar bli mer min vän med med - ca 3kg på samma tid
Ja man blir ju lite chockad när man sträcker ut måttbandet och ser hur det såg ut för bara en månad sen =) Vågen börjar bli mer min vän med med - ca 3kg på samma tid
- mia85
- Alltid online

Behöver lite idéer..
Veckan innan bröllopet kommer vi ha en lysningsmottagning med presentöppningen då. Detta för att slippa presentöppningen under bröllopsfesten som ju mest brukar bli ett sömnpiller för stämningen
Men det vi funderar på är vad vi ska bjuda på? Det kommer vara början av augusti och om vädret tillåter - utomhus. Så gräddtårta eller glass går bort, vill inte behöva springa in och ut ur huset för att hålla kallt och inte heller servera en smält smörja
Vad tror ni om lite plockmat? Wraps som man får fylla med olika röror?
Till kaffet funderar vi på att göra cupcakes i två olika smaker. En på sockerkaka och cremecheese frosting och den andra choklad med chokladfrosting.
Kan det va nåt? Vill ju inte bjuda på nåt alltför lyxigt eftersom det blir bröllopsmiddag helgen efter.
Veckan innan bröllopet kommer vi ha en lysningsmottagning med presentöppningen då. Detta för att slippa presentöppningen under bröllopsfesten som ju mest brukar bli ett sömnpiller för stämningen
Men det vi funderar på är vad vi ska bjuda på? Det kommer vara början av augusti och om vädret tillåter - utomhus. Så gräddtårta eller glass går bort, vill inte behöva springa in och ut ur huset för att hålla kallt och inte heller servera en smält smörja
Vad tror ni om lite plockmat? Wraps som man får fylla med olika röror?
Till kaffet funderar vi på att göra cupcakes i två olika smaker. En på sockerkaka och cremecheese frosting och den andra choklad med chokladfrosting.
Kan det va nåt? Vill ju inte bjuda på nåt alltför lyxigt eftersom det blir bröllopsmiddag helgen efter.
- mia85
- Alltid online

En liten uppdatering.
Bröllopsddagen blev sagolik!
Vacker väder dessutom! Det regnade dagarna innan och dagen efter, men just vår bröllopsdag var det sol på blå himmel och lätta vindar.
Stämningen.. åh herregud vilken underbar stämning!
Bröllopsddagen blev sagolik!
Stämningen.. åh herregud vilken underbar stämning!
- mia85
- Alltid online

marimo skrev:Vilken rolig tråd detta kommer bli! Jag är redan gift men tycer det är jättekul med bröllop.
Min man och jag gifte oss 080809 efter att ha varit tillsammans i 16år. Vi förlovade oss på julafton 07. Min man ville bara förlova sig om det blev giftermål innom ett år, därför dröjde det så länge då han inte kände sig redo för att gifta sig tidigare.
Jag skulle vilja tipsa om en sång till kyrkan som nog inte är så vanlig men verkligen fin och passande. Rose of my heart av johnny cash.
http://www.youtube.com/watch?v=vob8dpJ45f4
Vi hade en gammal klasskompis som spelade gitarr och sjöng den i kyrkan för oss. Magiskt!!
BRA LÅT!
-

Mickan79 - Börjar hänga här en del

48 inlägg • Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4