Banner Forum Image

Sprang på en pedofi!

Community del för känsliga ämnen.

Sprang på en pedofi!

Inläggav Jenima » fre sep 19, 2008 11:16

I veckan när jag gick för att hämta Max på dagiset så gick jag förbi en annan skola.. den delen som jag passerar har lågstadieelever. Bakom skolans sista byggnad står 3 barn och en äldre man (35-40år) och fotograferar barnen..sen när jag kom närmare så reagerade jag på att han pratade så "bögigt" med dom och att han enbart hade en vanlig kamera med sig..och det sista han sa var "ja men i morgon så möts vi uppe där då" (och pekade upp mot skogsdungen)

Jag gick in på skolgården och haffade en lärare och frågade :

- har ni fotografering av barnen idag?
- neee eller nej det tror jag inte..
- ingen som skall fota för omslaget för skolkatalogen?
- nej den är redan gjord.
- men mannen som står i skogsbrynet och fotograferar barnen då vem är det?
- jaa..han sa att han kom från (en lokaltidning från grannkommunen)
- ok visade han legetimation?
- nej, jag tyckte det var något skumt med honom fick du oxå den känslan?
- ja jag fick känslan av att allt inte stod rätt till när 3 ensamma barn står och blir fotograferade i skogen av en främmande man utan någon uppsyn av lärare???
- oj oj oj ja men detta skall vi ta tag i detta kan ju inte stämma!!
- nej och ta och prata med barnen för dom har bestämt träff med mannen uppe i dungen i morgon igen...

läraren blev högröd i ansiktet och skyndade in till fikarummet...

jag blev så förbannad! och detta skall vara utbildad peronal?? inte ens bett om leg när en man vill fota små barn?? skam på torra land tycker jag! jag ryser när jag tänker på vad han hade gjort med dom dagen därpå om dom hade träffat han utanför skolans område.... USCH!
Jenima

Re: Sprang på en pedofi!

Inläggav cornelia19 » fre sep 19, 2008 11:22

fy fan, jag hade blivit fly för bannad. de går ju på skolan och ska ha uppsikt på alla ...fan man blir ju rädd när man ser/ hör om sånt här...kunnde ju verkligen ha hänt något dagen efter..tur att du upptäkte de.urch får rysningar
Senast redigerad av cornelia19 fre sep 19, 2008 11:26, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav Mixiz » fre sep 19, 2008 11:23

Men fyfan !!!! :@ Tur du upptäckte de, vad annars kunde ha hänt :( Urs !!
Bild
Mixiz
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » fre sep 19, 2008 11:23

det är MER än tanklöst och skamligt! Lärare ska ju vara lite misstänksamma mot sådant, inte minst för att en journalist borde väl behöva föräldrarnas medgivande för att ta bilder till tidningen väl? Så att inte ens äckelgubbens coverstory funkar. Nej fy för de lärarna, hoppas de inser att sånt faktiskt är något som händer, inte bara i filmer eller i USA utan här i verkligheten!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » fre sep 19, 2008 11:36

Men herregud dom borde väl va uppmärksamma om nån de e ju inte klokt. !!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » fre sep 19, 2008 11:39

vad var det för en sjuuuuk skola med (ursäkta mej) PUCKADE lärare??? Inte låter man väl någon gubbe ta kort på barnen utan att veta vem han är å vad han har för syfte med bilderna!! Om hon nu "kände" att det va nått skumt med han så fattar jag absolut inte varför hon gick med på det!....Kommer det nån sådan till en skola får man väl gadda ihop sig med andra lärare å inte ta ett beslut själv lr??? Man ska rapportera det till polisen direkt!

aahh blir så arg på vissa människor som inte har nån vett i skallen....
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » fre sep 19, 2008 11:41

japp !! som liina skrev....Ingen får ta kort lr filma något barn utan föräldrarnas medgivande....Jag som hade min praktik på en förskola var tillomed tvungen att ha föräldrarnas godkännande när jag skulle göra vissa övningar (typ intervjuer) med barnen (utbildar mig till förskollärare).
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Estelle » fre sep 19, 2008 11:50

Det här är ju inte klokt! Vilken tur att du råkade gå förbi.. Vad är det för lärare som säger - ja det verkade lite skumt...
Helt ofattbart och fungerar som en utmärkt påminnelse att tiderna förändras och att man ALLTID måste vara på sin vakt...

Jag måste dock kommentera om ditt uttryck att han pratade 'bögigt'... Det är väl ändå att ta i, alla bögar är faktiskt inte pedofiler... Lite väl diskriminerande tycker jag ...
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Estelle
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Fru S. » fre sep 19, 2008 11:55

Vilken tur att det finns folk med civilkurage!

All heder till dig.
Tänk att du kanske förhindrade ett brott där....
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav emilie kinhult » fre sep 19, 2008 11:57

om han nu skulle vara från en tidning så måste tidningen informera skolan att de kommer för att ta kort, dom får inte bara komma och ta kort så på en rast och han borde ju prata lite med lärarna eller att någon lärare är nyfiken på varför han tar kort och när de kommer stå i tidningen så dom inte missar att läsa (och även klippa ut de när "deras barn" är med i tidningen) jag hade reagerat på de
emilie kinhult
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » fre sep 19, 2008 12:54

ja, verkligen, du ska känna dig stolt över dig själv Jenima! Många skulle nog gå förbi och känna sig illa till mods, men du tog tag i det! Jättebra! Hoppas lärarna på skolan fått sig en tankeställare.
Men vet de ärligt talat inte att folk inte bara får fotografera barnen? Du som vet vad skolan heter borde nästan skriva ett brev eller något till rektorn så att han kan ta tag i problemet tillsammans med elevhälsoteam eller liknande. Någon annan elev kan ju faktiskt redan råkat ut för den där mannen.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre sep 19, 2008 12:55

ÅÅÅÅ FYYY FAAAN! Bra gjort Jenima, att du agerade och gjorde lärarna uppmärksamma på det. Det är ju lätt hänt att se för blåögt på sånt, det kan ju vara en kompis eller släkting till barnen som passerat och vill fota dom etc.

Ring och tipsa lokaltidningen...då lär det vara färdig fotograferat för den killen i din stad. Om föräldrarna får veta så kan dom jui sin tur informera sina barn att man INTE får gå med nån som vill fota dom.
sprallos

Inläggav Frixie » fre sep 19, 2008 12:59

Herre jösses!!!
Vad är det för skola????
Blir ju helt mörkrädd när jag läser ditt inlägg....

SÅ FÅR DET ABSOLUT INTE GÅ TILL!!!!

Anmäl dom!!!
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav cammi » fre sep 19, 2008 13:40

mår ont i magen när man vet att man en dag kommer ha sin dotter på dagis/skola etc... vad som helst kan hända, barn vet ju inte bättre!
Bild

Bild
cammi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » fre sep 19, 2008 13:48

Herregud vad är det för skola!?!?!?! :O
Jättebra gjort Jenima! vill inte ens tänka på vad som kunde hänt om du inte sagt åt läraren!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Känsliga ämnen