Ständigt dåligt samvete! Hjälp!
11 inlägg • Sida 1 av 1
Ständigt dåligt samvete! Hjälp!
Hej!
Jag tänkte tipsa om något jag hittat som jag iallafall har skickat in min ansökan till.
Har problem min 11-åring som redan nu börjar visa tonårstendenser och är allmänt sur, stänger bara dörren och svarar snäsigt på allt jag säger.
Orkar nästan inte med henne, vilket gör att jag ständigt går runt med dåligt samvete.
Vilken dröm det skulle vara att få hjälp med att kommunicera med henne! I nuläget är det som att prata med en vägg.. kanske kan vara ngt för er andra också som känner som jag?
____
Känner du ständigt dåligt samvete för ditt barn?
Snart kommer produktionsbolaget Blu att sända ett nytt tv-program som handlar om relationen mellan barn och deras föräldrar. Syftet är att ge barnen en chans att berätta hur de känner och mår i sin vardag. Samtidigt ges föräldrar en unik möjlighet att verkligen få veta vad deras barn tänker och känner.
I programmet medverkar experten Louise Hallin legitimerad psykoterapeut med specialutbildning inom barn och ungdomspsykiatrin.
Vi söker därför nu föräldrar och barn som vågar berätta om hur de upplever sina problem i vardagen, stora som små .
Hör av dig till oss snarast och beskriv din eller din väns situation.
Mail: barn@blu.se
Telefon: 08 578 44 515 eller 08-578 44 523
Vad tror ni om detta? Har ju sett Louise Hallin på nyhetsmorgon och tycker att hon verkar riktigt bra.
Kram från trött mamma som är trött på att känna sig otillräcklig
Jag tänkte tipsa om något jag hittat som jag iallafall har skickat in min ansökan till.
Har problem min 11-åring som redan nu börjar visa tonårstendenser och är allmänt sur, stänger bara dörren och svarar snäsigt på allt jag säger.
Orkar nästan inte med henne, vilket gör att jag ständigt går runt med dåligt samvete.
Vilken dröm det skulle vara att få hjälp med att kommunicera med henne! I nuläget är det som att prata med en vägg.. kanske kan vara ngt för er andra också som känner som jag?
____
Känner du ständigt dåligt samvete för ditt barn?
Snart kommer produktionsbolaget Blu att sända ett nytt tv-program som handlar om relationen mellan barn och deras föräldrar. Syftet är att ge barnen en chans att berätta hur de känner och mår i sin vardag. Samtidigt ges föräldrar en unik möjlighet att verkligen få veta vad deras barn tänker och känner.
I programmet medverkar experten Louise Hallin legitimerad psykoterapeut med specialutbildning inom barn och ungdomspsykiatrin.
Vi söker därför nu föräldrar och barn som vågar berätta om hur de upplever sina problem i vardagen, stora som små .
Hör av dig till oss snarast och beskriv din eller din väns situation.
Mail: barn@blu.se
Telefon: 08 578 44 515 eller 08-578 44 523
Vad tror ni om detta? Har ju sett Louise Hallin på nyhetsmorgon och tycker att hon verkar riktigt bra.
Kram från trött mamma som är trött på att känna sig otillräcklig
- Ensammamma21
- Nykomling

Re: Ständigt dåligt samvete! Hjälp!
svårt att säga men Louise Hallin är min stora idol, jag tycker hon är fantastiskt klok! så om hon är med så tänker iaf jag att det måste vara seriöst o respektfullt mot de inblandade. men jag antar att det förutsätter att din dotter också vill delta.
-

Kali - Alltid online

jag tycker det låter intressant
Min äldsta dotter är bara 9 men börjar visa tendenser på lite trots...igen får man väl säga..Men än så länge "ta i trä" kan vi kommunicera
-

margareta - vimedbarn.se skribent

Vill inte vara sån, men snälla tänk efter innan ni anmäler er till sånt. Tänk på att detta visas på TV och att ALLA kan se det. Tänk på att barnen ska till skolan där alla vet allt om era personliga problem efteråt även föräldrar till klasskamrater o dyl. Det kommer att diskuteras i tidningar och på internet. Det finns säkert hjälp att få som inte är via TV. Börja med det istället.
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

Kan nog hålla med Loams innlägg å skulle ta det där med tv:n som en sista utväg.
-

zettan - Alltid online

Jag tänkte samma sak...
Jag har inte minsta lust att bekämpa mina familjeproblem offentligt i TV.
Hjälp är bra att söka, men inte på det sättet...
Min egen högst personliga åsikt!!!
Jag har inte minsta lust att bekämpa mina familjeproblem offentligt i TV.
Hjälp är bra att söka, men inte på det sättet...
Min egen högst personliga åsikt!!!
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Det är intressant det där. Jag skulle personligen inte gå ut i tv med mina problem, men jag har full förståelse för det som en sista utväg. Det är inte alltid lätt att faktiskt få en bra hjälp, tyvärr.
Går man däremot ut i tex tv så fär man nog många positiva reaktioner, se Berny Pålsson hysterin. Skulle hon inte skrivit böcker och medverkar i media så pass flitigt som hon gjort så skulle hon bara vara ett av "problemungarna" Nu är hennes status en helt annan.
Går man ut i tv är det plötsligt ofta "bra och wow" en "kändiseffekt", syns man så finns man, så är man viktig.
Utnyttja detta om du vågar, de runt om kring dig i samma stad eller by kanske har en annan åstikt, efter som de kanske anser att de känner dig.
Går man däremot ut i tex tv så fär man nog många positiva reaktioner, se Berny Pålsson hysterin. Skulle hon inte skrivit böcker och medverkar i media så pass flitigt som hon gjort så skulle hon bara vara ett av "problemungarna" Nu är hennes status en helt annan.
Går man ut i tv är det plötsligt ofta "bra och wow" en "kändiseffekt", syns man så finns man, så är man viktig.
Utnyttja detta om du vågar, de runt om kring dig i samma stad eller by kanske har en annan åstikt, efter som de kanske anser att de känner dig.
-

Medea - Alltid online

Ensammamma21: Jag förstår vad du menar... Har oxå en 11 åring hemma med ett jäkla temperament (som hon alltid haft...)
Om du tvekar på att "hänga ut" er båda i tv:n så kolla upp om inte din kommun kan erbjuda föräldrastöds projekt (komet)? detta gick jag på för ett år sen iom Kimmens humör, där fick jag prata med två oberoende personer som hade dels utbildning och dels egen erfarenhet. En man och en kvinna, bara för att få perspektiv på saker och ting. Kolla in länken
Sen en annan sak som är relevant i det hela. Hur mår du psykiskt? Trivs du med livet eller är allt pest? För när man som förälder mår dåligt så gör barnen det med, där funkar de som hundar och känner av energierna man utsöndrar. (Been there, done that och nu när jag mår bra är det betydligt färre konflikter hemma)
För det är lite som Loam skriver: hon kommer att få höra/läsa det på både löpsedlar, skolan och på nätet. Fixar hon det?
Men det kan oxå vara positivt, hon kanske skärper till sig just för att hon vet att alla kan se det?
Tänk på att det är jobbigare för henne än för dig, hon har en massa hormoner om rasar i kroppen och vet säkert inte ens själv varför hon blir arg... Fråga henne
så gjorde jag med Kimmen och det har blivit bättre och bättre.
http://www.wemind.se/blog/tag/komet-for-foraldrar/
Om du tvekar på att "hänga ut" er båda i tv:n så kolla upp om inte din kommun kan erbjuda föräldrastöds projekt (komet)? detta gick jag på för ett år sen iom Kimmens humör, där fick jag prata med två oberoende personer som hade dels utbildning och dels egen erfarenhet. En man och en kvinna, bara för att få perspektiv på saker och ting. Kolla in länken
Sen en annan sak som är relevant i det hela. Hur mår du psykiskt? Trivs du med livet eller är allt pest? För när man som förälder mår dåligt så gör barnen det med, där funkar de som hundar och känner av energierna man utsöndrar. (Been there, done that och nu när jag mår bra är det betydligt färre konflikter hemma)
För det är lite som Loam skriver: hon kommer att få höra/läsa det på både löpsedlar, skolan och på nätet. Fixar hon det?
Men det kan oxå vara positivt, hon kanske skärper till sig just för att hon vet att alla kan se det?
Tänk på att det är jobbigare för henne än för dig, hon har en massa hormoner om rasar i kroppen och vet säkert inte ens själv varför hon blir arg... Fråga henne
http://www.wemind.se/blog/tag/komet-for-foraldrar/
-

netty78 - Galen i vimedbarn.se

Ledsen men detta känns som ett reklamjippo för "den nya produktionen"! Vet inte om jag är synisk och har fel, och i såfall ber jag så väldigt mycket om ursäkt (!!!!) men jag tror inte att Ensammamma21 är någon som är inne på vårat forum för att "komma in i gänget" eller så..... (ni förstår vad jag menar...)
Tyvärr!!
Tyvärr!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

aaahhaaa ja hon har ju bara gjort detta inlägget, så det kan du ju nog ha rätt i... SMART du är = )
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

Ahhhhhhhhh----- . Jag som har fundrat på vad som har hänt.
-

Medea - Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1