STORA bebis-tråden
44 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
STORA bebis-tråden
Det kanske redan finns en sådan tråd? Jag har missat den isåfall
Hihi. Känns som man inte har nånstans att skriva nu när man har bebis istället för en stor kula på magen.. saknar stora gravid-tråden, haha =D Så jag tänkte vi som blivit utkastade
kan få skriva här!
Någon mer bebis som vänt på dygnet lite? Humm humm.. what to do..
Någon mer bebis som vänt på dygnet lite? Humm humm.. what to do..
-

evelinah - Alltid online

Re: STORA bebis-tråden
jag har inte heller sett någon sådan, bara en syskontråd. Här vill jag säkert hänga om ett litet tag
- lolenona_84
- Alltid online

Ja det låter ju som en bra idé. Inte för att jag var med i stora gravidtråden och vet vad som skrevs där men det är väl ganska likt julimamma tråden på min bebis antar jag??
- helenaeg
- Har vimedbarn.se som startsida

Kanon! Jag snyltar in mig på gravidtråden trots att jag inte hör dit längre, haha.
Jag har extrem sömnbrist. Varför går jag inte och lägger mig? Livets stora mysterium just nu.
Jag har extrem sömnbrist. Varför går jag inte och lägger mig? Livets stora mysterium just nu.
-

moia - Alltid online

Sömnbrist är bara förnamnet. Man sover ju allt annat än bra med en liten spädis hemma kan man ju säga...
- helenaeg

Det låter som en bra tråd!
min lille har hunnit bli 2 månader nu och är nog den snällaste bebisen. Min väninna frågade mig idag om jag är uppe mkt på nätterna. Jag tänkte efter och kunde inte ens komma ihåg en gång jag varit uppe på natten och vaggat. bytt blöja och hämtat för amning ja, men inga nattskrik. Han skriker förövrigt inte i vanliga fall heller. Han är nöjd o glad, vaken mycket. Somnar för kvällen vid nio, tio och vaknar vid 6 halv 7. Upptäckte i förrgår att han hittat sin tumme och suger på den, så söt.
Återstår att se om han fortsätter vara så här "snäll". Eller om allt är upponer om en månad.
Han är en stor kille:) drar 62-68 redan. Börjar tycka det är kul att ligga på golvet o kika på upphängda leksaker och övar lite att ligga på mage. Han har kunnat lyfta sitt huvud sedan han var nyfödd, men magläge är bara kul en kortare stund. Han pratar och sjunger mycket. Mycket underhållande;)
Återstår att se om han fortsätter vara så här "snäll". Eller om allt är upponer om en månad.
Han är en stor kille:) drar 62-68 redan. Börjar tycka det är kul att ligga på golvet o kika på upphängda leksaker och övar lite att ligga på mage. Han har kunnat lyfta sitt huvud sedan han var nyfödd, men magläge är bara kul en kortare stund. Han pratar och sjunger mycket. Mycket underhållande;)
- tinali
- Alltid online

Vilken lyxbebis tinali har! Inte för att Lukas är något monster som skriker jämt, men nog tusan påminner han mig om att han finns precis när jag ska äta första tuggan/gå på toaletten/pratar i telefon. Fast jag kan nog inte påstå att han är jobbig ändå.. Bara lite.. Ibland 
Vart svårt det är att säga något negativt om sitt barn. Haha!
Tur är väl det
Vart svårt det är att säga något negativt om sitt barn. Haha!
Tur är väl det
- Liiiiten
- vimedbarn.se skribent

Jag har övergett stora Gravidtråden, hängde inte med längre. Så denna tråd hakar jag på!
Gustav är nog lika snäll som Loke tinali. 1 gång har jag varit uppe på natten, men inte för att han var ledsen, utan han var pigg och ville inte sova bara. Nu har han 2 nätter i rad sovit hela natten och vaknat vid 8. Han brukar somna 22 ungefär. På dagarna är han en glad, charmig kille som gärna ligger i sitt babygym och snackar med djuren. Han har heller inte något alls emot att ligga på mage och har aldrig haft, lyfte också huvudet redan när han föddes. Han har dock också en inbyggd radar för när man ska äta eller ringa, då vill han såklart ha uppmärksamhet
Ska bli skönt när han kan sitta med vid bordet när vi äter, det tror jag han kommer gilla!
Gustav är nog lika snäll som Loke tinali. 1 gång har jag varit uppe på natten, men inte för att han var ledsen, utan han var pigg och ville inte sova bara. Nu har han 2 nätter i rad sovit hela natten och vaknat vid 8. Han brukar somna 22 ungefär. På dagarna är han en glad, charmig kille som gärna ligger i sitt babygym och snackar med djuren. Han har heller inte något alls emot att ligga på mage och har aldrig haft, lyfte också huvudet redan när han föddes. Han har dock också en inbyggd radar för när man ska äta eller ringa, då vill han såklart ha uppmärksamhet
-

Tossy - Alltid online

Min lilla Tove sover också bra på nätterna och vaknar bara för att äta eller blöjbyte ett par gånger per natt men jag sover dåligt ändå. Är väl en orolig mamma antar jag som vaknar och kollar om hon andas och sen är det såå varmt på nätterna tycker jag och lilltjejen ska ligga tätt intill mig hela natten. Man kan inte röra sig för jag vill inte störa henne så därför sover jag dåligt. Men det är såklart gosigt också att ha henne så. Får se när vi lyckas vänja henne av med att hon ska sova så tätt intill mig.
Är det någon mer som har/har haft väldigt ont i bröstvårtorna ca 3 veckor efter att man fött. Har haft ont från början men nu är det värre i ena. Det liksom sticker och värker från bröstvårtan och ut i bröstet när hon suger och det gör ont även när hon inte suger...
. Har ringt amningshjälpen och väntar på att de ska ringa upp men jag tänkte att nån kanske har ngåot tips på vad det kan vara..l
Är det någon mer som har/har haft väldigt ont i bröstvårtorna ca 3 veckor efter att man fött. Har haft ont från början men nu är det värre i ena. Det liksom sticker och värker från bröstvårtan och ut i bröstet när hon suger och det gör ont även när hon inte suger...
- helenaeg

Gustav sover i egen säng, innan sov jag inte heller bra när han låg bredvid, hade ont överallt eftersom jag inte kunde slappna av och röra mig ordentligt. Nu sover vi alla bra!
Det kan vara svamp i bröstvårtorna. Be bvc eller läkare ta ett prov och kolla. Tror det finns salva som kan hjälpa, annars är det penicillin. Har Tove torsk så kan det smitta över på brösten har jag för mig, men man kan få svamp ändå.
Det kan vara svamp i bröstvårtorna. Be bvc eller läkare ta ett prov och kolla. Tror det finns salva som kan hjälpa, annars är det penicillin. Har Tove torsk så kan det smitta över på brösten har jag för mig, men man kan få svamp ändå.
-

Tossy - Alltid online

Det visste jag inte. vet inte ens vad torsk är. Har tid hos amningscenter på ons. Antar att de kan kolla det också.
ska nog försöka få henne börja sova i egen säng snart men frågan är hur man gör för att lyckas? hon är lite för tidigt född (v37) och är väldigt liten med stort behov av närhet.
ska nog försöka få henne börja sova i egen säng snart men frågan är hur man gör för att lyckas? hon är lite för tidigt född (v37) och är väldigt liten med stort behov av närhet.
- helenaeg

Jag är så lat så jag vill ha Lukas sovande bredvid mig så det bara är att hänga ut tutten på nätterna när han vaknar. Är rätt van vid att sova ihopklämd då mina två fetto-katter alltid legat i sängen och sovit runt mig. Nu har de respekt för Lukas och sover i övriga möbler i sovrummet, men ändå i närheten.. 
- Liiiiten
- vimedbarn.se skribent

Här är en till som hakar på!
Knut sover bra på nätterna, har hittils aldrig haft problem med det
lite olika när han somnar på kvällarna, ibland redan kl 21, men ibland inte först 02. Men det har nog lite och göra med att både jag och sambon nu under semestern, gärna sitter uppe länge och tittar på film och då har det inte gjort ngt att han varit vaken så länge
sen så vaknar han 1-2 ggr per natt och ska äta 
- laisa86
- Alltid online

Claudia vägrar sova i sin lilla mysiga vagga. Mysig? Bah! Här ska det sovas tätt tryckt intill mig. I början sov hon ofta halva natten på mig eller P, men då var hon också vaken en timme efter varje amningspass på natten. Jobbigt! P fick ta den timmen. Nu har jag börjat amma i sängen det sista jag gör (går först upp till soffan och ammar, tycker bättre om det) och då somnar hon tätt emot mig. Resultat: Jag kan inte röra på mig, blir stel i axlarna och resten av kroppen, och ingen av oss får riktigt plats. Vi har en 140-säng. Jag önskar mig en två meter bred säng snaaaarast!
Hon vaknar var tredje timme och vill äta, är lite som en klocka nattetid. Hon sover väldigt sällan längre pass på dagen, snarare en kvart här och fem minuter där. Däremellan har hon kortare nöjda stunder, studerar omvärlden och flinar lite. Sedan gnäller och gnyr hon. Vill väldigt ogärna ligga själv, oavsett var det är. Hon vill bli buren. Det går ändå ok att köra henne i vagnen. Och så fungerar nappen oftast, tur det.
Hon vaknar var tredje timme och vill äta, är lite som en klocka nattetid. Hon sover väldigt sällan längre pass på dagen, snarare en kvart här och fem minuter där. Däremellan har hon kortare nöjda stunder, studerar omvärlden och flinar lite. Sedan gnäller och gnyr hon. Vill väldigt ogärna ligga själv, oavsett var det är. Hon vill bli buren. Det går ändå ok att köra henne i vagnen. Och så fungerar nappen oftast, tur det.
-

moia - Alltid online

Tror att jag hänger med här också. Skriver lite på 2010 majtråd.
Lilleman sover bra, vaknar än så länge oftast en gång per natt. Men äter snabb och somnar sedan om i sin säng. Vaknar igen mellan 6-8 och är lite hungrig. Efter det får han ibland ligga mellan oss och sova/gosa en stund. Vi har från början bestämt att han inte ska sova "heltid" i vår säng av alla möjliga skäl.
I tisdags var vi på bvc och lilleman väger nu 5520gr och är 63cm lång. Han följer sina kurvor bra, även om han har en egen längdkurva. Lång och smal. Har inte fått något babyhull ännu och kommer kanske inte att få det om han fortsätter så här. Tycker om att ligga på magen i begränsad mängd. Gillar babygymmet och sover/ligger gärna på fårfällen. Är ett mycket snäll baby (mamma hoppas det fortsätter) skriker bara ibland vid hunger och knip i magen.
Lilleman sover bra, vaknar än så länge oftast en gång per natt. Men äter snabb och somnar sedan om i sin säng. Vaknar igen mellan 6-8 och är lite hungrig. Efter det får han ibland ligga mellan oss och sova/gosa en stund. Vi har från början bestämt att han inte ska sova "heltid" i vår säng av alla möjliga skäl.
I tisdags var vi på bvc och lilleman väger nu 5520gr och är 63cm lång. Han följer sina kurvor bra, även om han har en egen längdkurva. Lång och smal. Har inte fått något babyhull ännu och kommer kanske inte att få det om han fortsätter så här. Tycker om att ligga på magen i begränsad mängd. Gillar babygymmet och sover/ligger gärna på fårfällen. Är ett mycket snäll baby (mamma hoppas det fortsätter) skriker bara ibland vid hunger och knip i magen.
- A&L

44 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Allmänna trådar om barn