Banner Forum Image

STORA bebis-tråden

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Re: STORA bebis-tråden

Inläggav laisa86 » lör jul 31, 2010 14:12

Strumpan: haha jag brukar somna sittands ibland när jag ammar på natten :wink: när sambon tidigare steg upp kring kl 05.30 för att gå till jobbet, så kunde jag sitta och sova och han fick alltid skratta :wink: :D

helenaeg: jaha, men då kanske det inte är pga av mitt sötsug som han blev så stor :wink: haha :D
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liiiiten » lör jul 31, 2010 17:29

Ni som täpper ungens näsa när ni ammar liggandes: har ni testat att lägga er högre upp och vinkla bröstvårtan neråt lite? Så tvingas jag och Lukas ha det, men fungerar skitbra gör det! Jag blir jättefrustrerad varje gång jag måste resa mig mitt i natten :p byta blöja, lugna ner ungen med en promenad eller ens byta plats med honom i sängen för att byta bröst att amma på. Fyyyyy vad jag är LAT!

De flesta verkar överens om att H&Ms kläder följer storlekarna bäst..
Får ta och fortsätta handla där helt enkelt. Sen så har vi ju hand jäkla farmor som envisas med att köpa kläder i typ storlek 74 med kommentaren "det var sista och den var på rea och den var så söt"... Trots att hon vet att vi har brist på kläder som passar nu. Suck..

Men gaah! Bytt om tre gånger idag och min kräkis har spytt ner mig återigen. Själv sitter han mest i bara blöja när vi är hemma. Ingen idé att klä honom då det blir plaskblött på en kvart iaf :p
Liiiiten
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav evelinah » lör jul 31, 2010 21:10

liiiiten - vet hur det e med en liten spybebis.. hehe, mio var sådan ;-) jag gick oftast runt med en spya på axeln, haha..
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » sön aug 01, 2010 08:42

Jag ligger nästan altid ner och ammar, enda gången är om jag är ute och inte kan lägga mig ner :-) Har tunga stora bröst som flyter ut bra i sängen, haha! Håller lite för att Gustav ska kunna andas bra också, ammade likadant med Ida. Nu ammar jag inte alls på natten för tillfället. Gustav sover som en prins från 22 till 7-8 på morgonen, lyxigt värre.

Storleken på kläderna beror ju en hel del på vilken form bebisen har. Mina har varit rätt knubbiga och Gustav har storlek 68 men var bara 62 lång sist. Visst kommer han i vissa 62:or, men oftast är det 68 som gäller. Ida hade också alltd större kläder än längden, fram till storlek 74-80, där började hennes kropp ändras, hon började gå och blev smalare, så den storleken, åtminstone 80, kunde vi ha nästan ett helt år. Hon har samma klänningar på sig denna sommaren som förra :-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » sön aug 01, 2010 10:47

Tossy skrev:Jag ligger nästan altid ner och ammar, enda gången är om jag är ute och inte kan lägga mig ner :-) Har tunga stora bröst som flyter ut bra i sängen, haha!
)

:lol: Eller som jag tipsade grannen om ( tills jag uppmärksammades hennes snygga B-kupor ): Häll ner tutten i munnen på henne. :lol:
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » sön aug 01, 2010 11:50

Haha, ja för att hälla krävs det mer än b-kupa! Själv kör jag på I-kupa så här kan hällas. Behövs ingen amningskudde här inte, bara lägga g i knät och hänga ut dem typ ;-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » sön aug 01, 2010 11:51

Haha, ja för att hälla krävs det mer än b-kupa! Själv kör jag på I-kupa så här kan hällas. Behövs ingen amningskudde här inte, bara lägga g i knät och hänga ut dem typ ;-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav laisa86 » sön aug 01, 2010 11:53

Liiiiten skrev:Men gaah! Bytt om tre gånger idag och min kräkis har spytt ner mig återigen. Själv sitter han mest i bara blöja när vi är hemma. Ingen idé att klä honom då det blir plaskblött på en kvart iaf :p

Knut är oxå en kräkbäbis! Skitjobbigt! Men jag ids inte byta om, jag torkar bort det och sen låter jag det torka och då syns det oftast inte :P om han inte kräkts ngn riktig rejäl en, då äre för blött för att ha kvar! :? det är inte så roligt heller, för typ alla kort jag har på honom är med haklapp :? och det är inte så snyggt... så jag hoppas att det blir bättre snart!

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » sön aug 01, 2010 19:48

Köp dregglisar, de tycker jag är tuffa :-) Lite roligare än haklapp tänkte jag!
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön aug 01, 2010 20:21

laisa86 skrev:
Liiiiten skrev:Men gaah! Bytt om tre gånger idag och min kräkis har spytt ner mig återigen. Själv sitter han mest i bara blöja när vi är hemma. Ingen idé att klä honom då det blir plaskblött på en kvart iaf :p

Knut är oxå en kräkbäbis! Skitjobbigt! Men jag ids inte byta om, jag torkar bort det och sen låter jag det torka och då syns det oftast inte :P om han inte kräkts ngn riktig rejäl en, då äre för blött för att ha kvar! :? det är inte så roligt heller, för typ alla kort jag har på honom är med haklapp :? och det är inte så snyggt... så jag hoppas att det blir bättre snart!

Själv går jag runt i linne konstant. De flesta spyorna kommer på axeln eller armen och då är det bara att tvätta av. Tada! =))
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liiiiten » sön aug 01, 2010 20:26

Jo hemma går jag oftast i halvblöta nerspydda kläder, men om man ska ut brukar jag byta till torrt ;)
När jag har linnen på mig lyckas Lukas kräkas mitt på magen, på sidorna eller på mina byxor.. Omöjliga unge! Idag hade han haklapp i lite över en timme innan han vart förbannad och skulle slitas loss den - framsteg! *Tummen upp*

Någon annan som har en glupsk unge som gärna vräker i sig så mycket att h*n sätter i halsen och tappar andan? Skitläskigt ju!
Liiiiten
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav helenaeg » sön aug 01, 2010 21:39

vad är dregglisar?
BildBild
helenaeg
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Lilja74 » mån aug 02, 2010 08:22

det vill jag också veta... fast än så länge har jag ingen kräk-bebis :)
Bild
Lilja74
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav laisa86 » mån aug 02, 2010 09:20

Knut brukar lyckas spy mellan mina bröst! Det är vääääldigt jobbigt! Och jag har bara en amningsbh och det är lite jobbigt att behöva tvätta den hela tiden :wink:

Liiiiten skrev:Någon annan som har en glupsk unge som gärna vräker i sig så mycket att h*n sätter i halsen och tappar andan? Skitläskigt ju!

Joo Knut är väldigt glupsk! Jag vet inte om han tappar andan, men han brukar suga i sig jättemkt och så hör man att han typ sätter det i halsen och så börjar han hosta och så tar han ett djupt andetag och sen börjar han om att suga igen :wink: folk som är på besök när Knut ammas, brukar säga att han är ävldigt glupsk för det hörs verkligen när han äter :wink:

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Allmänna trådar om barn